Exchange (OWA) - Gebruikers lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Heren, Tweakers,

Ik heb een MS Exchange 2003 Server draaien op een Win 2003 Standaard editie server.
Vrij recent heb ik mijn mappen verplaatst van c:\InetPub\wwwroot naar d:\www\sitenaam.nl

Ik denk dat sinds dienme OWA (Outlook Web Access) niet meer werkt. Ik heb de settings ongedaan gemaakt (d:\www\sitenaam.nl terug gezet naar c:\inetpub\wwwroot) maar dat was niet voldoende. Blijkbaar heb ik nog iets aangepast zonder dat ik me dat gerealiceerd heb.

Als ik nu ga naar mijn domein/Exchange dan kan ik netjes inloggen maar daarna krijg ik het onderstaande te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.naja.nl/forums/owa.gif

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Ik hoop jullie voldoende informatie te hebben gegeven.

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

je kunt via de install van exchange volgens mij OWA opnieuw installeren misschien dat dat helpt

• rainstarr
Dat kan ik doen, alleen zou ik dat graag als laatste middel gebruiken omdat ik graag wil weten wat er aan de hand is, en waarom dat gebeurt.

Toch bedankt voor je suggestie.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb je niet per ongeluk 'directory browsing' aangevinkt (tabblad Home directory)?

[ Voor 27% gewijzigd door NRGetic op 01-05-2006 13:37 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• rainstarr
Nee, ik heb alleen Read aan staan.

• rainstarr
Het probleem is verholpen.

Ik heb een 2e exchange server gepakt en alle settings daarmee vergeleken. Ik heb geen verschil kunnen vinden. Vervolgens heb ik de Exchange manager afgesloten en alle gerelteerde services gerestart. Tot mijn grote verbazing werkte het daarna (en dat terwijl ik de complete server tussentijds gereboot heb).

Jammer dat ik nu nog niet weet wat het probleem was. Wel ben ik blij dat alles weer werkt.

Bedankt!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Wat jij ondervonden hebt kan ook door onderstaande veroorzaakt worden, en dan helpt een reboot niet. (is ter aanvulling als je het nog een keer krijgt).

OWA view only like FTP directory browsing view

• rainstarr
Zover ik weet heb ik die altijd gehad. Kan me niet herinneren dat ik deze aangemaakt of verplaatst heb. Waarschijnlijk kan dit probleem ook door andere dingen veroorzaakt worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rainstarr schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:48:
Vervolgens heb ik de Exchange manager afgesloten en alle gerelteerde services gerestart. Tot mijn grote verbazing werkte het daarna (en dat terwijl ik de complete server tussentijds gereboot heb).
ESM (en Exchange) resetten bepaalde waarden weer naar de defaults, als je in IISmanagement dingen aanpast.
Niet alles maar wel veel.
Jammer dat ik nu nog niet weet wat het probleem was. Wel ben ik blij dat alles weer werkt.

Bedankt!
Nou, als je Exchange niet "vertelt" (reinstall/repair) dat je je Default Site van lokatie verandert terwijl daar wel alle Exchange specifieke AppPools en Virtualdirectories onder staan, dan gaan de permissies over de rooie.
Terugplaatsen zet (als je geen backup hebt gemaakt vanuit IISmanagement) die rechten ook niet terug want dan moet je wachten tot ESM die weer terug kan zetten.

Grofweg, niet in details en zonder specifiek te zijn over hoe het precies werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2006 00:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:55

Beaves

Usque ad Finem

Daarnaast kijkt Exchange als ik me niet vergis om de zoveel tijd naar de config en pas die als dat nodig is aan zodat de oude situatie weer van kracht is. Dit kan lastig zijn als je iets aanpast buiten Exchange om, want dan veranderd het gewoon weer terug na een bepaalde periode. Maar ja, dan moet je het ook maar in Exchange doen ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
ja, zoals bijvoorbeeld de poort voor https, als je deze binnen iis instelt op bijv 444 wordt deze automagisch teruggezet door exchange naar 443. Binnen Exchange ontbreekt de optie om een andere dan de default port te kiezen...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

DS2MB (AD naar metabase) is het proces dat er voor zorgt dat IIS gerelateerde informatie die je in ESM (en dus AD) aanpast naar de metabase wordt gerepliceerd. Elke 15 minuten als ik me niet vergis.
Pagina: 1