Toon posts:

Komt er nog lager dan X2 3800?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
komt er nou nog een goedkopere dual-core AMD binnenkort? ik wil dualcore amd, maar de prijs is hoog :) als El-Cheapo heb je geen zin om 300 euro neer te tellen........ :P

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Vraag en aanbod / marktplaats!

Verwijderd

Topicstarter
erg veel scheelt het niet, ik zou liever 150euro willen neertellen ofzo, X2 3400 oid, en dan OCen :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien wachten totdat de prijs zakt van de Athlon 64 x2 3800+, in die tijd kun je maandelijks iets opzij leggen (sparen heet dat). Dan kom je op een bepaald punt wanneer je de processor wel kunt kopen. :) In iedergeval verwacht ik geen dual core CPU onder de 3800+, ik verwacht dat ze allen maar sneller worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:45:
Misschien wachten totdat de prijs zakt van de Athlon 64 x2 3800+, in die tijd kun je maandelijks iets opzij leggen (sparen heet dat). Dan kom je op een bepaald punt wanneer je de processor wel kunt kopen. :) In iedergeval verwacht ik geen dual core CPU onder de 3800+, ik verwacht dat ze allen maar sneller worden.
het geld heb ik wel, alleen wil ik niet zoveel uitgeven aan mijn Proc. Als ik een pentium D930 neem a 2x3GHZ, zou dat ongeveer even snel in games zijn? ik heb een 6800GE@Ultra, en nu een Pentium 4 Northwood S478 3.0GHZ, en gameprestaties zijn goed genoeg, maar ik wil dualcore.

Verwijderd

Topicstarter
zou een Core Duo S478 in een asus P4C800 deluxe passen ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:05 ]

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Als mijn glazen bol gelijk heeft dat 't om een Asus gaat denk ik eerlijk gezegd niet..
http://www.hartware.de/review_349.html

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Verwijderd

het geld heb ik wel, alleen wil ik niet zoveel uitgeven aan mijn Proc. Als ik een pentium D930 neem a 2x3GHZ, zou dat ongeveer even snel in games zijn? ik heb een 6800GE@Ultra, en nu een Pentium 4 Northwood S478 3.0GHZ, en gameprestaties zijn goed genoeg, maar ik wil dualcore.[/quote]

Kijk anders eens bij www.tomshardware.com naar de cpu-charts, daar kun je een vergelijking doen tussen de X2-3800 en de D930 of D940. Bij mijn weten zijn ze qua resultaten ongeveer gelijk, alleen doet de X2 het beter in games en de D930/940 het weer beter in applicaties. Wel is de D-serie nu aardig in prijs gedaald, dus `t kan interessant zijn om deze aan te schaffen. Of je wacht nog even tot juli en je koopt een Conroe.
Suc6 in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:08:
het geld heb ik wel, alleen wil ik niet zoveel uitgeven aan mijn Proc. Als ik een pentium D930 neem a 2x3GHZ, zou dat ongeveer even snel in games zijn? ik heb een 6800GE@Ultra, en nu een Pentium 4 Northwood S478 3.0GHZ, en gameprestaties zijn goed genoeg, maar ik wil dualcore.
Kijk anders eens bij www.tomshardware.com naar de cpu-charts, daar kun je een vergelijking doen tussen de X2-3800 en de D930 of D940. Bij mijn weten zijn ze qua resultaten ongeveer gelijk, alleen doet de X2 het beter in games en de D930/940 het weer beter in applicaties. Wel is de D-serie nu aardig in prijs gedaald, dus `t kan interessant zijn om deze aan te schaffen. Of je wacht nog even tot juli en je koopt een Conroe.
Suc6 in ieder geval![/quote]
maar is dew CPU of 6800 nu de beperkende factor? ik weet 99% zeker dat ze allebei goed genoeg zijn, maar is de meerprijs van de AMD het waard of niet? ik moet er ook nog een nieuw mobo bij kopen, dat wordt ook lekker 60euro asrock dual series

