Toon posts:

[Java Servlets] submit naar zichzelf met querystring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Shalom,

Ik heb het volgende probleem. Ik ben een webshop aan het maken en voeg daar producten toe aan een shoppinbasket(ShoppingBasket servlet). Deze servlet toont de producten die in de shoppingbasket zitten en nu wil ik vervolgens producten verwijderen (bij. door een checkbox achter het product). Vervolgens wanneer je op een knop drukt moet het product verwijdert worden uit de basket. Het lijkt me handig om deze servlet dan naar zichzelf te submitten ofzo.. Het lukt me alleen niet om die parameterwaarden mee te geven(iets als: ShoppingBasket?remove=1). Ik ben bekend met PHP en ASP maar wordt een beetje moeilijk releks van die servlets. JSP gebruiken zou makkelijker zijn maar kost veel tijd om al die code weer om te zetten naar JSP's

Ik heb gezocht op Google en hier maar kan niet echt inzicht krijgen in een goeie oplossing. Hulp is erg welkom. Thanks.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En wat lukt er niet aan <a href="?remove=1">verwijder</a> ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Gert schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:36:
En wat lukt er niet aan <a href="?remove=1">verwijder</a> ?

Parameters bedoelt voor data-manipulatie behoor je niet als GET-variabelen door te sturen, dat hoort in een POST.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 01-05-2006 12:46 ]

Intentionally left blank

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En? Dat heeft vrij weinig met het probleem van de TS te maken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Gert schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:18:
En? Dat heeft vrij weinig met het probleem van de TS te maken.
Wellicht niet met het probleem zelf. Het was meer een terzijde opmerking om de TS te behoeden een dergelijke designfout te maken ;)

Intentionally left blank

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Gert: En? Dat heeft vrij weinig met het probleem van de TS te maken.
Toch is het wel goed om hier op te wijzen, want het kan serieuze problemen veroorzaken. Zo was er recent bijvoorbeeld nog een security gat in Wordpress, waarbij het gebruik van GET voor het verwijderen van content het mogelijk maakte om via een cross-site aanval willekeurige pagina's te verwijderen. Zie:

http://cafe.elharo.com/we...curity-hole-in-wordpress/
http://comox.textdrive.co...rs/2006-April/005704.html

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

een jsp is eigenlijk een servlet dus omzetten zou niet te veel moeite mogen kosten.

Je kan de postvariabelen toch opvangen in je servlet en deze dan gebruiken voordat je je view gaat afhandelen ?

Java:
1
request.getParameter()

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:14 . Reden: typo ]

Verwijderd

Het posten van een formulier naar een URL gaat met een form-tag. Het feit dat je een servlet gebruikt om data af te handelen heeft niks te maken met het feit dat je een form op je pagina wilt hebben. Kortom, laat de servlet een form-tag outputten waarbij de servlet in je action attribuut staat, simpel :)
Pagina: 1