Toon posts:

Dell Dimension 9100, AGP aperture veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag,

Ik heb net m'n Dimension 9100 geupgrade met een GeForce7800, maar nu werken echter een aantal NVidia demo's & samples niet echt vloeiend. Na wat zoeken op het NVidia forum was de algemene aanrader om de AGP aperture te vergroten naar 128 of 256 MB.

Volgens alles zou je dit heel makkelijk in de BIOS moeten kunnen doen, maar bij m'n dimension staat die optie er dus niet bij in het BIOS config scherm. De BIOS versie is A01 en ik heb een update gevonden naar versie A02, maar daar staat niet bij dat de AGP aperture optie is toegevoegd.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik wil m'n BIOS liever niet flashen, vooral omdat ik niet weet of het uberhaupt iets op zal lossen, dus alle info is welkom.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 21:05

Krizzie

Progressive Music \o/

Geef eens wat meer specs. :) Als je cpu of ram de bottleneck is dan heeft het weinig zin om aperture size te vergroten. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
De GPU is een 7800GTX (256MB) van Dell zelf, dus ik neem aan dat dat geen probleem is. Verder zit er een PentiumD 3.0GHz in en 2GB RAM. Games als Oblivion draaien op "Ultra high quality" en m'n eigen 3D brouwsels hebben ook een hogere framerate dan van tevoren.

De enige aps die dus echt problemen hebben zijn een aantal NVidia demo's (zoals Nalu) en een paar voorbeeld samples van hun GPU Gems 2 boek. Het antwoord daarop op de NVidia forums is steevast "Increase AGP aperture" ... Maar dat gaat dus zomaar niet met m'n Dell :|

offtopic:
En volgens de Dell support lijn vallen BIOS settings niet onder hardware support, dus daar kwam ik ook niet verder... 'Windows draait toch meneer?' ... En bedankt voor de uitmuntende service aan een vaste klant :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 13:32 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 12:29

lasharor

7 december 2004

Wrm wil je die demo's zograag draaien?

het werkt tog

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik die demo's persé wil zien, maar er blijkt wel duidelijk uit dat de performance van de kaart niet optimaal is op het moment (zo'n 5 fps voor de Nalu 6800 demo). Als ik dit probleem kan verhelpen door (normaal gesproken) een BIOS setting te wijzigen, dan is dat natuurlijk wel zo fijn... Waarom zou ik anders upgraden naar een nieuwe kaart als me die performance niet zo veel boeit?

Als het nou alleen de Nalu demo was, dan kon ik er wel mee leven. Helaas zijn er ook nog een aantal coding samples (zoals gezegd uit het GPU Gems 2 boek) die het niet goed doen. Ik ben weliswaar nog maar hobbymatig bezig met DirectX programmeren, maar ik zou toch graag zeker willen weten dat als de performance achterblijft, dat het aan mijn code ligt en niet aan m'n systeem :)