Toon posts:

Nieuwe speakerset!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan een speakerset te kopen en mij leek de Creative ProGamer G500 5.1 wel wat. Hij moet vooral goed zijn om muziek te luisteren en te gamen. Ik ben gaan luisteren in de Vobis winkel en het geluid vind ik zelf erg goed.Ik had alleen nog een paar vragen (:P):

1. Is er iemand met ervaring met deze set die nog enige tips kan/wil geven? (Zou ik erg waarderen ;))

2. Ik heb de K8T Neo als moederbord, waarop "6 channels software audio codec RealTek ALC655" als onboard geluidskaart wordt gegeven (is na te lezen op de site), gemerkt met "5.1 channel audio". Geeft dit problemen met aansluitingen e.d.?

3. De X-Fi reeks van Creative, is die compitable met dit moederbord?

4. Er staat "Op de hulpingang kan een MP3-speler worden aangesloten zodat gebruikers van hun eigen muziek kunnen genieten." bij de beschrijving. Kan ik dan als ik mijn mp3-speler (ipod mini) erop aansluit en stroom op de speakers zet, zonder de pc muziek via de set afspelen? Zoja, hoe zit dat dan met 5.1 geluid?

5. Zijn er nog andere (5.1) sets die ik nog even goed moet gaan bekijken voordat ik deze ga bestellen?

Verder ben ik van plan deze set aan te schaffen via Salland Automatisering, waar hij in de Pricewatch als goedkoopste staat en ik verder zeer te spreken ben over de duidelijkheid van de site. Is onder rembours bestellen een must bij die winkel vanwege de betrouwbaarheid, of kan ik die 12,72 (:|) euro in mijn zak laten zitten door gewoon vooruit te betalen?

Dit was de eerste post die ik op GoT heb gemaakt, dus sorry als ik hele domme dingen heb lopen zeggen/doen!

offtopic:
Heb het bold gedeelte veranderd op verzoek van DarkSide O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 12:55 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

DarkSide

theres no place like ::1

Het is niet nodig om hele lappen tekst in bold te typen, komt een beetje schreeuwerig over.

1) persoonlijk ken ik de set niet. Maar als jij het goed vindt klinken is dit het belangrijkste. Verder zijn de meeste setjes van creative wel goed.
2) een 5.1 geluidskaart kan je aansluiten op een 5.1 speakerset
3) geen idee, google is your friend. Deze geluidskaart is wel beter dan je OB geluidskaart
4) Er zal wel gewoon een line-in op de versterkzitten waardoor je idd zonder pc gebruik kan maken van een externe bron. Je -ipod zou je kunnen aansluiten met een verloopstekker neem ik aan. Denk dat de line in gewoon een mini-jack aansluiting is, en zover ik weet zit deze niet op de ipod (correct me if i'm wrong). En voor 5.1 geluid moet er een 5.1 bron zijn. Dat is je ipod niet. Daarbij geld ook dat de line in waarschijnlijk alleenmaar stereo kan weergeven omdat er niet meerdere kanalen beschikbaar zijn.
5) Er zijn er genoeg. En ook op GOT staan topics over speakersets. use the search.

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
"De PowerTouch™ bedrade controller heeft geavanceerde functies als mute, onafhankelijke volumeregeling voor de vijf satellietluidsprekers en de door Creative ontwikkelde CMSS™-technologie voor het upmixen van stereogeluid naar 5.1-audio."

Zou dit kunnen betekenen dat hij dan het stereogeluid van mijn ipod omzet naar 5.1 geluid?

Iig bedankt voor je reply! _/-\o_

• DarkSide

DarkSide

Er is een verschil tussen geluid uit 5 (6) speakers of 5.1 geluid. Zolang de bron niet 5.1 is vindt ik het eigenlijk maar niets. Hoewel Dolby Prologic II het tochwel goed doet. Hoe CMSS het doet? Geen idee. Ik zal gewoon vragen of je dit mag proberen, dan kan je zelf luistern.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen ;)

Ik heb trouwens nog iets gevonden, de Decoder DDTS-100. Is dat niet iets? En volgens mij zit er wel een mini-jack aansluiting op een ipod, dat is toch waar de koptelefoon ingaat?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 13:40 ]

• DarkSide

DarkSide

Ja dat is mini-jack aansluiting als het goed is.
verder Creative Decoder DDTS-100 / Creative TD7700 staat hier nog wat over de ddts-100

Pagina: 1