Toon posts:

"sleufje" geheugen op moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het "sleufje" op het moederbord, waarin je het geheugen kunt plaatsen is stuk. Kan dit makkelijk vervangen worden, of is dit onherstelbaar en moet je een nieuw moederbord aanschaffen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Helaas pindakaas, dat is vrijwel zeker het einde van je moederbord, als je dat sleufje nog wil gebruiken. Ik zou het risico ook niet willen lopen. Gauw een nieuw bordje aanschaffen denk ik maar :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mischien als je even een foto maakt en posts kunnen we even kijken of het onherstelbaar beschadigt is.

Soms kan het simpel te maken zijn soms kun je beter een nieuwe mobo aanschaffen

mvg,

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 17:29
De (vaak witte) klik dingen, of de gelijders aan de uiteinden, of zijn er pinnen in het slot krom ?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zoiets mol je niet zomaar :o
Hooguit het beveiligingspinnetje in het socket als je je reepje verkeerd om erin wilde hameren, maar dan moet het nog gewoon passen in de goede richting.

Die witte klemmetjes aan het einde zijn niet zo'n probleem meestal, is alleen voor de veiligheid, maar ram blijft toch wel zitten.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
DarthPlastic schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:33:
Zoiets mol je niet zomaar :o
Hooguit het beveiligingspinnetje in het socket als je je reepje verkeerd om erin wilde hameren, maar dan moet het nog gewoon passen in de goede richting.

Die witte klemmetjes aan het einde zijn niet zo'n probleem meestal, is alleen voor de veiligheid, maar ram blijft toch wel zitten.
trust me ik heb het zien gebeuren ! mensen die het geheugen verkeerd om erin hameren >:)

Verwijderd

Topicstarter
Een ddr1 module in een ddr2 sleuf frotten is de oorzaak. de ddr2 module past er goed in. Maar als ik dan de pc opstart. Met geen andere module er in dan start de pc wel op maar niet dat duurt maar 1 sec. en begint dan vreselijk irritant te piepen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
BlueKeenan schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:34:
[...]

trust me ik heb het zien gebeuren ! mensen die het geheugen verkeerd om erin hameren >:)
Met een hamer past alles :P

Ontopic: het zou een stuk makkelijker zijn als de ts wat meer info geeft over wat er nou precies mis is. Is er schade te zien of niet? Zo ja, wat voor schade?

[ Voor 27% gewijzigd door stefan001 op 01-05-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Met een hamer past alles :P

Ontopic: het zou een stuk makkelijker zijn als de ts wat meer info geeft over wat er nou precies mis is. Is er schade te zien of niet? Zo ja, wat voor schade?
Visueel is er geen schade.

Verder kan ik het niet simpeler uitleggen dan dit:

2 sleufjes waarvan 1tje defect is.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Visueel geen schade maar toch schade wordt nieuw bordje kopen of garantiegeval, maarja jij hebt het gesloopt?!

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:39:
[...]

Visueel is er geen schade.

Verder kan ik het niet simpeler uitleggen dan dit:

2 sleufjes waarvan 1tje defect is.
dan stop je ram in de andere :? ddr2 welteverstaan :P

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
BlueKeenan schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:34:
[...]
Ondergetekende helaas ook, het begon vreselijk te stinken, maar het reepje ram deed het nog :Y)
Wist altijd dat die dingen er niet vanzelf ingingen, dus vrolijk aangeduwd.
Nieuw mobo kan dat gelukkig niet meer, maar bij de oude waren de sloten van een soort flexibel plastic waardoor het prima paste :r

Mareu ontopic @ ts hierboven: Het slot is dan fysiek in orde denk ik, maar er zal een chip oid. kapot zijn. Of een printbaantje, zoiets lulligs iig.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tenzij je HEEL goed kan solderen (en zelfs dan nog) zal je het niet kunnen repareren. Ik denk ook dat die sleuven appart in de handel verkrijgbaar zijn

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:35:
Een ddr1 module in een ddr2 sleuf frotten is de oorzaak. de ddr2 module past er goed in. Maar als ik dan de pc opstart. Met geen andere module er in dan start de pc wel op maar niet dat duurt maar 1 sec. en begint dan vreselijk irritant te piepen.
Van je 2e zin begrijp ik echt niks.
Als ik het goed begrijp is er fysiek niks mis met je slot (afgebroken stukjes ofzo). Dus ligt het oorzaak van je probleem dieper, namelijk in je chipset. Waarschijnlijk iets doorgebrand dus. Tja.. zie je chipset maar eens te vervangen. Slot niet meer gebruiken dus of een nieuwe mobo kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dus duidelijk dat ik op zoek moet naar een nieuw bordje.

