RSS feed

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174841

Topicstarter
Ik vind de RSS feed voor de frontpage erg beperkt. Ik zou graag een RSS feed van alleen het nieuws willen hebben, zonder alle programma updates, etc. Daarnaast zou ik graag het hele artikel in de RSS feed willen hebben en niet alleen de eerste twee regels.

De RSS feed zou er zo uit kunnen zien:

http://tweakers.net/nieuws/dag/1146348000 en dan doorlopend met betrekking tot de dagen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Er bestaat een feed van alleen het nieuws? Dat het hele artikel niet in de RSS feed verschijnt lijkt mij eerlijkgezegd logisch, aangezien T.net graag wilt dat je naar de website komt :) . Zie overigens ook dit artikel.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

http://tweakers.net/feeds/nieuws.xml <-- Nieuwsfeed ;)

En hele berichten in een RSS feed is nu juist net níet de bedoeling van syndication :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

crisp

Devver

Pixelated

Alleen nieuws: http://tweakers.net/feeds/nieuws.xml

Daarnaast zetten we expres niet het hele bericht in de feed. De feeds zijn er in eerste instantie voor bedoelt zodat je makkelijk kan zien of er nieuwe berichten zijn. Wij willen dat mensen naar de site gaan om het hele bericht te lezen en de eventuele reacties, dit mede in verband met het feit dat wij ons geld verdienen uit inkomsten van bannering.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmh, daar valt wel wat voor te zeggen. Misschien kan het bericht in de RSS toch iets langer, drie regels is wel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zijn geen 3 regels maar de eerste 400 karakters, en dat lijkt mij ruimschoots voldoende om een goede indruk te krijgen van waar het artikel over gaat ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

De bedoeling van die eerste drie regels lijkt me dat het duidelijk(er) wordt waar het bericht over gaat, zodat je verder gaat lezen op de site, en volgens mij is het daar ruim voldoende voor :) . Als het te lang zou zijn zouden mensen, denk ik, minder geneigd zijn door te klikken.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://tweakers.net/nieuws/dag/1146348000

Maar in bovenstaande link worden ook helemaal geen advertenties getoond. Vinden jullie dat dan niet erg? Ik zou graag de RSS feed precies willen hebben als deze pagina. En ik denk dat best veel mensen toch wel doorklikken naar bijvoorbeeld de reacties.

Of misschien kunnen jullie een advertentie in de RSS feed plaatsen (ik weet niet of dat mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07

ralpje

Deugpopje

Bovenstaande link geeft bij mij gewoon een pagina met een banner hoor?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Niet elke view van een Tnet pagina hoeft een banner te bevatten; over het algemeen zijn er meer views dan dat er bannerplaatsen verkocht zijn waardoor je soms een pagina zonder banner krijgt ;)

Advertenties in de RSS feeds hebben we al een keer geprobeerd maar dat leverde toch bijzonder veel irritaties op...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De oplossing is dan natuurlijk meerdere RSS feeds (met/zonder reclame en volledig/niet volledig bericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan zouden we voor alle vijf de XML-feeds vier verschillende feeds moeten hebben. Dat is dus twintig feeds die we dan zouden moeten onderhouden? Dat is wel heel erg veel feeds voor een feature die op dit moment meer dan voldoet volgens ons. Het is totaal onlogisch om XML-feeds aan te bieden die wel en geen advertenties bezit en dan ook nog eens in een beknopt en uitgebreid overzicht aan te bieden? Er zijn sites die geven hun artikel mee in de feed, terwijl anderen alleen de eerste regel erin zetten. Wij hebben gekozen voor een middenweg en de feeds zodanig gebakken dat deze iets meer prisjgeven dan alleen de titel en de eerste regel van het artikel, maar ook weer niet zoveel dat ze het hele artikel naar binnen kunnen hengelen zonder de site te bezoeken.

Bij XML-, RSS- en Atom-feeds gaat het er net om dat je een beknopt overzicht binnenkrijgt van de nieuwste artikelen van een site, zodat je vervolgens de headlines kunt skimmen op artikels die voor jou interessant zijn. Zodra je achter je feed je hele artikel gaat hangen, ga je juist tegen dat idee in. Ik begrijp dat je liever het hele artikel zonder moeite kunt downloaden, maar wij willen net hebben dat je onze site bezoekt, dat is tenminste het hele idee achter het hebben van een webiste :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Robin: * Aapje bedoelt volgems mij twéé feeds :) . Eén met de eerste 400 karakters, maar zonder reclame, en één met het volledige bericht, maar mét reclame. Op die manier kunnen de mensen die per sé de hele berichten vanuit hun feedreader willen lezen dat toch doen. Het onderhouden van die feeds is volgens mij niet echt een juist argument, ik neem aan dat jullie niet alle nieuwsjes / meuks zitten te copy-pasten in de RSS feeds :P ?

Of de winsten van die advertenties echter opwegen tegen het niet langer of sterk verminder bezoeken van de website door mensen die daar gebruik van zouden maken betwijfel ik. Of het verstandig is weet ik dus niet direct, maar het zou op zich kúnnen :) .

DM!

Pagina: 1