Toon posts:

[2003] automatisch herstarten van server

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ons bedrijf heeft een webserver, deze draait op Windows 2003. We maken dagelijkse back-ups van onze website. Maar we willen als de back-up gedaan is de server automatische opnieuw laten opstarten d.m.v. een task van windows. Alleen wij weten helaas niet welke commando we moeten invoeren hiervoor.

Wie kan ons helpen ?

Alvast bedankt _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me een gevalletje van het shutdown-commando. Maar dat had je volgens mij met enig zoekwerk ook makkelijk zelf kunnen vinden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb gezocht kan het helaas niet vinden :|

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
shutdown /?
Usage: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computername] [-t xx] [-c "comment"] [-d up:xx:yy]

No args                 Display this message (same as -?)
        -i                      Display GUI interface, must be the first option
        -l                      Log off (cannot be used with -m option)
        -s                      Shutdown the computer
        -r                      Shutdown and restart the computer
        -a                      Abort a system shutdown
        -m \\computername       Remote computer to shutdown/restart/abort
        -t xx                   Set timeout for shutdown to xx seconds
        -c "comment"            Shutdown comment (maximum of 127 characters)
        -f                      Forces running applications to close without warning
        -d [u][p]:xx:yy         The reason code for the shutdown
                                u is the user code
                                p is a planned shutdown code
                                xx is the major reason code (positive integer less than 256)
                                yy is the minor reason code (positive integer less than 65536)

Mijn 2003 servers kennen dit commando allemaal ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 18:57

Asteroid9

General Failure

Ik voel een slotje aankomen... 8)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje richting Windows Servers en Software want dit heeft niet echt veel te maken met Professional Networking & Servers :)

Al vraag ik me af wat het nut ervan is om een server te herstarten elke dag, maar misschien ben ik verwend met Linux :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Om alles even op te schonen zoals MYSQL server 2005 die gebruikt maakt van een cache

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:30:
Om alles even op te schonen zoals MYSQL server 2005 die gebruikt maakt van een cache
Onzin, nergens voor nodig.. En nee, ik ga dit niet eens onderbouwen, onderbouw jij het tegendeel maar..

Heb hier webservers staan waarvan enkele meer dan een jaar up zijn..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Een server herstarten kan nooit kwaad !

Verwijderd

Ik heb een windows task draaien om 's nachts een IIS server te rebooten. Commando wat ik gebruik is: C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe /r /t 30 /c "Maintenance" /d p:4:1

Reden: Verity van ColdFusion MX hield er weleens plotseling mee op. Opgelost door 's nachts server te rebooten. Niet de ideale oplossing (ik weet het...). Maar ben nu toevallig bezig met inrichten nieuwe server met MX 7, hoop dat dat probleem er in die nieuwe versie uit is, maar dat terzijde. O-)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:32:
Gaat ten koste van je uptime.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:32:
Nee, maar of het nuttig is een tweede. Vergeet niet dat MSSQL al even meedraait, als je die elke dag zou moeten rebooten in een groot datacentrum lijkt het me niet dat het zo'n succes zou zijn geworden :)

Ik zou als ik jou was eens een tweetal testsystemen op gaan zetten. Eentje mag je elke dag rebooten, de andere mag je niet rebooten. Ik vraag me ten zeerste af of er meer dan een marginaal verschil zal zijn na een maand.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen bedankt voor de info !

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel op een of andere manier opletten dat je geen reboot forceert terwijl hij staat te backuppen. B)
Pagina: 1