A8R32-MVP ATI CrossFire Xpress 3200 chip wordt heel erg warm

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb alweer een tijdje een Asus A8R32-MVP ik was er nog een beetje mee aan het vogelen hoe ik alles in de kast wou hebben. Dit heb ik nu eindelijk klaar. Ik heb nu ook alle bitumen maten erin (geluiddemping) die had ik namelijk nog niet aan de zijkanten zitten. En nog satelliet kaart er in en een firewire 800 kaart erin. Verder heb ik dus niets raars gedaan.

Nu heb ik dus al een tijd gegamed toen ik dit alles nog niet ingebouwd had, ik heb een fancontroller die de temp netjes in de gaten houd ook heb ik een sensor op de headsink van ATI CrossFire Xpress 3200 chip deze had ik afgesteld op 65 graden daarna zou een alarm aan gaan. Dit heb ik gedaan omdat die vaak net er onder bleef steken. Ik vond het persoonlijk al aan de warme kant. Maar nu heb ik dus mijn matten erin de 2 kaarten en nu zat ik net nog even te testen met UT2004 en nu moest ik mijn alarm op 80 graden afstellen om het alarm niet te laten af gaan hij zat er dus net even onder. Nu snap ik niet dat dit kan door 2 kaarten en een paar bitumen maten. Het kan altijd iets warmer worden door een paar kaarten en de warmte wordt nu niet makkelijk afgevoerd door de aluminium zijkanten omdat daar nu ook bitumen maten zitten. Maar een verschil van 15 graden vind ik wel er hoog en het lijkt me ook niet echt gezond je vinger kan je er echt niet tegen aan doen zo warm is het.

Nu vroeg ik mij af hoe warm wordt jullie chipset (headsink) en kan ik dit eigenlijk wel zo laten? \is dit wel normaal dat die echt zo warm wordt?

Enige overklok is FX-60 (11x250)=2750MHz komt niet boven de 60 graden, zou nog koeler kunnen maar ik hou van stilte :)
Verder zijn natuurlijk de videokaarten behoorlijk warm maar dat waren ze hiervoor ook al.

• pimpimmers
  • Niet online
Oeps verkeerde forum kan naar :
Processors, Mobo's & Geheugen

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je een snelle processor hebt en deze ook nog eens overclocked de northbridge daar ook harder voor moet werken.
Daarom zie je vaak bij veel overclockers dat ook de NB chip extra gekoeld word.

Wat heb je nog aan extra koeling in je kast?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• pimpimmers
  • Niet online
Ja maar hij was daarvoor ook al overklokt dus dat kan het niet zijn.
Het enige is dus dat er 2 pci kaarten zijn ingekomen en 2 brackts (firewire en com pootje)
En de matten aan de zijkant (boven en onder zaten daavoor en ook al in)

Verder aan koeling voor 1x120 achter 2x 80 en boven 1x 80 in de voeding ook 120 en ik heb nog 1x120 voor de HD's maar de HD's zitten in Silentmaxx HDD-silencer (4 stuks) dus allemaal in de 5.25 Drive Bay's en omdat de HD's nogal warm werden heb ik daar nog net voor de klepjes 1x 120 voor zitten die op de laagste stand draait.
Deze kast http://www.silverstonetek.com/products-tj03.htm

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Is het niet logisch dat je northbridge ook harder moet werken wanneer er meer apparaten aan de PCI bus hangen? :)

Verder ben ik niet bekend met werk temperaturen van ATI chipsets aangezien ik er niet zo;n fan van ben, maar dat terzijde.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De RD580 geeft maximaal 8 Watt aan warmte vrij .... als ik naar de specs kijk.
Dan vraag ik me af of het sinkje er wel goed op zit .... 8)7

Turn it off and on again.

