[Xinerama] Multi head desktop, maar hoe 1 desktop gekoppeld

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb inmiddels mijn driver aan de praat gekregen, ook de tv-out werkt, deze werkt op de tweede ramdac. Ik heb nu dus eigenlijk 2 x servers draaien. 1 op de tv-out en 1 op mijn monitor, ik kan met de muis naar beide schermen, ik kan alleen niks van scherm 1 naar scherm 2 slepen en vise versa.

Ik heb al xinerama aan proberen te zetten, maar dit gaf een heel slecht resultaat, namelijk een soort in elkaar geduwd beeld. Waarschijnlijk omdat er dan nog maar 1 framebuffer wordt gebruikt en de frequenties niet overeenkomen.

Hoe kan ik toch mijn 2 beelden koppelen, zonder dat frequenties in de war komen, of resoluties moeilijk gaan doen.

Mijn monitor draaid momenteel op 1600x1200_100Hz en mijn tv-ou op PAL freq (iets lager als 800x600).

Ik heb ook in single setup geprobeerd te werken, maar ik denk dat dual-head setup een nettere manier is, tenzij jullie me iets anders aanraden.

Ik wil dus een gekoppeld bureaublad waar nog maar 1 startbalk is op mijn monitor en die niet doorloopt en op beide schermen maximalisering kan inschakelen zonder dat dit het andere scherm beinvloed. Ik hoop het zo duidelijk genoeg te hebben omschreven.