Toon posts:

[2003] Kan niet connecten op remote desktop vanaf extern ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem waar ik niet uit kom ( wie niet :) )

ik heb een Windows 2003 Server met remote desktop aangezet , daarnaast ook DNS , file en print en een domaincontroller

ik heb een Winxp als client en kan met deze desktop connecten via remote desktop naar de server

als ik dat wil vanaf een extern ip kom ik met geen mogelijkheid in mijn server , krijg melding dat de server of niet beschikbaar is of te druk is met verbindingen te accepteren

op de server staat geen firewall actief en de server staat achter een router met de juiste NAT en router firewall instellingen

heb ook een ftp draaien ( ServU ) en die kan ik ook niet benaderen vanaf een extern ip maar wel weer vanaf mijn interne WinXp machine 8)7

heb mijn router getest door FTP op mijn Win Xp machine te installeren en dan is de FTP wel te bereiken vanaf een extern ip dus de router is het probleem niet :)

ik heb inmiddels uitgevonden dat mijn poorten wel open staan op de server ( 3389 en 21 ) maar dat ze gefilterd worden

het lijkt er dus op dat mijn server geen externe ip's accepteerd , waar kan dat aan liggen????

heb al gezocht op microsoft en google e.d maar kan daar niet vinden waar ik die filtering kan beinvloeden, wie o wie heeft een idee??

misschien een beetje rommelig zo maar het is mijn eerste topic :+

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03
is dit een SBS2003? dus ook met ISA server? die heeft wel een firewall en blokkeert ook die poorten.

Verwijderd

Topicstarter
het is Windows 2003 Server Standaard Edition....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

niet portfiltering op de netwerk kaart active toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:47:
niet portfiltering op de netwerk kaart active toevallig?
misschien een domme vraag : waar kan ik dat terug vinden ?

ben nog een noob op server gebied

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

bij je netwerkkaart > TCP/IP > Properties > Options > Properties. (port filtering)

Verwijderd

Topicstarter
portfiltering staat uit :(

collega''s hebben wel mijn server poorten gescand en die zeggen dat ze wel open staan maar dat ze gefilterd worden

TCP/IP > Properties > Options > Properties. (port filtering) -> er staat wel Tcp/ip filtering in het grote witte vlak maar als ik de optie's aanklik staat er geen vinkje bij 'enable'

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

doe dan eens telnet naar je server op poort 3389 schijnbaar wordt er op jou router/firewall wel e.e.a gefilterd?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:56:
doe dan eens telnet naar je server op poort 3389 schijnbaar wordt er op jou router/firewall wel e.e.a gefilterd?
telnet op poort 3389 en 21 lukt niet vanaf extern ip , wel vanaf intern maar dat werkt ook gewoon , heb mijn router ook al binnenste buiten gekeerd maar kan daar niets van filtering vinden

heb een Zyxel 2602 met de laatse firmware

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Je zegt poorten open gezet te hebben, dit is niet genoeg je moet ze vanaf je router forwarden naar je server..

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 17:47
salvador4 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:54:
Je zegt poorten open gezet te hebben, dit is niet genoeg je moet ze vanaf je router forwarden naar je server..
zoals hier boven verteld.

En als het wel werkt op een win98 bak, dan moet je het ip in de router dus veranderen naar die van je win2k3 bak.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
op de server staat geen firewall actief en de server staat achter een router met de juiste NAT en router firewall instellingen

• salvador4
Blijkbaar niet, anders zou het wel werken!

Verwijderd

Topicstarter
salvador4 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:14:
Blijkbaar niet, anders zou het wel werken!
waarom werkt de ftp dan wel op mijn XP bak ? :? (nadat ik natuurlijk de nat heb aangepast naar mijn xp ip) , als ik hem weer terug zet naar mijn ip van mijn server werkt het weer niet ?

kun je dat verklaren???? , dan ben ik mijn probleem kwijt en lees aub eerst goed mijn topic start voordat je commentaar geeft......

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:25 ]

• salvador4
Ik heb je topic start wel gelezen, alleen je bent niet echt duidelijk. Windows maakt geen onderscheidt tussen wat jij noemt externe of interne ip adressen. Je zegt dat het intern wel werkt, maar van buitenaf niet. Dan werkt je windows omgeving dus, alleen op een of andere manier komen de pakketjes van buitenaf niet op de juiste plek terrecht of andersom. Heb je op je windows server als gateway wel het ip van je router ingevuld? Anders snapt windows niet waar hij zijn pakketjes heen moet sturen.

[ Voor 27% gewijzigd door salvador4 op 01-05-2006 17:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zit er niet misschien óók nog een firewall in de zyxel waar je de poorten in moet toestaan? Je hebt ook wel TCP 3389 en niet perongeluk UDP?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ook als de firewall van de router uitstaat kan ik niet inloggen zowel niet via remote als op mijn FTP |:( |:(

ik heb een regel in mijn firewall aangemaakt als volgt: source ip = any , destination is ip van de server , poort 3389 (udp/tcp) , action is forward , packet direction is van Wan naar Lan

in de NAT van de router staat poort 3389 (zowel begin als eindpoort) naar ip van de server

ik heb precies het zelfde probleem met FTP (ServU) ,alleen dan op poort 21 uiteraard , als deze op de XP bak installeer en de regel van de firewall naar mijn XP ip laat verwijzen samen met de NAT verwijzing naar mijn XP bak dan werkt het wel van buitenaf

doe ik precies het zelfde voor mijn server (dus firewall regel en NAT poort doorverwijzen) dan kan ik weer niet inloggen

ik ben er van overtuigt dat het probleem ergens in Win2003 moet zitten want alles werkt wel gewoon op mijn XP machine zonder problemen en in 1 x

een vriend van mij heeft exct het zelfde modem en exact de zelfde instellingen alleen heeft hij Win2003 Enterprise edition maar we kunnen niet vinden wat hij nu wel heeft ingesteld maar ik niet in mijn Windows2003

@salvador4 : wat ik bedoel met interne ip is b.v 10.x.x.x of 192.x.x.x , extern is bv 82.x.x.x of 195.x.x.x , tis niet rot bedoeld

ik waardeer het al dat jullie bereid zijn om mee te denken ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 19:50 . Reden: toevoeging ]

• salvador4
Staat nou de gateway van je 2003 machine naar je router?? dat is namelijk essentieel anders weet je server niet waar de pakketten terug naar toe moeten!

Verwijderd

Topicstarter
sorry , ja die staat naar ip van de router......

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog een idee??

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 17:47

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
heb de netwerkkaart van de server maar ten einde raad opnieuw geinstalleerd en het werkt nu wel :o

weet nog steeds niet exact wat er aan de hand was maar ben blij dat alles nu goed gaat

iedereen bedankt voor het meedenken _/-\o_
Pagina: 1