• pimpimmers
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:55:
De RD580 geeft maximaal 8 Watt aan warmte vrij .... als ik naar de specs kijk.
Dan vraag ik me af of het sinkje er wel goed op zit .... 8)7
Als de headsink er juist niet goed op zit zou de headsink juist niet zo warm worden en ik meet de temp van de headsink dus niet van de chip zelf deze zou misschien nog iets warmer zijn.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Pimpimmers20 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:12:
[...]

Als de headsink er juist niet goed op zit zou de headsink juist niet zo warm worden en ik meet de temp van de headsink dus niet van de chip zelf deze zou misschien nog iets warmer zijn.
Ik weet eigenlijk niet hoe warm die van mij is. Ik draai 5x237 dus hij zal hier ook al warm worden. Asus heeft dit mobo slecht ontworpen. Je kunt geen andere nb cooler op de nb zetten. Er zitten allemaal elko's omheen en dat maakt het erg lastig want niets past. Ik denk dat ik er gewoon een 40x40 fannetje tegenaanplak en die op 5v laat lopen.

En die de lucht door de heatsink heen laat blazen. Want ik heb me pci e bus ook op 120 mhz lopen er er komt straks ook een CF kaart bij in dus wordt de belasting van de NB alleen maar hoger.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Ik weet eigenlijk niet hoe warm die van mij is. Ik draai 5x237 dus hij zal hier ook al warm worden. Asus heeft dit mobo slecht ontworpen. Je kunt geen andere nb cooler op de nb zetten. Er zitten allemaal elko's omheen en dat maakt het erg lastig want niets past. Ik denk dat ik er gewoon een 40x40 fannetje tegenaanplak en die op 5v laat lopen.

En die de lucht door de heatsink heen laat blazen. Want ik heb me pci e bus ook op 120 mhz lopen er er komt straks ook een CF kaart bij in dus wordt de belasting van de NB alleen maar hoger.
Ik heb hem 5x250 draaien maar toen ik hem normaal had draaien 5x200 toen werd die ook al standaard rondde 60 graden :(

Ik heb nu het volgende erin
FX-60 11x250=2750 (5x250)
X1900XTX
X1900XT CF
hauppauge satelliet kaart
Lacie PCI firewire 800 kaart
En de Asus bracket firewire 400 en com poort

En inderdaad heb je maar weinig ruimte en er blijft natuurlijk veel warmte in de kast door de 2 videokaarten die bij mij de lucht niet naar buiten afvoert omdat ik er een Accelero X2 op heb.

Maar goed 2 pci kaarten en matten erin en de temp stijgt enorm en 3Dmark kan ik zelfs niet eens meer draaien omdat die uit gaat. Ik heb trouwens ook een sensor op het moederbord zelf zitten precies op de plek dat de warme lucht uit de X1900XTX komt dus waar op het moederbord staat A8R32-MVP Delux in het wit daar wordt de temp 70 graden :/ tijdens het gamen.

Ik zat zelf te denken om deze cooler er op te zetten http://www.swiftnets.com/...9-MCX462-Vset-630x490.jpg

Alleen gaat denk ik niet passen in combo met de zalman 9500

Kan jij je vinger wel op de headsink doen zonder je vinger te verbranden?

[ Voor 3% gewijzigd door pimpimmers op 01-05-2006 23:03 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Ik zou zeggen, terugklokken die handel, je kabels bij elkaar binden (Als die nog rondzwerven) en zorgen dat er een kleine luchtstroom over dat sinkje gaat. Je vraagt ook om moeilijkheden al ga je een kast met zulke topcomponenten isoleren. Een Radeon X1900 kan met de stock koeler tegen de 80 graden aan lopen, jij hebt er 2. Misschien kun je beter waterkoeling nemen, als ik je onderdelen zo zie ben je toch niet echt budget-gebonden

• Astennu
Nja het probleem is dat zelfs het passiefe zalman blok niet past. Dit die zal dan ook wel erg lastig gaan passen. En je moet wel oppassen dat die swiftech niet te zwaar is en de boel sloopt.