Verwijderd

Topicstarter
ok ik neem de D930, wat is dan een goed en cheap :P mobo met DDR1, AGP en Minimaal 3 sata? Liefst ook met Passive NB standaard,goeie OC opties,FSB vanuit windows regelbaar, en speedfan regelbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:24 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het is, met de Pentium D 805 die onlangs is verschenen, wel een interessante vraag: opeens heeft Intel een interessante Dual-core, en is opeens Intel degene met de lage prijzen. Binnenkort gaat Intel met de Conroe weer een stap voorwaarts zetten, en AMD heeft nou nog niet echt een fantastische roadmap.
Een instap DC van AMD zou voor veel mensen toch weer een reden zijn om AMD te kiezen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:16:
Het is, met de Pentium D 805 die onlangs is verschenen, wel een interessante vraag: opeens heeft Intel een interessante Dual-core, en is opeens Intel degene met de lage prijzen. Binnenkort gaat Intel met de Conroe weer een stap voorwaarts zetten, en AMD heeft nou nog niet echt een fantastische roadmap.
Een instap DC van AMD zou voor veel mensen toch weer een reden zijn om AMD te kiezen.
als ze voor 150 een DC hadden was ik AMDer nu, en je hebt voor 50euro ook een asrock 939dual, supermobo vind ik :P alles erop eraan
lekker upgraden voor 200euro, DAT wil ik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou een GOED mobo voor S775, voor 939 heb je de 939dual sata 2 van asrock, maar uit hun S775 assortiment raak ik niet veel wijzer van :S
met DDR1, AGP en Minimaal 3 sata? Liefst ook met Passive NB standaard,goeie OC opties,FSB vanuit windows regelbaar, en speedfan regelbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:23 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:15:
ok ik neem de D930, wat is dan een goed en cheap :P mobo met DDR1, AGP en Minimaal 3 sata? Liefst ook met Passive NB standaard,goeie OC opties,FSP vanuit windows regelbaar, en speedfan regelbaar.
Asus P5P800 SE, kost je € 64 en dan heb je alles wat je wilt behalve twee maal SATA i.p.v. drie. Prop er desnoods een el cheapo SATA controllertje bij in.

Hoewel ik de X2, door z'n lagere energieverbruik, een betere cpu vind zou ik je met de huidige prijsstelling ook een Pentium D9xx aanraden. Voor dat geld krijg je geen betere performance.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:28:
[...]

Asus P5P800 SE, kost je € 64 en dan heb je alles wat je wilt behalve twee maal SATA i.p.v. drie. Prop er desnoods een el cheapo SATA controllertje bij in.

Hoewel ik de X2, door z'n lagere energieverbruik, een betere cpu vind zou ik je met de huidige prijsstelling ook een Pentium D9xx aanraden. Voor dat geld krijg je geen betere performance.
thx :) iig is het een asus mobo ipv asrock, al maakt dat niet zoveel uit voor mij(asus kan ook rotte mobos hebben en asrock ook topklasse mobos ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Na wat lang wikken en wegen heb ik 5 2 mobos om uit te kiezen:
Asus P5P800 SE
Asrock 775i65PE
de sata maken niks uit, met 2 sata heb ik ook wel genoegik heb nu een 6800GE@Ultra met NVsilencer5, 2x512mb corsair valueselect,3HDDs 1 WD360GD raptor en 2x120GB maxtor Diamondmax, de raptor wil ik weg hebben en de maxtors kan ik allebei door 1 goeie 250gb vervangen. dus ik heb genoeg aan 2sata
Welke van deze 3 mobos heeft AGP/PCI Lock? de asus heeft hem,de 775i65PE ook maar de 775dual kan ik niks over vinden?
het LIJKT erop dat de Asrock 775Dual-880Pro geen AGP/PCI lock heeft, dus deze valt af. kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

ik ga waterkoelen, kunnen deze mobos ook zonder CPUfan draaien?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan een mod dit topic een slotje geven, het gaat namelijk over een mobo keuze, niet meer over de oorspronkelijke titel.........

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

kun je beter een titelchange aanvragen

Nu met WP, PV, EV en PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:36:
Kan een mod dit topic een slotje geven, het gaat namelijk over een mobo keuze, niet meer over de oorspronkelijke titel.........
Slotje krijg je, maar niet daarom... :/

- schoppen binnen 24u (meermaals - gebruik toch de edit-knop :o )
- vragen om slotje in-topic is not done, ook niet in topic die je zelf gestart hebt. Daar is de topicreport voor
- 99% van wat je hier vraagt kun je met minimale inzet zelf bepalen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.