Toon posts:

[XP] Geen toegang tot XP professional door verwijderd domein

Pagina: 1
Acties:
  • 1.140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al veel soortgelijke problemen tegengekomen maar kan helaas niet het exacte antwoord vinden op mijn probleem.

- Ik heb een computer met daarop windows XP professional.
- De computer heeft slechts één account (administrator account)

In deze account werd ingelogd op een domein (oude huis). Door een nieuwe situatie heb ik (DOM!) het domein gewijzigd in een werkgroep.
Nu kan er dus niet ingelogd worden met deze account en aangezien er geen administrator account meer achter zit (dit is zoals gezegd de enige account) ben ik buiten XP gesloten.

De enige oplossing die ik nog kan verzinnen is XP er opnieuw overheen installeren.
Er staan echter een aantal bestanden op de desktop die niet verloren mogen.

Iemand een iedee hoe ik toch weer windows in kan komen?

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 11:42
Netwerk kabel er uit en dan inloggen. De admin account mag altijd lokaal inloggen mits deze ooit een keer is aangelogd toen de computer nog in het domein hing zodat er een profiel is aangemaakt.

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
Knoppix, Window PE (barts pe builder) :)

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt met een knoppix cd(linux live-cd) or een bart-pe cd booten en daarmee je ntfs systeem benaderen en je bestanden veilig stellen.

Met XP over zichzelf heen instaleren ben je NIET je files kwijt. Je moet namelijk niet perse formateren, je kunt zelfs meerder NT/XP installties op 1 pc installeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

je moet altijd lokaal nog kunnen inloggen ook al ligt je domein eruit

Meneer 1000 has spoken......

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

Nibbz

Postmaster General

zoek ff op internet naar "Administrator Reset" dan kom je op een site waar je een linux image kunt downloaden (floppy), daarmee kun je het admin account resetten. Heel simpel. heel fijn :)

13:37

Verwijderd

Topicstarter
@ tha lord,
De kabel is er uit... en toch mag ik niet inloggen....
(er is ook geen draadloos netwerk)

@ jaime
Bedankt maar ik geloof niet dat ik er iets van begrijp... :*)

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-03 14:46

Monkii0110

This is Sparta!!!

Zover ik het zie en ik weet logde jij dus in met het Domain Admin account.

Als je lokaal zou willen inloggen met de administrator moet je normaliter de pc naam als domain kiezen tijdens het inloggen (dit account heeft ook een ander ww dacht ik).

Als je de pc uit het domain haalt (wat kan met de domain administrator) dan is het account niet meer aanwezig na een reboot en heb je het lokale administrator wachtwoord wat oorpsprongkelijk aanwezig was voordat de pc in het domain hing nodig.

Dat kan dus een ander wachtwoord zijn (of geen WW :P).
Mocht je die niet hebben kun je altijd je data weer bereiken door de HD in een andere pc te stoppen en de ownership van de bestanden/mappen veranderen TENZIJ je file encryptie aan had staan.
Dan ben je denk ik nu flink de klos, maar misschien dat het certificaat nog op de domain server staat en kan je zo eventuele encrypte bestanden terug halen.

Verwijderd

Topicstarter
Darkunreal.. bedankt.. ga ik proberen..
Nu alleen even langs het museum voor een floppy :)

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Er zijn ook EBCD's

CD's waarvan je kunt booten en het Admin passwd kunt laten aanpassen.
http://www.ebcd.pcministry.com/

[ Voor 23% gewijzigd door bakkerl op 01-05-2006 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kale administrator account werkt niet.. heb ik geprobeerd.
Ook zonder wachtwoord en als er al een wachtwoord was kan dit maar een ding zijn en dan werkt het ook niet.. (of ik ben echt gek aan het worden...)

het verplaatsen naar een andere pc is een optie maar dat doe ik lever niet. Heb geen andere pc voorhanden (alleen een mac en dat schiet dus niet op...)

allen bedankt voor de hulp, ga me er vanavond nog een s aan zetten...

Verwijderd

Als je een computer hebt die aan een domein gekopelt was, dan heb je waarschijnelijk nog altijd een lokaal Administrator account, die je waarschijnelijk toen gebruikt hebt om je zelf lid te kunnen maken bij het domein.
Er zijn namelijk twee soorten Administrator accounts, als je workstation lid is van een domein:

[COMPUTERNAAM]\Administrator (lokaal opgeslagen)
[DOMEIN]\Administrator (op netwerk inloggen)

Bij lokaal aanmelden, moet je bij het inlogscherm op 'opties' klikken zodat het venster uitrolt, en dan bij de lijst "aanmelden bij", je lokale computer selecteren.
Als die lokale wachtwoord dan echter hetzelfde blijkt te zijn dan die van het domein (wat overigens niet slim is voor beveiliging), heb je geluk.
Anders moet je gewoon een bootdisk gebruiken om de lokale password van administrator te reseten (o.a Bart PE), en dan jezelf opnieuw lid maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 11:48 ]

• kurt0015
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik zit met het zelfde probleem, Met een laptop die vroeger inlogde op een domeinnaam had dit gewijzigt en niet meer aan gedacht dat ik dan niet meer zou kunnen inloggen. Als ik opstart er op opties klik komt er alleen 1knopje bij met 'Afsluiten...'. Hoe zou ik zonder een format hem terug op het domeinnaam kunnen zetten want dit domeinnaam werkt nog. Als ik hem terug op het domeinnaam zou kunnen zetten dan is het opgelost.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kurt0015 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:23:
Ik zit met het zelfde probleem, Met een laptop die vroeger inlogde op een domeinnaam had dit gewijzigt en niet meer aan gedacht dat ik dan niet meer zou kunnen inloggen. Als ik opstart er op opties klik komt er alleen 1knopje bij met 'Afsluiten...'. Hoe zou ik zonder een format hem terug op het domeinnaam kunnen zetten want dit domeinnaam werkt nog. Als ik hem terug op het domeinnaam zou kunnen zetten dan is het opgelost.
Gebruik een van de hints hierboven om goed met een local admin in te loggen en hang dan tenslotte in je netwerk instellingen de computer weer in het domein. (system -> computername -> change button) ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1