Mischien is het een idee om er aan de zijkant een fan tegen te plakken en die de lucht er door heen te laten blazen. Dat ga ik teminste proberen te maken. Want hier zit er ook een CF kaart aan te komen dus zal i wel heet worden. Jammer dat er niet meer ruimte om de nb zit heb nog een DFI NB cooler liggen die had ik er op willen zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Die Swiftech MCX159-CU past er prima op. Ik heb 'm er nu zonder fannetje erop zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img312.imageshack.us/img312/7332/dsc002330au.th.jpg
Hoe de temps zijn weet ik niet. Volgens SpeedFan is i -128C. (Die van mijn vorige plank EPoX EP-8NPA-SLI was i +120C. Toen schrok ik wel, nu geloof ik het niet meer).

De Lian Li BS-01 radiale fan was bij mij de oplossing om de warme lucht van mijn 2 accelero's weg te krijgen. Voor ik dit ding had werden mijn kaarten dik 90 C, nu is dat rond de 80 C. Ik weet niet of zo'n ding ook in andere kasten dan lian li's gemonteerd kan worden, zo ja is dit ding echt een aanrader. Hij is op 12V nog redelijk stil, op 5V onhoorbaar (maar dat geld natuurlijk voor bijna alle koelers papst of niet).

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:22:
Die Swiftech MCX159-CU past er prima op. Ik heb 'm er nu zonder fannetje erop zitten.
[afbeelding]
Hoe de temps zijn weet ik niet. Volgens SpeedFan is i -128C. (Die van mijn vorige plank EPoX EP-8NPA-SLI was i +120C. Toen schrok ik wel, nu geloof ik het niet meer).

De Lian Li BS-01 radiale fan was bij mij de oplossing om de warme lucht van mijn 2 accelero's weg te krijgen. Voor ik dit ding had werden mijn kaarten dik 90 C, nu is dat rond de 80 C. Ik weet niet of zo'n ding ook in andere kasten dan lian li's gemonteerd kan worden, zo ja is dit ding echt een aanrader. Hij is op 12V nog redelijk stil, op 5V onhoorbaar (maar dat geld natuurlijk voor bijna alle koelers papst of niet).
Dat is wel mooi dat het past :) alleen heb ik het geloof ik nu al opgelost.
Mijn Silverstone kast zit voor in een 120mm fan deze zit voor een klep en een filter hij blaast koude lucht de kast in alleen is dit gewoon heel weinig ik heb hem ook niet heel hard aan staan maar doe ik dit wel dan helpt het nog niet veel dit komt gewoon door de klep die ervoor zit en alle lucht via de zijkant naar binnen moet komen.
Ik heb eigenlijk niets in de 3,5 Drive Bays waar normaal de HD's zitten hier heb ik nu even om te testen een 80mm fan geplaats en nu blijft die rond de 60 graden en de videokaart word ook minder warm dus mijn probleem was gewoon dat ik te weinig luchtstroming in de kast heb. Ik kan het eigenlijk nog makkelijker doen door de 120mm fan met afstandsbusjes te plaatst waardoor die lucht van buiten aantrekt maar tegelijk ook lucht in de kast kan verplaatsten en moet het eigenlijk ook makkelijk gaan omdat de rest van de coolers naar buiten blazen. Maar er is tegelijk ook weer weinig ruimte voor afstandsbusjes omdat er voor de 120mm fan een opening zit die niet zo groot is.

Dus ik ga denk ik een 92mm fan erbij in plaatsen deze past namelijk ook net mooi omdat het gat rond de 10cm is. Deze sluit ik dan weer aan met een split kabel samen met de 120mm fan op de Aerogate III hij geeft dan maar 1 toeren tal aan maar dat maakt niet uit.

