Hallo allemaal,
Ik heb hier vorige week een script geschreven en dacht dat het goed werkte, maar dat doet het dus niet, sinds vandaag doet de datum raar. Hij slaat de datum in de database namelijk op als 5-1-2006 in plaats van 1-5-2006. Hij heeft het de laatste 3 dagen van april prima gedaan tot nu toe.
Het vreemde is als ik Response.Write date() doe dan geeft hij gewoon 1-5-06 als datum, maar zodra ik hem naar de access database wegschrijf maakt hij er 5-1-06 van.
Ik heb in Access ook al de datum ingesteld naar dd-mm-jjjj maar dit mocht ook niet baten hij blijft er gewoon 5-1-06 van maken.
Als ik de datum in Access met date() forceer dan ziet hij met de sql vraag query de datum gewoon niet en blijft hij gewoon datums inserten.
Wat kan het probleem zijn?
De Code:
Ik heb hier vorige week een script geschreven en dacht dat het goed werkte, maar dat doet het dus niet, sinds vandaag doet de datum raar. Hij slaat de datum in de database namelijk op als 5-1-2006 in plaats van 1-5-2006. Hij heeft het de laatste 3 dagen van april prima gedaan tot nu toe.
Het vreemde is als ik Response.Write date() doe dan geeft hij gewoon 1-5-06 als datum, maar zodra ik hem naar de access database wegschrijf maakt hij er 5-1-06 van.
Ik heb in Access ook al de datum ingesteld naar dd-mm-jjjj maar dit mocht ook niet baten hij blijft er gewoon 5-1-06 van maken.
Als ik de datum in Access met date() forceer dan ziet hij met de sql vraag query de datum gewoon niet en blijft hij gewoon datums inserten.
Wat kan het probleem zijn?
De Code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <%
session.lcid=1043
'bestand = Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
bestand = Request.QueryString("ID")
datum = FormatDateTime(date(), 2)
ip = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
mytime = time()
mytime_later = DateAdd("s", 30, mytime)
stats = "SELECT * FROM INTRANET_Statistieken WHERE Bestand='" & bestand & "' AND IP = '"& ip & "' AND Datum=#" & datum & "# ORDER BY Tijd DESC"
Set RS18 = Conn.Execute(stats)
HuidigeTijd = Time()
DBTime = RS18("Tijd")
DBTime_Future = DateAdd("s", 30, DBTime)
If DBTime_Future < HuidigeTijd Then
sql4 = "INSERT INTO INTRANET_Statistieken ([Bestand], [Datum], [Tijd], [IP]) VALUES ('" & bestand & "', #" & datum & "#, #" & mytime & "#, '" & ip & "')"
Set RS = Conn.Execute(sql4)
Else
Response.Write ".."
End If
Response.Write datum
%> |