Iemand ervaring met het overzetten van de hardware. Kan dit zonder problemen mbt de proc. etc? Dient bijvoorbeeld je OS opnieuw geinstalleerd te worden?

Als ik mijn omschrijving post kunnen jullie dan zien welk bord ik zou kunnen gebruiken?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dan zou ik als ik jou was eens beginnen met het posten van je specs...

Als je een vergelijkbaar bord koopt hoef je normaal gezien je os niet opnieuw te installeren.
Soms werkt het en soms krijg je blauwe schermen.... dit bij verschillende moederborden.

EDIT

Antwoord laatste vraag hierboven, ja.

[ Voor 34% gewijzigd door J0J0 op 01-05-2006 13:01 ]

specs

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kun je er een close up foto van schieten?

Bedankt alvast

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo te horen heb je een wijze maar pijnlijke les geleerd over het eerst nagaan hoe het zit met compatibility voor je onderdelen koopt/installeert :o

Het komt wel vaker voor, ik heb een paar jaar terug een mooi ASUS TUV4X bord voor EUR 1 mogen kopen omdat een of andere genie hardhandig een RIMM in de eerste DIMM slot had proberen te vrotten. Maar goed, de grap was dat dit bord 4 DIMM sloten had en de andere 3 nog prima werkten.

TS, kun je niet gewoon de andere sloten blijven gebruiken?

Oslik blyat! Oslik!

• Jimster
Welleweerd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:59:
kun je er een close up foto van schieten?
Wat wil je zien? Onbeschadigde sloten?
Lees het topic ook eens door ;)

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:15:
Het komt wel vaker voor, ik heb een paar jaar terug een mooi ASUS TUV4X bord voor EUR 1 mogen kopen omdat een of andere genie hardhandig een RIMM in de eerste DIMM slot had proberen te vrotten. Maar goed, de grap was dat dit bord 4 DIMM sloten had en de andere 3 nog prima werkten.
:D

Koopje ^_^

Verwijderd

Topicstarter
Jammere is dat er maar twee slots inzitten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:24:
Jammere is dat er maar twee slots inzitten...
Geeft toch alsjeblieft even wat specs, we zitten hier echt in het duister te tasten.

Wat voor moederbord heb je :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:27:
[...]

Geeft toch alsjeblieft even wat specs, we zitten hier echt in het duister te tasten.

Wat voor moederbord heb je :?
Weet ik zo 123 niet. Ben niet thuis.
Modbreak:Beetje overbodig. Post dan pas als je thuis bent...

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 01-05-2006 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist contact gehad met het winkeltje. Ze gaan het repareren/vervangen het valt onder de garantie.
Modbreak:De Edit-knop is er niet voor niets :o

Gebruik die voortaan aub als je iets nieuws te melden hebt en niemand anders heeft gepost sinds jij dat voor het laatst deed...

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 01-05-2006 18:19 ]

• Jimster
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:18:
Zojuist contact gehad met het winkeltje. Ze gaan het repareren/vervangen het valt onder de garantie.
Sinds wanneer valt iets onder garantie wanneer de gebruiker zelf iets sloopt?
Of je hebt niet helemaal de waarheid verteld, of de winkel is erg dom.

Verwijderd

http://forum.fok.nl/topic/851391 "sleufje" geheugen op moederbord kapot »
...

Is er een tweakers beleid m.b.t. posten op fok en tweakers?
Modbreak:Nee, maar er is wel een duidelijk beleid over het offtopic posten van huishoudelijke opmerkingen als deze. NIET doen dus :o

Als je wilt dat de modjes ergens naar kijken, gebruik dan een topicreport :o

[ Voor 111% gewijzigd door dion_b op 01-05-2006 18:18 ]

Pagina: 1