Mijn videokaarten werden met standaard koeling ook iets van 95 graden nu lang niet meer, meestal rond de 80 of eronder en 50 als ik niet game. Het koudst is nog altijd mijn cpu gek genoeg die komt meestal niet eens op 60 graden en dan heb ik de fan van de zalman 9500 op1500rmp draaien.

Volgens mijn hebben wij de zelfde voeding heb jij misschien een Enermax Liberty 620W?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

FX-60 11x250=2750 (5x250)
moet je bij zo'n overclock de HTmultiplier niet omlaag schroevennaar 3 of 4 ?

[ Voor 28% gewijzigd door KneppaH op 03-05-2006 06:55 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Astennu
KneppaH schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 06:54:
[...]

moet je bij zo'n overclock de HTmultiplier niet omlaag schroevennaar 3 of 4 ?
Nope RD580 die kunnen dat. Echte zit de Asus slecht in elkaar. Dus dit geeft meer problemen bij océn maar ik gok dat de DFI CFX nog wel hoger dan 250x5 kan.

• Astennu
coolfris schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:22:
[afbeelding]

Nja hoeft niet te passen jij hebt een A8R-MVP daar paste de zalman van mij wel op bij de A8R32 niet meer hier was de ruimte rondom de NB nog veel minder. Hier paste alleen het standaard blokje er op alles wat maar iets groter was ging niet.

Zou wel mooi zijn als die swiftech wel past.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 03-05-2006 09:30 ]

• coolfris
Pimpimmers20 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 04:24:
[...]
Volgens mijn hebben wij de zelfde voeding heb jij misschien een Enermax Liberty 620W?
Het is wel een Enermax alleen is het een Noisetaker 600W.

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:28:
[...]

Nope RD580 die kunnen dat. Echte zit de Asus slecht in elkaar. Dus dit geeft meer problemen bij océn maar ik gok dat de DFI CFX nog wel hoger dan 250x5 kan.
Het is ienderdaad een raar bord, als ik hem op 255 wil hebben wil het niet eens ook niet met de MP lager van de CPU. Ik hem hem dus maar mooi op 250 staan en dan 1:1 en ben eigenlijk wel tevreden zo omdat die 24/7 aan staat.

• coolfris
Ik geloof dat wanneer je de async latency omlaag zet, de HTT hoger kan.
Dit heb ik niet zelf uitgevonden hoor, want ik ben niet z0'n gedreven OC'r . Het komt uit dit draadje:
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=453123
quote: Zebbo
up to ~275MHz 5.0ns/7.0ns
up to ~320MHz 5.0ns/8.0ns
up to ~350MHz 5.0ns/9.0ns
Hierin strooit een ene Zebbo met verschillende tips hoe het boord beter te laten lopen. Maar ook hij zegt dat verschillende dingen nog niet goed werken.

Die van mij bleef in het begin steken tijdens het opstarten; zat i helemaal vast. Gelijk RMA gestuurd, bleek bij hun perfect te werken. Dus kreeg ik hem weer terug en was 30 euro armer.
Toen ik om biosflash-redenen een floppy drive geinstaleerd had, startte i goed op. Sindsdien doet i het perfect :? 8)7

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:30:
Ik geloof dat wanneer je de async latency omlaag zet, de HTT hoger kan.
Dit heb ik niet zelf uitgevonden hoor, want ik ben niet z0'n gedreven OC'r . Het komt uit dit draadje:
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=453123

[...]

Hierin strooit een ene Zebbo met verschillende tips hoe het boord beter te laten lopen. Maar ook hij zegt dat verschillende dingen nog niet goed werken.

