Ik heb al een behoorlijke tijd OpenLDAP draaien, versie 2.2.23. Door een probleempje heb ik laatst mijn servertje hard moeten resetten en nu start openldap niet meer. Als ik ldap start komen er geen foutmeldingen, hij doet ook iets maar pakt 99% cpu en bindt niet aan de interfaces. Normaal kreeg ik drie slapd-processen, maar het blijft er nu maar eentje. En hij zou zijn pid en args-file weg moeten schrijven maar dat gebeurt ook niet.
Ik vermoed dat het iets met de bdb-backend te maken heeft maar ik weet het niet zeker. Ik heb weinig verstand van berkeley databases, maar ik heb db4_recover -c -e -v gedaan en dat gaf geen foutmeldingen.
Als ik OpenLDAP start met volledige logging (/usr/local/libexec/slapd -d -1) krijg ik een hele hoop output zonder foutmeldingen met op het laatst
En daarna dus niks meer. Uit logs van anderen op internet begrijp ik dat hierna nog de regel OpenLDAP started ofzoiets moet krijgen. Iemand een idee van wat er mis kan zijn?
Ik vermoed dat het iets met de bdb-backend te maken heeft maar ik weet het niet zeker. Ik heb weinig verstand van berkeley databases, maar ik heb db4_recover -c -e -v gedaan en dat gaf geen foutmeldingen.
Als ik OpenLDAP start met volledige logging (/usr/local/libexec/slapd -d -1) krijg ik een hele hoop output zonder foutmeldingen met op het laatst
code:
1
2
3
4
| slapd startup: initiated. backend_startup: starting "dc=kitten,dc=its-s,dc=tudelft,dc=nl" bdb_db_open: dc=kitten,dc=its-s,dc=tudelft,dc=nl bdb_db_open: dbenv_open(/data/database/openldap) |
En daarna dus niks meer. Uit logs van anderen op internet begrijp ik dat hierna nog de regel OpenLDAP started ofzoiets moet krijgen. Iemand een idee van wat er mis kan zijn?