Toon posts:

Notebook - slaat uit door enorme hitte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezig van een notebook, een microstar, met 1000mhz processor.. welke bij zware taken zo heet wordt dat ie uitslaat.. nu is de originele koeler kapot , en heb ik dus zelf een andere koeler erop gemonteerd, welke niet snel rondtold.. hij valt nog steeds uit.. hebben jullie tips?

op de foto zie je mijn eigengemaakte constructie van de koeler op het originele gietijzer..
rechtsboven onder dat ijzeren plaatje zit de processor, met een koelblok..
zie foto
Afbeeldingslocatie: http://webservr.xs4all.nl/IMG_9597.jpg

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Een passieve koeler die kapot gaat :? ?
Verder begrijp ik ook weinig uit de rest van je verhaal. Kan je misschien duidelijker omschrijven wat je hebt gedaan en wat het probleem is.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
de originele koeler heb ik er uit gehaald , die was dus kapot.. op de foto zie je een gemodificeerde eigen gemaakte koeler

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt een fan die neem ik aan over een metalen koellichaam blaast? Weet je ook zeker dat het koelblok goed contact maak met de processor door een dun laagje koelpasta? Want misschien is de koelpasta na een aantal jaar gewoon uitgedroogd en moet deze vervangen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Koelpasta heb ik vandaag vervangen door verse, hierdoor kon ie 1 benchmark doorstaan.. de 2e werd hem weer fataal.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
De foto is niet heel erg duidelijk :?

Zorg je er ook voor dat de warme lucht naar buiten word geblazen ? als het in laptop rond geblazen word heeft het ook geen nut :X

Verwijderd

Topicstarter
Tussen koelblok en processor zit een vierkanten stripje, als ik nieuwe koelpasta erop doe, moet ik dit stripje dan verwijderen?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:27

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:56:
Tussen koelblok en processor zit een vierkanten stripje, als ik nieuwe koelpasta erop doe, moet ik dit stripje dan verwijderen?
Dat is de oude koelprut, die kan je het beste wel verwijderen ja.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon pasta tussen proc. en koelblok? zonder vierkanten stripje.
Pagina: 1