Toon posts:

Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb een verschikkelijk irritant probleem,en zoals gewoonlijk (als ik weer eens iets post) weet ik niet hoe ik het moet verhelpen,of waar het aan ligt.
Mijn probleem is als volgt : Ik heb een asus p5gd1-vm moederbord http://www.asus.nl/produc...=25&model=165&modelmenu=1 (met onboard vga ''Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family'')

In het begin ging alles goed,spellen zoals Counterstrike,en Warcraft III ging prima volopen,zelfs Counterstrike:Source ''draaide''...Maar na loop van tijd (bios update's etc.) was het net alsof hij niet meer (goed) werkte,als ik nu Counterstrike wil doen,dan is het 1 en al hakkel de kakkel boel,gewoon niet meer te spelen.
Ik heb ook meerdere malen geprobeerd om terug te gaan naar me ouwe bios (de orginele,waar ik geen problemen had) maar dat leverde ook helemaal niets op.
Ik weet me god niet hoe het komt,maar het frustreerd me ontzetten dat het eerst WÈL kon en nu niet meer ;( ...
Kenne jullie dit probleem,en weten jullie mij misschien te helpen met het verhelpen?

Mvg Michel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik misschien enig detail vergeten? :7

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Soieso is zo'n onboard geval nou niet bepaald geschikt voor games. Als je echt een beetje wilt kunnen gamen, is het denk ik verstandiger om er een PCI Express x16 kaart in te zetten. dit hoeft niet duur te zijn, het ligt eraan wat je er mee wilt gaan doen.

Pricewatch:

Asus GeForce 6600 128MB DDR (PCIe, DVI),Extreme N6600/TD € 66,90

Asus GeForce PCX 5900 128MB, Extreme N5900 (PCI-e, DVI) € 47,50

MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), NX6600GT-TD128E € 100,44

Met een van deze kaarten zul je die spellen iig al een stuk beter kunnen spelen dan tevoor. Een onboard vga kaart is nou eenmaal niet gemaakt voor games. Natuurlijk zijn er ook nog betere kaarten te koop dan bovengenoemde (7900GTX etc.) maar dan zit je ook aan bedragen boven de 300 euro...

Voor het probleem zou ik echter geen oplossing weten... (maar waarom heb je dan ook je bios geflashed? hij deed het toch? }:O )

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook van plan snel een kaart erin te gooien,maarja hij deed het EERST wel (wel games als Counterstrike,maartoch ik ben niet zoon fanatiek gamer)
Ik heb me bios toender tijd gewoon geupdated,of een manier van '' heeee een update,even updaten'' gewoon zonder reden dus,maarja...ik word echt gek ervan,dat hij het eerst WEL deed!.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen als ik dingen instel van de OpenGL?