De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
makkelijk op te sporen (tis verboden, check je overeenkomst)
onveilig voor hackers ed...
daarom
onveilig voor hackers ed...
daarom
Nope, gaat niet. Je hebt (naar ik aan neem) maar 1 IP adres en elke computer heeft een uniek IP adres nodig. Dit is eventueel op te lossen met een router die dan het ene adres van je provider krijgt en al het in en uit gaande verkeer van de aangesloten pcs via NAT (Network Address Translation) omzet naar z'n eigen adres (excuses als dit nog te vaag is, 't is al laat).
Deze vraag is al minstens 100x gesteld in dit forum dus gebruik die search functie maar eens..
Deze vraag is al minstens 100x gesteld in dit forum dus gebruik die search functie maar eens..
Die COM21 hebben niet echt filters die alles tegenhouden.
Al het verkeer dat jij over je hub gooit kan in principe ook op het WAN terecht komen zodat de buren jouw machines zien (bv je shares of al je verkeer met een packet sniffer). Je vervuilt het net dus en je hebt kans dat je je eigen upload vol loopt te pompen.
Het meeluisterverhaal gaat trouwens niet op als je provider directe comminicatie tussen mensen op dezelfde gateway/segment uit heeft staan. (Chello heeft het default aan staan, @home uit).
Gewoon niet doen.
Al het verkeer dat jij over je hub gooit kan in principe ook op het WAN terecht komen zodat de buren jouw machines zien (bv je shares of al je verkeer met een packet sniffer). Je vervuilt het net dus en je hebt kans dat je je eigen upload vol loopt te pompen.
Het meeluisterverhaal gaat trouwens niet op als je provider directe comminicatie tussen mensen op dezelfde gateway/segment uit heeft staan. (Chello heeft het default aan staan, @home uit).
Gewoon niet doen.
Het zal niet werken. Ten eerste krijg je maar 1 IP adres van de provider, en zal alleen de eerste PC die aangezet wordt een IP adres krijgen, en de rest kan niet internetten. Ten tweede kunt je niet goed meer lokaal netwerken, omdat 1 van de pc's in een keer een heel ander IP adres heeft. Daarnaast is het absoluut niet veilig en gewoon super onhandig.
Je moet 1 peeceetje inrichten als server. Dit kan met Windows 98, maar Windows 2000 of Linux is een betere keuze. Dit kan gewoon een van de huidige PC's zijn natuurlijk. Wel moet deze PC altijd aanstaan als je wilt internetten op een andere PC.
Je moet 1 peeceetje inrichten als server. Dit kan met Windows 98, maar Windows 2000 of Linux is een betere keuze. Dit kan gewoon een van de huidige PC's zijn natuurlijk. Wel moet deze PC altijd aanstaan als je wilt internetten op een andere PC.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
het handigste is gewoon een extra ip-adres aan te vragen, dan is het legaal en werkt het ook gewoon (zonder router o.i.d.)
maar in principe kun je de utp-kabel van je modem gewoon direct in de hub zetten, maar kun je maar met 1 computer internetten zolang je het internet niet deelt (volgens mij, correct me if i'm wrong
)
maar in principe kun je de utp-kabel van je modem gewoon direct in de hub zetten, maar kun je maar met 1 computer internetten zolang je het internet niet deelt (volgens mij, correct me if i'm wrong
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
Er is wel ietsje meer mogelijk hoor, maar dan treedt mogelijk wel op wat ik hierboven al heb beschreven.
De volgende setup zou bijvoorbeeld kunnen werken:
kabelmodem ---- hub ---- client pc1 (met public ip EN een private ip gekoppeld aan dezelfde NIC, bv onder win2k)
|(van de hub)
|
|-client2 (private ip)
|-client3 (private ip)
\-client4 (private ip)
client 1 draait in dat geval NAT software waarop de clients ingesteld worden. Je spaart welgeteld 1 NIC uit maar verder loop je flink te zieken op het kabelnet.
De volgende setup zou bijvoorbeeld kunnen werken:
kabelmodem ---- hub ---- client pc1 (met public ip EN een private ip gekoppeld aan dezelfde NIC, bv onder win2k)
|(van de hub)
|
|-client2 (private ip)
|-client3 (private ip)
\-client4 (private ip)
client 1 draait in dat geval NAT software waarop de clients ingesteld worden. Je spaart welgeteld 1 NIC uit maar verder loop je flink te zieken op het kabelnet.
tnx peoples
berichten door te lezen
heb ik gedaan, maar ondankse diverse refine search pogingen kreeg ik teveel reacties terug. ik heb geen zin om ongeveer 1200Deze vraag is al minstens 100x gesteld in dit forum dus gebruik die search functie maar eens..
De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
hij zei toch al dattie 100x gevraagd wasOp donderdag 25 januari 2001 22:35 schreef day het volgende:
tnx peoples
[..]
heb ik gedaan, maar ondankse diverse refine search pogingen kreeg ik teveel reacties terug. ik heb geen zin om ongeveer 1200berichten door te lezen
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
Pagina: 1