Toon posts:

Dual monitor probleem, films??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag 2 monitoren op mijn pc nadat er iets was misgegaan met een tv-out kabeltje. Om een lang verhaal kort to houden, ik heb nu 2 videokaarten:
- Nvidia GeForce FX 5200
- S3 Trio32/64 op de PCI (idd, uit een oude pc)
volgens de pc zit er in de Nvidia n plug & play monitor en in die andere een standaardbeeldscherm.
Als ik de film op de S3 monitor afspeel begint het filmpje flink te flikkeren behalve tijdens het window resizen?? Ik heb behoorlijk wat afgezocht en niets gevonden dus, wie kan mij helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 20:55 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24

EnnaN

Toys in the attic

ik weet niets over het 2x zo groot probleem, maar ik heb met een vergelijkbare opstelling (iig zo'n s3 trio op de pci) films geprobeert te kijken...en dat kaartje kan dat niet aan, dus dat moet de cpu allemaal doen en dat kwam nie techt goed.
oplossing: geen -> niet echt geschikt om het te doen, heb nu een dualhead erin zitten....

sig

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar het vreemde is dat de film prima speelt als ik m resize (dus muis ingedrukt). Zodra ik stop met resizen flikkert ie weer. En op het andere scherm is de film 2x zo groot?? :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

zwaardere PCI videokaart kopen.. ati 9200 bijv..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

(lame guess) de grootte, heeft dat niet gewoon te maken met de resolutie? wat zijn de resoluties? verder heb ik ook nog wel eens problemen gehad met overlay. als de film of overlay op scherm 1 begon, dan kon ik niet zomaar overschakelen / slepen naar het andere scherm (werd meestal zo'n paars/roze vlak. als je resized naar iets wat te groot is voor je scherm is de helft ineens niet goed overlay oid.) misschien heeft het daar iets mee te maken?

sig

Verwijderd

Topicstarter
ff geen *niewe kopen* replys, want dat is denk ik niet de oorzaak, want anders zou ie t tijdens het resizen niet doen en vroeger kon ik op deze kaart prima videos afdraaien

edit- als ik winamp start op het S3 scherm werkt alles perfect totdat ik iets verander (versleep, fullscreen ed. ) maar op de Nvidia is ie steeds te groot. De resolutie is 1024 bij 768 voor bijde schermen. Het probleem op het Nvidia scherm is opgelost, ik het inzomen bij Nvidia aanstaan |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 20:57 ]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

tjah. als je weet dat het niet aan de kaart ligt weet ik het ook niet. ik zeg alleen dat ik ook dat gekut had met precies die kaart, en in mijn geval volgens mij omdat het resources vrat als de ziekte. en toen had ik daar een oplossing voor. .maar goed, als het bij jou anders kan, dan ben ik benieuwd :)

sig

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nog ns flink wat gaan proberen,
en tussen grof vuil gaan zoeken naar betere vidoekaarten :P zo goed hoeft ie niet te zijn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst beetje mierenneukerij:

Een S3 Trio32 is iets anders als een S3 Trio64. Welke heb je?

Verder vraag ik me af waarom je dit een "dual monitor probleem" noemt als het alleen optreedt bij de S3 en niet bij de nVidia. Of begrijp ik dat verkeerd? Als je denkt dat het met dual-operation te maken heeft, kun je gewoon in je OS de nVidia tijdelijk uitschakelen waardoor je enkel en alleen op de S3 draait.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, het probleem is nu idd niet meer dual monitor. Eerst d8 ik dat het met het dual te maken had omdat ie op de linker veel te groot deed en op de rechter flikkerde. Maar nu weet ik dat ik het gewoon verkeerd had ingesteld op de Nvidia is het idd geen dual probleem meer.
Wat de kaart betreft, ik zou niet weten welke het is. Overal staat 32/64...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:54:
[...]

Wat de kaart betreft, ik zou niet weten welke het is. Overal staat 32/64...
Lijkt me sterk. Kijk gewoon op de zwarte controller chip midden op de kaart (die vierkante), daar staat duidelijk Trio32 of Tri64 :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1