Hallo,
Mijn vraag gaat over het aansluiten van versterker, om precies te zijn een Optonica (integrated stereo amplifier) SM-5100. Ik weet niet precies hoe ik deze versterker moet aansluiten, althans ik krijg er geen geluid uit. Noch door de luidsprekers, noch door de koptelefoon. Achterop zitten een aantal ingangen:
INPUT:
- Phono
- Tuner (P)
- Aux (P)
TAPE-1
- PB(P)
- REC
TAPE-2
- PB(P)
- REC
verder zijn er nog een aantal ingangen voor de speakers. Voor meer info: zie de foto's.
De boxen vermelden het volgende: IMPEDANCE: 8 OHM.
Ik beschik over een mengpaneel, boxen, een koptelefoon en een cd-speler, allen werkend (ik meld dit, omdat ik 80% zeker ben dat een mengpaneel nodig is, ik heb namelijk nog een versterker waarvoor die nodig is.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen!
Groetjes,
Matthijs
Ik hoop van harte dat iemand me kan helpen om deze versterker werkend te krijgen!
De laatste drie foto's zijn van boven naar beneden:
- De achterkant van het mengpaneel
- De achterkant van de versterker (de in en uitgangen voor de apparaten)
- De achterkant van de versterker (de ingangen voor de speakers)

Mijn vraag gaat over het aansluiten van versterker, om precies te zijn een Optonica (integrated stereo amplifier) SM-5100. Ik weet niet precies hoe ik deze versterker moet aansluiten, althans ik krijg er geen geluid uit. Noch door de luidsprekers, noch door de koptelefoon. Achterop zitten een aantal ingangen:
INPUT:
- Phono
- Tuner (P)
- Aux (P)
TAPE-1
- PB(P)
- REC
TAPE-2
- PB(P)
- REC
verder zijn er nog een aantal ingangen voor de speakers. Voor meer info: zie de foto's.
De boxen vermelden het volgende: IMPEDANCE: 8 OHM.
Ik beschik over een mengpaneel, boxen, een koptelefoon en een cd-speler, allen werkend (ik meld dit, omdat ik 80% zeker ben dat een mengpaneel nodig is, ik heb namelijk nog een versterker waarvoor die nodig is.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen!
Groetjes,
Matthijs
Ik hoop van harte dat iemand me kan helpen om deze versterker werkend te krijgen!
De laatste drie foto's zijn van boven naar beneden:
- De achterkant van het mengpaneel
- De achterkant van de versterker (de in en uitgangen voor de apparaten)
- De achterkant van de versterker (de ingangen voor de speakers)