Toon posts:

Tele 2 compleet lite , hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb sinds een paar weken Tele 2 compleet lite "Digitaalbox" ontvange, maar het abbo was nog niet geactiveerd etc.
Nou deed mijn internet het gisteren avond ineens niet meer, dus ik heb heel mijn tele2 pakket aangesloten. De box zit in de "meterkast" waar de lijn binnenkomt. Die gaat in de ADSL aansluiting, dan de VOIP (telefoon) in aansluiting 1 naar de telefoon. In de UDP port kabel naar boven naar een Sweex SW001, Een netwerk switch. Vanuit daar gaat hij naar pc1,pc2 en laptop 1.
Nou ik kreeg er een installatie cd bij, ik stop hem in pc1, dan krijg ik al een foutmelding. Dan moet ik via eigenschappen de compabiliteit instellen op Windows 2000. Dan gaat hij kijken of hij verbinding kan maken met de box, dan schakelt hij LAN uit en weer aan, dan moet ik snel op verbinding herstellen drukken, anders verkrijgt hij het ip etc. niet. Nou dan is het gelukt en is het klaar. PC1 heeft dus internet.

MAAR, nu ga ik naar Pc2 die net opnieuw is geinstalleerd en doe de cd erin, en weer werkt hij niet onder XP, nou dat is verder geen probleem, maar nu schakelt hij de LAN uit, en weer aan, maar zegt hij direct dat hij geen verbinding kan maken met de box. Dus methode van pc1 werkt daar dus niet mee. Ik heb al uren zitten kl*ten, maar met weinig resultaat. Heb ook al manueel geprobeert, de ip van pc1 maar dan 1 cijfertje hoger, DNS achtervoegsel etc. DNS, Gateway etc etc.
Maar nog steeds geen internet, de telefoon doet het ook niet, ik krijg een toon, dat je krijgt als je een nummer draait wat niet bestaat.
Dus kan nu ook de helpdesk niet bellen, ik weet dat mobiel ook een optie is, maar aangezien die mensen die daar werken meestal ook niet verder komen dan de "basics" probeer ik het eerst op deze manier.

Wie weet er een oplossing en kan mijn mooie week vakantie redden?

Alvast Bedankt!
Gr.Michael :)

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je gebruikt wel de UTP aansluiting lan3 of lan4 van Tele2 modem/router/accesspoint ? Want lan1 en lan2 zijn voor decoders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 aansluiting, en daarvan uit ga ik naar een Sweex SW001(Switch)

Edit:

net tele2 gebelt, en mijn vermoedens werden bevestigd, ik heb in totaal 4 mensen gesproken, en allemaal zo "computer-nooberig" dat ze zelfs denken dat de cd niet werk doordat de instellingen van de IExplorer niet goed staan :X
Ondertussen nogmaals geprobeert om direct van box naar pc te gaan, maar lukt ook niet.

Heb het idee dat de installatie te snel gaat op mijn pc, op de andere gaat het langzamer, dus tijd om de verbinding te herstellen.

Mijn beredenatie: Mijn pc helemaal volgooie met spam en virussen om mijn internetverbinding te kunnen installeren?! :/ |:(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 14:49 ]