UDMA 33 en IBM DTLA

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hallo,

Ik ben bezig om mijn computer stap voor stap te upgraden van en k6-2 300 naar iets van duron of t-bird. Maar nu wilde ik op het moment al mijn trouwe Fireball ST wisselen voor een IBM Deskstar 75GXP van 30,7 GB.

Nou ben ik erachter gekomen dat deze harddisk +/- 37Mb/s datarate aankan. Wat meer is dan UDMA 33 etc... Wat gebeurd er nu wanneer ik hem dus toch op mijn P5a-b aansluit met UDMA33. De bottleneck is duidelijk de interface, maar wat is dan het resultaat ?

Thanks for every reply!

Willems

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Resultaat is dat je een perfect werkende snelle harde schijf in je systeem hebt zitten.

Ik heb "vroeger" een 730MB WD Caviar vervangen door een Quantum FB 3.2 ST. Allebei op een Asus p55t2p4 (HX chipset), dus nog zonder UDMA. De WOW-factor was enorm terwijl de onboard IDE interface eigenlijk te traag was.

Daarnaast heb ik gisteren op een Asus P2B even een IBM DTLA 30GB mogen hangen (mobo = UDMA 33) en dat werkte ook perfect en snel.

Kopen dus!

Wanneer je in de toekomst een mobo met UDMA 100 hebt kun je alsnog heerlijk dromen over de resterende 4MB/s die er dan wel door mogen. Het verschil zul je IRL niet merken. (tenzij je graag de hele dag benchmarks draait)

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Backward compatible heet dat. Je schijf draait dan zo snel als je systeem aankan.

Verwijderd

IBM Deskstar 75GXP van 46 GB met een UDMA 33
moederbord Abit bm6 / celeron 366@550 / 128 Mb en hij LIJKT het goed te doen.
Als ik echter van de ene naar de ander partitie een directory van 200Mb ( 15 files varieren in grootte ) kopieer
dan heb ik daar +/- 100 seconden voor nodig.
Het deleten van die files duur ongeveer 50 seconden !
Dit lijkt mij te lanzaam !
Kan iemand mij vertellen of dit te langzaam is ?

Verwijderd

Of dat te lanzaam is?? man doe is normaal dit zijn echt vragen die nergens op slaan , hou je eens bezig met wat anders...

Backup je hersens op een diskette of net zoals mij als het daar niet op past op een maar dvd-r's ...

Verwijderd

Eerste goed nederlands leren aggressieve Mango.
"zoals mij" zeggen ze tegenwoordig niet meer.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Toen ik me IBM DTLA schijffie kocht heb ik meteen speciaal een UDMA100 controller gekocht. Maar om er achter te komen of het nou echt zo veel scheelde heb ik hem ook ff op me onboard UDMA33 controller gepompt. Nou, je merkt eigenlijk weinig tot geen verschil in snelheid hoor. Het enige voordeel is nu dus dat ik 4 extra aansluitingen heb die ik niet gebruik.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 07:20
zie ook topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111222

daarin staat hoe snel die Harde schijven zijn van IBM uit die serie>:)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hallo allemaal,

Ben ik weer, ik ben erachter gekomen dat die nieuwe HD wel ERGGGGGGG veel verschil uitmaakt met de vorige Fireball ST. Ik hoor m'n HD bijna niet meer... .:-) En Windhoos is ook nog eens sneller geworden...

Dan ben ik benieuwd wat het wordt als ik de moederplank ook nog ga wisselen voor een ASUS A7V133 (processor moet ik nog even over denken) :)

Greetz,

Willems
Pagina: 1