[Citrix] Powerfuse vs Appsense - ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:10
Wij gaan binnenkort 4 citrix servers inrichten en zijn ook druk op zoek naar een paar goede tools om alles goed (en makkelijk:P) te kunnen beheren. We hebben geen mega grote IT afdeling en hopen met een paar slimme tools een aantal zaken handiger en beter te kunnen aanpakken.

Nu heb ik aanbiedingen gehad van Powerfuse en Appsense.

Beiden doen in hoofdlijnen hetzelfde waarbij Appsense uit 3 hoofddelen bestaat (security/managment/performance) en Powerfuse een groot deel van dezelfde mogelijkheden bied. Maar wanneer je internet explorer dicht wilt timmeren kom je al gauw uit op ISA server van MS terwijl Appsense dit OOK zou moeten kunnen
Klein detail is dat Appsense een stuk goedkoper is en dat je bij terminal servers NIET per user betaald wat bij Powerfuse wel het geval is (en de prijs flink omhoog duwt)

Nu ben ik nieuwsgierig : zijn er hier mensen die ervaring hebben met BEIDE paketten en wat is volgens jullie het beste pakket en waarom ?

Zelf neig ik richting appsense ivm de prijs (3500 vs 7000 + x eur per extra user) maar ik wil me ook niet teveel op de prijs richten, vandaar dit topic.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
[geen ervaring met appsense]
Wat wil je precies aanbieden op de citrix servers?
- een complete locked-down desktop: Powerfuse maakt het leven makkelijk
- enkele published applications: geen extra software aanschaffen
- bij veel applicatiewijzigingen: kies de enterprise versie van Citrix Presentation server, heeft een handige installation manager waarmee je msi's distribueert naar je servers.
- welke softwareversies/namen ben je nu exact aan het vergelijken?

ISA is een firewall/proxy/vpn-server. Dat is totaal andere functionaliteit dan het lokaal dichtzetten van een applicatie (internet explorer) voor een gebruiker.
Een firewall/proxy wil je zowiezo gebruiken, dat moet geen invloed hebben op je software keuze op de terminal servers.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:10
Pardon wellicht was ik te onduidelijk

Ik wil aan de ene kant mijn managment van applicaties en het dichttimmeren ervan goed voor elkaar hebben. Dat kan met powerfuse

Appsense bied dit ook aan en daarnaast de mogelijkheid om IE te beveiligen / dicht te timmeren, en daarvoor zou ik bij powerfuse een extra applicatie (isa+surfcontrol) moeten hebben. Vandaar dat je beide punten in de ts ziet.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05

Qwerty-273

Meukposter

isa is voor het 'dichttimmeren' van je netwerkverkeer naar en van het internet. Dus on afhankelijk welke browser je gebruikt. Het filterd namelijk alles. Dus ook chat/p2p/voip en alles wat je maar wilt.

surfcontrol kan daarnaast filteren op http traffic. Dus welke websites wel en welke niet (hebben behoorlijk uitgebreide standaard sets beschikbaar). Maar ook mail/spam filtering is een van de mogelijkheden. En ook onafhankelijk van welk programma je gebruikt om de informatie mee op te halen.

Met een snelle blik op www.appsense.com zie ik niet dat appsense het bovenstaande zou kunnen uitvoeren, maar misschien lees ik er over heen? Misschien als je uitlegt hoe Appsense volgens jouw IE kan dichttimmeren, en wat hiervan voor jouw/jullie situatie voordeel opleverd kunnen we dat punt ook aanpakken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in Powerfuse ook GPO's importeren om Internet Explorer dicht te timmeren. Je zou ook met gewone gpo's kunnen werken. Haal ISA ook maar uit je plan voor de terminal servers, dat zou ik op een ander punt in het netwerk met een ander doel gebruiken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 18:38
sanfranjake schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:34:
Je kan in Powerfuse ook GPO's importeren om Internet Explorer dicht te timmeren. Je zou ook met gewone gpo's kunnen werken. Haal ISA ook maar uit je plan voor de terminal servers, dat zou ik op een ander punt in het netwerk met een ander doel gebruiken :P
Inderdaad, met GPO import in Powerfuse en eventueel aangevuld met custom registry imports kan je een heel einde komen met het dichttimmeren van IE op je clients. Dan kan je vrij veel vanuit 1 beheerstool gaan beheren, wat wel zo eenvoudig is. Bovendien is RES ook een redelijk praktijk-gedreven bedrijf wat goed naar beheerders luistert, dus het beheer en de implementatie van Powerfuse valt over het algemeen niet zwaar. Ik weet niet of dat bij Appsense hetzelfde zal zijn.
Pagina: 1