Toon posts:

Chello installatie (Juni 2000 tot 25 Januari 2001)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Onderstaande tekst wordt wat lang, maar het geeft redelijk goed weer hoe de communicatie tussen UPC, PLAATSELIJKE KABELAANBIEDER en CHELLO verlopen is/nog loopt).

Het dorp waar ik woon heeft niet UPC maar een regionale kabelaanbieder. Vorig jaar sloten zij een overeenkomst met Chello waarbij het hele dorp in juni een brief kreeg waarin stond dat internet via de kabel nu mogelijk was en dat we ons telefonisch konden aanmelden bij Chello. Vaak telefonisch en via Chello-website geprobeerd maar het duurde nog tot OKTOBER (!) voordat we ons konden aanmelden. Dat lukte overigens alleen via de Chello-website postcode check, telefonisch werd de postcode nog niet herkend. Een week later een brief van UPC dat de installatieafspraak gemaakt zou worden, dus ik hoopvol elke dag wachten. Tot begin december echter nog steeds niks gehoord. In december maar weer 's gebeld maar ik werd van UPC -> Chello -> UPC etc... gestuurd omdat beiden beweerden dat de postcode nog steeds niet bij hen in het systeem stond. Nadat ik herhaaldelijk het verhaal hierboven bij UPC uitgelegd had werd ik uiteindelijk (begin januari !!!) doorverbonden naar de Chello Backoffice. Die wisten te vertellen dat bij hen ons dorp bekend was (inclusief mijn gemailde/telefonisch doorgegeven gegevens) en vertelden me dat onze wijk 'Ready for Service' stond en dat er nog de nodige contracten ondertekend moesten worden (?!?!). Ik vroeg natuurlijk wanneer het dan 's zover zou kunnen zijn maar wat is het antwoord?

TJA, WE HEBBEN EEN BEHOORLIJKE DIKKE MAP MET WOONPLAATSEN DIE 'READY FOR SERVICE' STAAN. ALS U IN MAART NOG NIETS VAN ONS VERNOMEN HEBT, NEEMT U DAN GERUST NOG EENS CONTACT MET ONS OP EN MELDT U ZICH DAN WEER OPNIEUW AAN.

Dus anders gezegd: Ik ben weer precies bij het begin (JUNI VORIG JAAR !!!!). Perfect toch: vanaf JUNI bellen, mailen, postcodecheck, bellen, mailen en dan JANUARI 2001 het verlossende bericht: AFWACHTEN EN BLIJVEN BELLEN...

Ondertussen heb ik nu nog een soort 'smeek'-mailtje gestuurd naar Chello of ze toch mijn specifieke geval eens opnieuw bekijken want ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit de normale gang van zaken is. Vorige week verstuurd maar nog geen reply.

Heeft iemand nog een suggestie wat je hieraan verder nog kunt doen (misschien dat iemand dat 'Ready for Service'-geouwehoer ook heeft meegemaakt), want ik weet het niet meer... Iets voor de Consumentenbond misschien?

:'(