[2000] Wisselen media wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 13:41
Het volgende probleem heeft zich op een gegeven moment in mijn PC geslopen zonder een aanwijsbare schuldige te kunnen aanwijzen;
Bij het wisselen van een CD wordt de nieuwe CD niet herkend en wordt er gevraagd of deze geformateerd dient te worden. Hetzelfde doet zich voor als ik mijn externe HD of mem-stick aansluit..
Nieuwe media wordt dus niet herkend.
Om de CD (e.d.) wel door de PC te laten herkennen moet ik de machine in z'n geheel rebooten, alleen uitloggen is niet voldoende. Dit is erg lastig... echt waar??... ja, echt waar!!! :)
Via de search van GoT heb ik alleen een oplossing gevonden om dmv Regedit een Dword van value 0 naar 1 te zetten. Deze instelling heb ik gechecked en moest constateren die deze reeds op 1 stond.
Andere optie was W2K opnieuw te instaleren (cq. repair), door een interne opruimactie kan ik echter mijn instalatie-CD niet zo 123 vinden :(

Mijn vraag is dus; heeft iemand ooit dit probleem gehad en kunnen oplossen zonder een re-install van W2K? Zo ja: please help!!!

TA

• SimonBenson
Mag ik hier een kleine kick aan geven?
Zit met dit probleem toch een beetje mee in mijn maag.
TA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA -> WOS.

"Een DWORD", dat is zoiets als bij de bank zeggen "een bedrag" te willen pinnen en elk bedrag prima te vinden :P Dus welke regkey precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SimonBenson
Oplossing kwam van deze post:
[rml][ XP] CD rom spelers[/rml]
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2002 @ 09:36:
Ook gehad.
ook al antwoord gegeven hier: hier

Oplossing in register.
het ongekeerde van een van de methodes
hier
gedaan.

run: Regedit
ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Bij mij stond daar een DWORD AUTORUN met de waarde 0
Deze waarde veranderd in 1

Logout - login en het zou moeten werken...
Bij mij tenmiste wel...

[ Voor 9% gewijzigd door SimonBenson op 02-05-2006 21:01 . Reden: originele post erbij gehaald ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Das enkel een autoplay/autorun key, die heeft niks te maken met het al of niet herkennen van removable media.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SimonBenson
Dat dacht ik ook al, deze oplossing kwam echter boven water bij een gelijkwaardig probleem toendertijd (zie originele post).
Dit probleem is lastig te vinden met de search... :(
Hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet.

• SimonBenson
Sorry, toch nog maar een kick omhoog.
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Draait je IMAPI CD-schrijf service? Kijk eens of die uitschakelen helpt, mischien is die aan het zieken. Als 2k die heeft, kan ik me niet herinneren :X Open deuren als zorgen dat je alle updates hebt en het reinstallen van je mobo cq. (S)ATA controller drivers zijn ook nog noemenswaardig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Is hier inmiddels een oplossing voor?

Gisteren op de pc van een vriend onder winxp exact hetzelfde voor gehad.

Er is met de drives geen enkel probleem onder knoppix. (dus volgens mij geen bios of hardware probleem).

Ook heb ik via apparaatbeheer de drivers verwijderd, daarna opnieuw opgestart.
Nieuwe hardware werd herkend, maar na installatie drivers weer exact hetzelfde probleem...

Ik zou zeer dankbaar zijn voor een tip die naar de oplossing leidt!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37
Kontroleer eens naar de services, iets van PnP, Plug and Play.
Kijk de rest ook maar eens na, zoek op internet een website met uileg hierover.

• SimonBenson
Jammer genoeg heb ik ook nog steeds hetzelfde probleem. :(
Drivers verwijderen en opnieuw instaleren zoals Herve heeft gedaan heeft ook bij mij niet geholpen.
Gelukkig heb ik mijn W2K-cd weer gevonden in één van de verhuisdozen dus ik zal over een aantal weken mijn PC eens grondig gaan her-instaleren.
(mits er geen andere oplossingen worden aangedragen)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19

inXs

known as inXs

Je kan win2000 toch ook gewoon repairen, ofwel eroverheen gooien zonder dat al je data weg is.. Probeer dat dan eens, kost je max een uurtje ofzo.

superB

Verwijderd

een repair bij mijn xp probleem heeft dit inderdaad opgelost.
Pagina: 1