[XML & XLS]XLS werkt niet als XML in pagina geladen word

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ben bezig met een website, ik sla het "nieuws" daarvan op in een XML file en heb een XSL file gemaakt voor de opmaak daarvan.

Als ik nu de XML file laad, dan krijg ik netjes de opmaak te zien, dat werkt allemaal.
Nu is de index.aspx een zooi table's met images erin zodat het er leuk uitziet, in de td
waar de content moet komen roep ik de xml file aan dmv een include
code:
1
<!--#include file="content.xml"-->

Wat resulteert dat de content van de XML file gewoon in plain text er komt te staan zonder opmaak.

Ik zal vast wel een regeltje nog niet kennen (redelijk nieuw met XML/XSL), dus wie kan mij vertellen waarom dit niet wil?

[ Voor 4% gewijzigd door CRiMiNaL op 01-05-2006 12:11 . Reden: 't is XSL niet XLS :X ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

"Als ik nu de XML file laad" : Laden? Waarin? Hoe?

"XSL file gemaakt voor de opmaak daarvan". Wat bedoel je met opmaak? HTML code? CSS code?
Een style sheet bevat geen opmaak, een style sheet converteert je XML naar "iets anders".
Wat voor soort ding is de output van je Style Sheet?

"Nu is de index.aspx een zooi table's met images erin": wat is een index.aspx?

"roep ik de xml file aan" : Een programma kun je aanroepen, maar een XML Document is een platte ASCII file. Platte ASCII files "doen" niets als je ze includeert...

Ik vermoed dat je wilt dat je XML document wordt getransformeerd naar "iets anders" door een Style Sheet processor. Daarvoor moet je wel zelf op de een of andere manier een "call" doen naar een Style Sheet processor, waarbij je je XML document plus je Style Sheet meegeeft. Het resultaat zou dan bv HTML kunnen zijn, en die HTML kun je dan tenslotte ergens includen.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Je moet die XML file dan server- of client-side gaan transformeren naar het juiste formaat. Puur includen tussen je HTML werkt niet echt lijkt me. Je kunt dit wel gewoon in .NET doen lijkt me, of je maakt gebruik van JS DOMXML features.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Jammer dat je zo moet antwoorden saghws, ik kan je frustratie best snappen, maar ik geef vantevoren aan dat ik redelijk nieuw ben met XML.

Voor de duidelijkheid, wat ik dus gedaan wou krijgen:

HTML Pagina met een frame erin, frame moet nieuws bevatten, nieuws staat in een XML file.
XSL File gebruikt om de plain text XML file te transformeren naar HTML.

Dit werkte, als ik de XML file nu opende met m'n browser, kreeg ik netjes een html opmaak van de XML data te zien

Daarna include ik de XML file in het frame waar ik het nieuws wou hebben, daarmee hopend dat de XSL file meegenomen zou worden. Daar ging ik de fout in weet ik nu

Heb het nu op deze manier opgelost :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<%
    Dim xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
    xml.async = False
    Xml.Load(Server.MapPath("content.xml"))

Dim xsl = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
    xsl.async = False
    xsl.load(Server.MapPath("content.xsl"))

Response.Write(xml.transformNode(xsl))
%>

[ Voor 4% gewijzigd door CRiMiNaL op 02-05-2006 15:27 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

dat is inderdaad de beste manier, zo ben je ook niet afhankelijk van of de client xslt ondersteund

Verwijderd

Mijn excuses, het was niet mijn bedoeling om bot over te komen.

Internet Explorer roept stiekum en ongevraagd een (ingebouwde) Style Sheet processor aan als je XML aanbiedt met een link naar een Style Sheet...

Daardoor lijkt alles "vanzelf" te gaan.
Pagina: 1