Toon posts:

[Mobiel] Gratis internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een paar vraagjes over internet:

1. Ik hoorde dat je met een proxy of zoiets gratis kunt internetten bij Orange, kan ik dit ook? (bij T-Mobile)

2. Als een inbelnummer een lokaal nummer is (bijv. 0180) kun je dan als je bij een provider (bijv. Tiscali) gratis kunt bellen naar vaste nummers, ook dit nummer gratis bellen? P.s is uit nieuwsgierigheid, ik heb een mooie adsl lijn!

3. Ik heb eeen manier om gratis het internet op te kunnen (via een pc, activesync, een usb kabel, en internet explorer) op me gsm (me toestel is een smartphone :P) maar als ik een t-mobile verbinding voor GPRS, WAP of iets anders heb, ben ik bang dat toch mijn kosten metertje gaat lopen! Is er een manier om te zorgen (handmatig) dat ik kan kizen of ik via de lucht wil (gprs) of gratis via me pc, via een adsl lijntje?

Pff hopelijk hebben jullie de antwoorden, heb al gezocht, maar echt duidelijke antwoorden kon ik niet vinden...

Grts Bram.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 11:24 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mbt 2:

Die zin loopt voor geen ene meter. Lees hem nog eens over ;).

Over het algemeen wordt voor het inbellen een speciaal nummer gebruikt die als lokaal numemr wordt belast. Deze nummers zijn echter wel vaak uitgesloten van het onbeperkt gratis bellen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:16:
mbt 2:

Die zin loopt voor geen ene meter. Lees hem nog eens over ;).

Over het algemeen wordt voor het inbellen een speciaal nummer gebruikt die als lokaal numemr wordt belast. Deze nummers zijn echter wel vaak uitgesloten van het onbeperkt gratis bellen.
Ja inderdaad, ik zie het, ik werk hem ff bij :P

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Cybje

First Post!

2: bel1649 heeft/had ooit bellen voor 0 cent per minuut. Toen mijn internet het een tijdje niet deed dankzij BBned, heb ik wel regelmatig ingebeld op een normaal nummer. Dit was toen 0 cent per minuut. Alleen na een tijdje blokkeerden ze het nummer en moest ik op zoek naar een ander nummer. Toen blokkeerden ze dat nummer ook weer na een paar dagen. Dus ik denk niet dat het de bedoeling is.

Of het met Tiscali (VoIP geloof ik?) ook kan, weet ik niet. Ik heb wel eens gehoord dat VoIP niet altijd goed modem/fax signalen doorlaat.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Cybje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:25:
2: bel1649 heeft/had ooit bellen voor 0 cent per minuut. Toen mijn internet het een tijdje niet deed dankzij BBned, heb ik wel regelmatig ingebeld op een normaal nummer. Dit was toen 0 cent per minuut. Alleen na een tijdje blokkeerden ze het nummer en moest ik op zoek naar een ander nummer. Toen blokkeerden ze dat nummer ook weer na een paar dagen. Dus ik denk niet dat het de bedoeling is.

Of het met Tiscali (VoIP geloof ik?) ook kan, weet ik niet. Ik heb wel eens gehoord dat VoIP niet altijd goed modem/fax signalen doorlaat.
Ok, bedankt voor de info, ik denk dat het bij Tiscali ook geblokt staat, mar zal ff kijken of ik nog wat oinfo kan vinden (hier valt de verbinding ook wel eens weg...) Grts Bram.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Het lijkt mij dat dat niet kan.

Je belt 'gratis' via je ADSL-internetverbinding, dus als je niet kunt internetten, omdat de verbinding eruit ligt, kun je ook niet bellen.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 17:38
tmobile heeft PiT, voor 10 euro per maand kan je ongelimiteerd gebruik maken van het gprs netwerkt(en als dat er niet is ga je gecapped over op het umts netwerk).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:12:
1. Ik hoorde dat je met een proxy of zoiets gratis kunt internetten bij Orange, kan ik dit ook? (bij T-Mobile)
Gratis is wat overdreven, het kost je 6 euro per maand (Orange World). Neem bij T-mobile dat flatfee UMTS-abonnement, dan kan je voor 9,50 euro per maand redelijk wat internetten.

^^^ met hierboven! :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 01-05-2006 18:46 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 00:04
op vraag 3:

ik heb een smartphone met windows mobile, als ik bij [instellingen][gegevensverbinding][internet verbinding] kijkt, dan zie ik daar 'automatisch' en 'telfort gprs' staan, zodra ik de kabel aansluit op mijn computer komt daar 'doorvoer' bij te staan, en die gaat via de computer. als hij op automatisch staat wordt deze altijd gekozen als hij beschikbaar is.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Piedom .. piedom.
Pagina: 1