Die van mij bleef in het begin steken tijdens het opstarten; zat i helemaal vast. Gelijk RMA gestuurd, bleek bij hun perfect te werken. Dus kreeg ik hem weer terug en was 30 euro armer.
Toen ik om biosflash-redenen een floppy drive geinstaleerd had, startte i goed op. Sindsdien doet i het perfect :? 8)7
Bedankt ik zal eens wat dingen proberen.
Heb nu eindelijk nog een klaar een 4800+ is bijna het zelfde als mijn ander pc alleen daar zit een FX-60 in. Ik ga toch nog misschien die swiftech MCX159 kopen maar eigenlijk heb ik ook weer geen zin om weer de boel los te halen heb namelijk alles nu net mooi zitten. Dus heb eerst nog een 90mm papst in bestelling die ik op de videokaarten en chipset laat blazen.

Videokaarten worden toch nog wel warm kwam ik net achter speelde BF2 op 14xAA en 16x HQ AF en de rest ook allemaal op max en het kaartje werdt 88 graden :(

• pimpimmers
  • Niet online
Trouwens coolfris jij hebt oook geen slechter score, ik heb

3DMark06: 9368
3DMark05: 15002

Is tot nu toe mijn score, heb de videokaarten nog standaard draaien ik weet eigenlijk niet hoe je CF moet overklokken kan je beide kaarten overklokken of maar 1 omdat je ook maar van 1 kaart de temp en snelheid zit. En waarmee kanje dat doen.

Ooja Coolfris floppy drive voor je bios :r kan ook gewoon in windows ja.Als je dat er natuurlijk op kan krijgen. Ik heb nu 2x een bios update gedaan in windows werkt perfect.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Pimpimmers20 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:13:
Trouwens coolfris jij hebt oook geen slechter score, ik heb

3DMark06: 9368
3DMark05: 15002

Is tot nu toe mijn score, heb de videokaarten nog standaard draaien ik weet eigenlijk niet hoe je CF moet overklokken kan je beide kaarten overklokken of maar 1 omdat je ook maar van 1 kaart de temp en snelheid zit. En waarmee kanje dat doen.

Ooja Coolfris floppy drive voor je bios :r kan ook gewoon in windows ja.Als je dat er natuurlijk op kan krijgen. Ik heb nu 2x een bios update gedaan in windows werkt perfect.
Zelf heb ik geen crossfire, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je de kaart kunt selecteren in de software van ATI. Zodat je kunt kiezen welke kaart je op dat moment wilt uitlezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• coolfris
Pimpimmers20 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:13:
ik weet eigenlijk niet hoe je CF moet overklokken kan je beide kaarten overklokken of maar 1 omdat je ook maar van 1 kaart de temp en snelheid zit. En waarmee kanje dat doen.
.
Met ATITool Kun je bij settings een "use device" kiezen. Als het goed is staan daar 2x R580 's tussen.
Of die instellingen na het opstarten weer terug komen weet ik niet zeker. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 1 kaart telkens weer opnieuw moet instellen. Zelf heb ik hier weinig van geprobeerd. Het is al teringsnel genoeg zo. :)

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Met ATITool Kun je bij settings een "use device" kiezen. Als het goed is staan daar 2x R580 's tussen.
Of die instellingen na het opstarten weer terug komen weet ik niet zeker. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 1 kaart telkens weer opnieuw moet instellen. Zelf heb ik hier weinig van geprobeerd. Het is al teringsnel genoeg zo. :)
Yep klopt heb gister even geprobeerd mijn masterkaart kan niets hebben bij 5MHz hoger ging die al flippen. Ga later even weer proberen maar ben nu eerst nog bezig met mijn mobo ik heb nu een HTT van 280MHz gehaald niet echt super en ook niet stabiel kwam ik achter, heel gek eerst keer liep die vast bij 3Dmark later voltage van CPU omhoog liep die goed later weer omlaag gedaan ging ook goed een hele tijd goed tot ik windows opnieuw ging installeren hij kon bestanden niet vinden dus nieuwe cd gebrand ging ook fout later nog een blauw scherm met hardware error dus toen dacht ik dat komt door het overklokken dus alles weer normaal ingesteld en toen was het goed.

