Toon posts:

Mobo Keuze S775 voor PentiumD930

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na wat lang wikken en wegen heb ik 5 2 mobos om uit te kiezen:
Asus P5P800 SE
Asrock 775i65PE
de sata maken niks uit, met 2 sata heb ik ook wel genoegik heb nu een 6800GE@Ultra met NVsilencer5, 2x512mb corsair valueselect
Welke van deze 3 mobos heeft AGP/PCI Lock? de asus heeft hem,de 775i65PE ook maar de 775dual kan ik niks over vinden?
het LIJKT erop dat de Asrock 775Dual-880Pro geen AGP/PCI lock heeft, dus deze valt af. kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

ik ga (binnenkort) waterkoelen, kunnen deze mobos ook zonder CPUfan draaien?
Past er een Freezer 7 PRO op deze dingen, totdat ik de WC klaar heb draai ik dan wel met air...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:39 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50

Thandor

SilverStreak

Je zoekt een bord met een AGP/PCI Lock en wilt waterkoeling inbouwen. Iets zegt mij dat jij het systeem wilt overclocken en daarbij denk ik terug aan het volgende topic:
De Pentium D 805, de nieuwe overklokkoning?

De Intel Pentium D 805 is dan geen Intel Pentium D 930, de door jouw genoemde moederborden komen wel in dat topic voor. Zie deze link voor het topic met alle '775Dual' posts waarbij ik specifiek deze reply pak :)
Die reply laat een tweetal links zien naar reviews. Geen idee of daar een AGP/PCI lock in komt maar wel een ander nadeel, het verhogen van de vCore is niet mogelijk.
Wellicht is dat een factor om het ASRock 775Dual-880Pro moederbord niet te nemen ;)

Om meteen verder te gaan naar het ASUS P5P800 SE bord: Een link met alle 'P5P' post in het Pentium D 805 topic. Daar lezen we terug dat 'eX0duS' problemen ondervindt met het bord. De vCore zakt in bij zwaardere belasting.
Het lijkt er dus op dat het bord niet goed geschikt is voor een zware processor. Iets doet mij nu wel denken aan 'droop-mod' maar dat vereist extra tweakwerk. Naast dat weet ik niet of de P5P800 populair genoeg is voor een paar goede 'droop-mod' tutorials ;)

Nu blijft er één bord over, het ASRock 775i65PE bord. Die kan ik zowel niet aanraden als afraden als overclocker. Dit omdat ik geen ervaringen kan noemen m.b.t. overclocken en/of negatieve of juist positieve eigenschappen. Hiervoor moet je zelf zoeken en hopen dat je iets bruikbaars vindt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

je wilt je systeem overklokken waarom neem je gewoon niet meteen een abit of een goede asus mobo ? neem een wat duurdere bord en je hebt alles, je wilt met een budget mobos overklokken :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Mobo kiezen kun je zelf ook. Gewoon voor jezelf duidelijk krijgen welke specs je wilt en dan in reviews of ervaringen nagaan wat daraan voldoet. Daar is geen GoT-topic voor nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.