draadloze router

Pagina: 1
Acties:

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-04 10:48
wij hebben thuis een draadloze router van sitecom (sitecom54g).\als ik die aan sluit zoals het hoort de kabel die van de moden komt op wan aansluiting en de stroomstekker dan gaan er een paar lampjes knipperen. maar als ik achter mijn laptop gan zoeken naar die router dan vind hij die wel maar ik krijg geen verbinding met het internet. wie weet hoe het moet :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FAQ - Netwerken al doorgelezen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tolunaygul12
nee nog niet ik had die niet gezien :+ bedankt _/-\o_

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Je moet hem eerst bekabeld aansluiten (althans, vaak) en dan kun je naar 192.168.2.1 oid. surfen (zie handleiding) en hem instellen. Dan geef je je wireless een naam, en kan de kabel los, en kun je draadloos genieten :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• tolunaygul12
DarthPlastic schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:11:
Je moet hem eerst bekabeld aansluiten (althans, vaak) en dan kun je naar 192.168.2.1 oid. surfen (zie handleiding) en hem instellen. Dan geef je je wireless een naam, en kan de kabel los, en kun je draadloos genieten :)
ik het zo geprobeerd maar hij werkt zo ook niet hij krijgt geen dns adres of zoiet:(

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
tolunaygul12 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:51:
[...]

ik het zo geprobeerd maar hij werkt zo ook niet hij krijgt geen dns adres of zoiet:(
Als het een nieuwe router betreft of als het niet uitmaakt dat alles verloren gaat:
Achterop de router zit (hopelijk...) een resetknopje, door dit ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden gaat alles terug naar de fabrieksinstellingen.

Als je overigens start>uitvoeren>cmd en dan ipconfig draait, zou er achter 'standaardgateway' toch iets moeten komen. Dit is dan je routers' IP.
Met de internetexplorer even daarnatoe surfen en de zaak leuk instellen, moet werken :)

edit: Voor de duidelijkheid/zekerheid:
Wireless van laptop uitschakelen, router ook helemaal loskoppelen (even leuk op tafel zetten oid.), dan met een netwerkkabel de pc aan de router verbinden (poortje LAN1), en dan de handleiding volgen.
Als laatste pas de router neerzetten waar ie moet komen en de WAN-poort aansluiten.

edit2: Ding kan ook kapot zijn, komt wel n's voor dat mensen hem om zeep helpen met verkeerde firmware en dan terugbrengen naar de winkel, waar hij vervolgens gewoon doorverkocht wordt... :r

[ Voor 33% gewijzigd door DarthPlastic op 01-05-2006 13:01 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1