Toch is die moeilijk te overklokken vind ik, ik heb heel wat forum nu gelezen en instelling geprobeerd, sommige kunnen met gemak een HTT van 360MHz halen. Ik denk dat het de combinatie met geheugen is ik heb 2x1GB OCZ PC4000 Platinum Edition.
Maar ik geef niet op :) heb nu ook 2x swiftech MCX159 in bestelling zo die dingen zijn niet goedkoop 40 eurie ps.

En teringsnel ja dat zijn ze maar krijg deze week een 30” TFT binnen en dan is het denk ik niet meer teringsnel op 2560x1600 :D

• Astennu
Ik draai weer stock speeds :\ Op een of andere manier wil iets totaal niet mee werken. Het is echt een knaka bord echt totaal geen ruimte voor een andere cooler. Tijd voor AM2 dan maar met PC 8000 memory. Dan heb je toch wel 10% peformance winst.

En kan ook me 4x4 fan niet vinden om op de nb te zetten. Grrr...

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:48:
Ik draai weer stock speeds :\ Op een of andere manier wil iets totaal niet mee werken. Het is echt een knaka bord echt totaal geen ruimte voor een andere cooler. Tijd voor AM2 dan maar met PC 8000 memory. Dan heb je toch wel 10% peformance winst.

En kan ook me 4x4 fan niet vinden om op de nb te zetten. Grrr...
Toch moet het lukken zie hier iemand met zelfde CPU en geheugen en mobo als mij en haald HTT van 360MHz http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=86682

En hier iemand met een HTT van 400MHz http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=86694

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:00:
[...]

Toch moet het lukken zie hier iemand met zelfde CPU en geheugen en mobo als mij en haald HTT van 360MHz http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=86682

En hier iemand met een HTT van 400MHz http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=86694
Nja iemand die zelf een eigen goede bios geschreven heeft ?? :P Nja ik vind het geen prettig bord als AM2 niet voor de deur stond had ik de DFi CFX 3200 gekocht.

Maar goed die 360 en 400 HTT zal wel op 2x of 3x mult zijn gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 08-05-2006 22:12 ]

• pimpimmers
  • Niet online
Weer wat dingen getest ik weet nu iedergeval dat mijn CPU ook een probleem geeft.
Core 0 kan gewoon niet boven ~2700MHz dan geeft Stress Prime direct een error en core 1 heeft geen probleem ik heb namelijk de HTT gewoon op 200 laten staan en mijn MP omhoog gegooit 13,5x200 (2700) gaat goed op 1.30V maar bij 14x200 (2800) gaat core 0 de fout in al na een paar seconden pas bij 1.375V + 100mV houd die het 18min vol en daarna krijg ik een error. Dus de max van mijn cpu ligt ergens tussen de 2700 en 2800 in :(

Ondertussen test ik nu 285 x 9,5 = (2707.5) [x4 / 800MHz] wat tot nu toe 10 min al goed gaat daarna ga ik (x5 / 1GHz) proberen en natuurlijk de HTT ophoog gooien.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ben weer een stukje verder ik heb nu 290 HTT gehaald x 9,5 dus 2755MHz ik moet alleen wel de core 100mV meer geven anders ging het tijdens testen weer fout link speed heb ik nog op 4x staan (800MHz) 5x ga ik nog proberen.

Maar 300 haal ik dus niet :( ook niet met over-voltage wat ik voor 290 HTT niet gebruikt heb, ook niet met de link speed op 3x (start niet op)

Maar even een vraag dit is namelijk mijn eerst AMD dus wist niets van overklokken met AMD maar ik heb dus PC4000 tot nu toe hou ik ook mijn geheugen rond de 250MHz maar hoe zit het eigenlijk als je de HTT omhoog gooit moet ik eigenlijk mijn geheugen ook anders instellen omdat als ik deze gast zie http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=86682 die heeft ook OCZ PC4000 wat officieel 3-3-2-8 kan draaien op 250MHz en hij heeft hem op 240MHz draaien maar dan op 3-4-4-8 dit vind ik een beetje vaag of is dit zo omdat hij zijn HTT op 360 heeft?
Hij moet toch gewoon 3-3-2-8 makkelijk kunnen draaien omdat hij zijn geheugen maar op 240MHz heeft draaien RAM Ratio : CPU/12

