Toon posts:

Centraal conroe / am2 /direct x10 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu wel zoveel dingen over conroe /am2 / dx10 dat ik er geen touw meer aan kan vast knopen. Van allen kanten hoor je er over. En ik dacht vast niet de enigste te zijn met vraagtekens over deze dingen. Ook kon ik geen echt topic erover vinden.

De volgende dingen zit ik zelf mee:
Is het de moeite om te wachten op deze dingen als je nu een pc gaat kopen?

DX10 waarom kunnen de huidige kaarten dit niet?

Wat gaat conroe nou kosten zowel de cpu als moederborden als ram wat het nodig heeft. Over de cpu's is al het 1 en ander te vinden.

Amd introduceerd am2 maar dit blijkt niet echt een groot succes te zijn.
S939 verdwijnd, dus is amd met nog een iets nieuws bezig buiten AM2?

En mischien zijn er nog meer dingen die gaan komen of dingen die hier thuishoren.

Het leek me wel zinvol hier een topic over te starten dus ben benieuwd op antwoorden en verdere discusies.

:Y)

Verwijderd

allemaal marketing niks nieuws mee, amd is niks anders dan het zelfde proc op ddr2 ..
conroe is wel iets nieuws en is ook veel sneller dan de huidige p4 maar zal wel weer een hoop geld kosten..

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022

YmX

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 02:18:
allemaal marketing niks nieuws mee, amd is niks anders dan het zelfde proc op ddr2 ..
conroe is wel iets nieuws en is ook veel sneller dan de huidige p4 maar zal wel weer een hoop geld kosten..
Een hoop geld lijkt me wat overdreven, dit is natuurlijk afhankelijk van de persoon die ervoor kiest om zo`n proc te kopen... De een koopt de duurste,... en de andere koopt de goedkoopste. Maar over het algemeen zullen deze CPU`s niet meer kosten dan de huidige generatie CPU`s van Intel ...

Dit topic heeft een duidelijk doel, maar er worden teveel dingen doorelkaar besproken... Misschien is het beter om een topic te openen voor bijv de Conroe zelf ... Daar kan dan in de startpost een duidelijke uitleg met hetgeen wat al bekend is zodat iedereen weet waar het over gaat...

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:41
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 02:13:
Ik lees nu wel zoveel dingen over conroe /am2 / dx10 dat ik er geen touw meer aan kan vast knopen. Van allen kanten hoor je er over. En ik dacht vast niet de enigste te zijn met vraagtekens over deze dingen. Ook kon ik geen echt topic erover vinden.

De volgende dingen zit ik zelf mee:

Wat gaat conroe nou kosten zowel de cpu als moederborden als ram wat het nodig heeft. Over de cpu's is al het 1 en ander te vinden.

Amd introduceerd am2 maar dit blijkt niet echt een groot succes te zijn.
S939 verdwijnd, dus is amd met nog een iets nieuws bezig buiten AM2?

En mischien zijn er nog meer dingen die gaan komen of dingen die hier thuishoren.

Het leek me wel zinvol hier een topic over te starten dus ben benieuwd op antwoorden en verdere discusies.

:Y)
Natuurlijk is het de moeite hierop te wachten, je kan er ook niet op wachten, dat is jouw eigen keuze. Wel is het zo, dat je wat mij betreft niet goed bij je hoofd bent als je wacht op AM2, omdat AMD door de aankondiging van AM3 zelf al aangeeft dat ze het nooit gaan winnen (en anders doe ik het wel). Voor verdere onderbouwing, die artikels over Conroe en AM2 hier op GoT.

*Groever vindt Intel om een of andere rare reden altijd al stoerder dan AMD, had bijna een nieuw AMD systeem gekocht, maar straks kan ik gewoon weer Intel kopen, en het zonder schaamte in mijn sig zetten :D

Om dezelfde reden dat 8.0 kaarten geen 9.0 shaders kunnen produceren >:) Je kan het stellen als een geheel nieuw software-ontwerp, wat ook hardware-veranderingen met zich meebrengt. Natuurlijk kunnen DX9 kaarten wel DX10 games draaien, maar de speciale DX10 features worden dan softwarematig gerendered. Oftewel, het zijn videokaarten met ondersteuning voor de DX10 features (unified shading enz.)

