Auto op naam laten zetten door iemand anders

Pagina: 1
Acties:
  • 2.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
Men broer heeft via marktplaats zijn auto verkocht, en morgen komt er iemand kijken, alleen moet hij dan werken, nu is diegene die de auto wil gaan kopen een handelaar, dus hij weet veel van dat type auto, maar als hij hem meteen wil kopen moet dus de auto worden overgeschreven van men broers naam naar die van de koper, maar kan dit terwijl men broer er zelf niet bij is maar ik dat voor hem doe?
Ik heb heel het internet, en GoT al afgezocht, maar kan niks vinden hierover, zou mijn broer mij kunnen machtigen zodat ik de auto kan laten overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ja kan / nee hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
ja... even met overschrijvingsbewijs naar postkantoor, maakt verder niet uit wie erbij is als toekomstige eigenaar maar zijn rijbewijs kan laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 09:31

EnnaN

Toys in the attic

gewoon het eigendomsbewijs (die ene waar op staat "deze NIET in de auto bewaren") meenemen naar het postkantoor. dan kan je overschrijven. wie het eigendomsbewijs heeft IS de eigenaar nl, dat kan de handelaar zelfs zonder jou of je broer.
en dan krijg je een bewijs dattie niet meer van jou is (voor de belasting).

easy as that.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
Mooi hier ben ik heel blij mee, morgen dus geen gezeik, kvind het wel raar dat het bijna nergens word vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Check anders gewoon even de RDW site. En geef het kentekenbewijs dus pas af in ruil voor het vrijwaringsbewijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 30-04-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

mwah, ik zou gewoon meelopen naar het postkantoor :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
EnnaN schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:22:
gewoon het eigendomsbewijs (die ene waar op staat "deze NIET in de auto bewaren") meenemen naar het postkantoor. dan kan je overschrijven. wie het eigendomsbewijs heeft IS de eigenaar nl, dat kan de handelaar zelfs zonder jou of je broer.
en dan krijg je een bewijs dattie niet meer van jou is (voor de belasting).

easy as that.
Wie het eigendomsbewijs heeft is bezitter, niet per definitie eigenaar. Eigendom en bezit zijn twee verschillende dingen. Een bezitter van een zaak wordt wel vermoed eigenaar te zijn.

Iig, wat je wil hebben is een vrijwaringsbewijs en geld. Zorg dus idd dat je op zeker een vrijwaringsbewijs krijgt, anders krijg je problemen als je de auto uit de verzekering wilt halen. Deze willen (meestal) een kopie van je vrijwaringsbewijs zien. Wegenbelasting gaat automatisch, maar dat je een vrijwaringsbewijs hebt is natuurlijk wel het bewijs voor jou dat de fiscus niet meer bij je aanklopt voor die auto.

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 30-04-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
Ik ga zeker mee naar het postkantoor, en van dat vrijwarings bewijs wist ik wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Eigenaar van de auto hoeft niet aanwezig te zijn, dat is dus ook het grootste probleem als je je kentekenbewijs en overschrijvingsbewijs kwijt raakt

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

smvs schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:52:
[...]

Wie het eigendomsbewijs heeft is bezitter, niet per definitie eigenaar. Eigendom en bezit zijn twee verschillende dingen. Een bezitter van een zaak wordt wel vermoed eigenaar te zijn.
over de definitie van de woorden eigenaar/bezitter zul je wel gelijk hebben, geen verstand van. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als je dat bewijs hebt, je hupla naar het postkantoor kan gaan en dat bewijs op jouw naam zetten. dus practisch gezien ben je dan dus eigenaar, omdat je helemaal niets belet om die naam te veranderen.. ah well

sig

Pagina: 1