Ik ga ieder geval nog een aantal dingen proberen om hem op 300 en hoger te krijgen. En daarna nog het geheugen iets over te klokken die moet ook wel een stuk hoger kunnen

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Pimpimmers20 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 04:07:
[...]
Maar even een vraag dit is namelijk mijn eerst AMD dus wist niets van overklokken met AMD maar ik heb dus PC4000 tot nu toe hou ik ook mijn geheugen rond de 250MHz maar hoe zit het eigenlijk als je de HTT omhoog gooit moet ik eigenlijk mijn geheugen ook anders instellen omdat als ik deze gast zie http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=86682 die heeft ook OCZ PC4000 wat officieel 3-3-2-8 kan draaien op 250MHz en hij heeft hem op 240MHz draaien maar dan op 3-4-4-8 dit vind ik een beetje vaag of is dit zo omdat hij zijn HTT op 360 heeft?
Hij moet toch gewoon 3-3-2-8 makkelijk kunnen draaien omdat hij zijn geheugen maar op 240MHz heeft draaien RAM Ratio : CPU/12
Waarschijnlijk heeft hij de Gold Edition met Samsung UCCC. Deze hebben een SPD van 3.0-4-4-8-1T :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• pimpimmers
  • Niet online
Denkt het, ik ben trouwens nog niet op 300 gekomen :( misschien straks met de swiftech cooling ik krijgen de volledige koperen met fan) en geheugen kan ook niet veel hebben ben ik achter gekomen 275MHz niet 270MHz niet en 265MHz ook niet, heel raar PC start niet eens op.
Als ik het zelf in stel of op Auto heb de pc start niet op en op anandtech halen ze 275@3-3-2-7 2.7V 1T
Nouja ik probeer nog wel wat. Ik denk dat ik met mijn andere pc (zelfde mobo en geheugen) en 4800+ verder kom. Helaas komt mijn FX-60 niet ver en ik denk ook niet met betere cooling omdat op 3GHz werd die maar iets in de 50 graden wat niet echt warm is. Maar goed 1 core was dan maar volledig belast en de andere ging niet verder omdat het programma een error geeft en dan niet verder gaat.

En ik denk dat ik hem de HTT op 285 laat staan omdat dan de voltage van de cpu niet omhoog hoeft bij een MP van 9,5 (2707,5MHz) bij 290 (2755) moet de voltage weer 100mV omhoog en wordt dan ook weer warmer en omdat die 24/7 moet gaan draaien lijkt me dat niet zo slim.

Ik ben benieuwd of iemand nog beter kan halen.
Dan hoor ik het graag. Ik zal als ik uit getest ben ook mijn instelling even door geven misschien hebben jullie er iets aan.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
TS, past dit: http://www.alternate.nl/h...sPrint.html?artno=GZZK20& niet op je mobo? Aangezien deze een klein voetje heeft i.t.t. die zalman blokjes, heb je best kans dat deze wel past.

[ Voor 12% gewijzigd door Banshee op 09-05-2006 08:03 ]

• pimpimmers
  • Niet online
Banshee schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:09:
TS, past dit: http://www.alternate.nl/h...sPrint.html?artno=GZZK20& niet op je mobo? Aangezien deze een klein voetje heeft i.t.t. die zalman blokjes, heb je best kans dat deze wel past.
Hoe bedoel je?
Zalman past prima, en ik heb een beetje gemeten en als het goed is past de swiftech inc fan er prima onder op de chipset.
Pagina: 1