Conroe + de moederborden + het ram gaat evenveel kosten als een P4HT bij release schat ik zo, met goedkope, en dure versie. De moederborden, schat ik, gaan evenveel kosten als 775 moederborden bij release (goh) en het geheugen, schat ik, gaat net zoveel kosten als DDR2 over een half jaar >:)

Offtopic: YmX hoe krijg jij die 6600GT zo belachelijk hoog? :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Groever op 01-05-2006 08:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 02:13:
Dat ligt aan jouw huidige situatie, jouw eisen en jouw portemonnee. Daar hebben wij geen inzicht in :)
Beetje rare vraagstelling. De huidige videokaarten kunnen maximaal DX8 of DX9. DX10 is vanzelfsprekend een nieuwere versie 8)7
Wacht gewoon tot de meuk uitkomt en check de prijzen. Dit is nog steeds nattevingerwerk (net als de CPU prijzen trouwens).
Amd introduceerd am2 maar dit blijkt niet echt een groot succes te zijn. S939 verdwijnd, dus is amd met nog een iets nieuws bezig buiten AM2?
Check de nieuwssites en de roadmaps.

Sja, dit topic heeft weinig nut en weinig discussiewaarde en het is meer een vraag in eigenbelang dan een volwaardig discussietopic. Dicht dus.

Er lopen topics over de Conroe en de AM2.
[rml][ Discussie] Dual core Intel CPU's: Pentium D, Core Duo, Xeon[/rml]
[rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 11[/rml]

Voor DX10 kun je vanzelfsprekend in Videoplanken & Beeldkanonnen rondkijken.
zoeken naar 'DX10' in Videoplanken & Beeldkanonnen

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Er is denk ik genoeg te vinden over de onderwerpen.
Over de contoe word vooral nog veel gespeculeerd. De eerste testen zien er veel belovend uit en zijn zowat sneller dan de meeste huidige processoren op de markt. Daarbij is het gerucht dat ze ook nog eens heel aantrekkelijk geprijst worden. Hoe het uiteindelijk uitpakt? Daar moeten we nog even op wachten als ze cpu's er daadwerkelijk zijn. Maar veelbelovens is het alvast.
DX10. Tja eens in de zoveel tijd is er een grote update op DX gebied, Dit was ook zo met 9 en met 8 etc, etc. DX10 zal voornamelijk aan meer strengere eisen moeten voldoen alvorens je het certificaat mag krijgen. Maar de huidige DX9 kaarten komen ook een heel eind. Het is ook niet nodig om een DX 10 kaart te hebben voor bv Vista. Dus als je nu een kaart nodig hebt koop gewoon een DX9 kaart.
En AM2 is meer een optimalisatie dan een hele nieuwe core/techniek (zoals conroe dat wel is).
Het echte antwoord op de conroe van AMD moet nog komen. En AMD is daar vast wel mee bezig.
Als ze daar nu nog mee zouden moeten beginnen zijn ze de komende jaren sowieso verloren.

Voor alles in de PC wereld geld. Morgen is er een beter product op de markt dan vandaag, wachten heeft dus niet echt veel zin. heb je nu een pc nodig. Koop dan een leuke X2 met DX9 kaart. Kan je nog even wachten. Is misschien de conroe weer een betere keuze met een DX10 kaart. Wacht je nog langer is AM3 met DX10.1 weer een betere keuze enz enz.

Daarbij ben ik het met YmX eens dat er te veel onderwerpen in dit topic zijn om echt duidelijkheid over iets te bieden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo, dat scheelde 1 microseconde denk ik 8)7

Alsnog dicht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.