Toon posts:

Samsung 930BF verkleurt+rare lijntjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds drie dagen een nieuwe computer met o.a. een GeForce 7800GTX en een Samsung SyncMaster 930BF.

Nu zette ik vannochtend mijn PC aan en waar alles gisteravond nog koek en ei was lopen er allemaal heel kleine verticale lijntjes over m'n beeld. Het ligt volgens mij niet aan m'n videokaart, want als de dvi kabel er uit is zie ik die lijntjes nog steeds.

Daarbij is er ook iets in het gamma (ofzo) veranderd, want de achtergrond van tweakers is wat groengrijzer geworden...

Hoe erg is het met mijn monitor gesteld?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Reset je monitor eens (degaus/refresh/reset/ietsanders) en kijk wat dat oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
never mind, ik heb wat gespeeld met de kabels en de stroom eraf gehaald en het lijkt weer te werken... blijft een beetje vreemd though

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
@2x Hierboven: Degauss een TFT idd maar, kun je doen tot Kerstmis, zal niets gebeuren :z

Wat je waarschijnlijk hebt is gewoon een defect TFT. Schroef de kabel er eens uit, en monteer hem omgedraaid (monitor-uiteinde aan videokaart en omgekeerd) of test hem eens op een andere PC, als dat niet werkt wordt het retour.
Het komt gewoon wel eens voor dat een TFT defect uit de fabriek komt. Niet dat het een groot defect zal zijn, waarschijnlijk gewoon een losse kabel binnenin, maar het is iig genoeg om hem terug te brengen.

edit@ TS hierboven: Kijk iig uit dat hij het helemaal blijft doen, het kan wel degelijk een defect zijn!
Hoeft niet altijd, misschien dacht het scherm nog even dat het 1 april was, maar let er wel goed op.

[ Voor 18% gewijzigd door DarthPlastic op 01-05-2006 12:10 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl