MySQL 5.x database importeren naar MySQL 4.x*

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hoi,

Ik heb een 20-tal db's van een versie welke ik zo uit mn hoofd niet weet. Het enigste dat ik weet is dat het versie 5.x is. Nou probeer ik dat dus in versie 4.1.11 te krijgen, maar dat gaat niet zoals ik verwacht had ;) Nou geeft de search en google mij wel wat info, maar niks lijkt te werken. Ik heb alle bestanden, maar ik zoek een manier om deze files (.frm, .myd, .myi) makkelijk te kunnen importen.

Één manier is om een MySQL 5.x server te installeren, data te kopieren, te exporteren naar sql files met sql 4 compatibiliteit, dan in 4 importeren. Dit duurt alleen een beetje lang voor 20 db's :)

Iemand die een makkelijkere manier kent? Overigens een myisamchk o.i.d repair er overheen werkt niet.

Alvast bedankt!

Als een modje m'n titel kan veranderen van dit naar iets als "MySQL 5.x database importeren naar MySQL 4.x" want deze klopt niet helemaal kwam ik te laat achter ;)

[ Voor 11% gewijzigd door m33p op 30-04-2006 21:03 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Titel aangepast op verzoek :)

Ikzelf zou toch gaan voor dumpen, stel dat je data/structuur naar zn grootje gaat als je het anders doet... :o
En t zijn vast geen db's van 5GB :)

[ Voor 7% gewijzigd door zomertje op 30-04-2006 21:11 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Breuls

Bad Wolf

Dumpen lijkt me de meest veilige methode, zeker omdat mysqldump simpelweg een commandline optie heeft om je dump backwards compatible te maken.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kon het niet halen uit je post. Maar is het niet makkelijker om de server te upgraden naar MySQL 5.x ? Waarom zou je je 5.x DB willen porten naar 4.x? Ik kan zelf geen goede reden bedenken.

En verder, wat Breuls zegt. Data + schema dumpen en in 4.x weer importeren. Lijkt mij het makkelijkst.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Dumpen en weer importeren. Je kan niet verwachten dat je 5.x binary DB's zonder problemen kan overzetten naar 4.x.

• m33p
Daar was ik al bang voor. Een upgrade naar 5.x zit er komende 2 maand nog niet in maar de data moet dan maar even wachten aangezien ik geen machine beschikbaar heb om 'even' linux en mysql op te installeren. Het is gelukkig geen zeer belangrijke data, vandaar ook dat ik vroeg of er een alternatief aangezien een installatie me wat teveel gekloot is voor wat relatief onbelangrijke data.

Toch bedankt uiteraard, wanneer ik de kans krijg zal ik SQL 5 instaleren en een dump maken. Sowieso handig voor de volgende keer ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
Waar je ook nog rekening mee moet houden is dat je de database bestanden niet zomaar op elk OS en elke architectuur neer kunt gooien. Als die database bestanden destijds gemaakt zijn op een windows machine, geef ik je weinig kans met linux. Idem met een athlon64 terwijl de database bestanden met x86 linux zijn gemaakt.

• m33p
Ja precies daarom ook in het vervolg gewoon dumps aangezien die OS en architectuur onafhankelijk zijn voor zover ik weet ;) Ik zou dat probleem sowieso niet gehad hebben aangezien het van een AMD 1300 (K7) naar een AMD XP 2500+ (K7) zou gaan, en van Linux Debian naar Linux Debian.

Weet je overigens zeker dat dat zo is? Ik wist het niet maar eerlijk gezegt komt het nogal vreemd over. Het kan best waar zijn, maar heb je toevallig een link? Het is niet dat ik je niet geloof maar ik wil wel weten waarom :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
Op een Athlon64 met 64bit linux zijn een aantal standaard types die op x86 gewoon 32bit zijn ineens 64bit. Als jij een database bestand hebt die ervanuit gaat dat een int altijd 32bit is, en nu ineens 64bit is, of erger nog, andersom, ineens krijg je integer overflows omdat die 64bits ineens niet meer in 32bits integers passen. bereid je voor op corruptie als je niet gaat dumpen en importeren.

Sowieso is het verstandig om te dumpen en te importeren, met MySQL 4 en hoger wil je vaak gebruik maken van InnoDB, ik zie je al een 2GB innodb poolfile overplaatsen van de ene naar de andere server... transaction log vergeten en je hele database is kapot.

• m33p
het zijn ook een aantal innodb databases als ik het goed onthouden heb, en ik heb al lopen slepen en doen maar mysql kan et helemaal geen wijs uit worden (dat wist ik van te voren ook, maar ik gokte het er op aangezien ik tijdgebrek had).

Al met al is het maar 200mb aan data.. iets van 20 db's waarvan 2-3 belangrijk zijn. Nogmaals bedankt , ook voor de verduidelijking :)
Pagina: 1