Toon posts:

Film op DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even het volgende. Ik heb hier een aantal banden liggen van de vakantie, en aangezien wij geen normale video meer hebben, wil ik dus deze op DVD zetten. Nu heb ik het geprobeerd met windows movie maker, maar ik kwam er al snel achter dat dat geen succes was. Toen heb ik het geprobeerd met pinnacle, alleen daarmee ging de kwaliteit drastisch achteruit.

Dus is er software/manieren om films over te zetten op DVD, en dat de kwaliteit gewoon hetzelfde blijft als bij de ouderwetse video banden?

Robin

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:46

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je zit altijd met compressie problemen als je het via de pc wil doen. Dit probleem had ik ook. Erg vervelend. Wat eigenlijk de makkelijkste en snelste oplossing is is het via een dvd-recorder te doen. Je sluit je video-recorder (neem aan dat je die nog wel ergens heb), aan op een dvd-recorder en neemt 1-op-1 op. Dus de ene afspelen en de andere opnemen. Dit is de makkelijkste en de 'goedkoopste' oplossing. Die apparaten heb je na een beetje goed zoeken wel voor +- 129 euro.

Je kan ook zo'n 2-in-1 dvd/vhs-recorder kopen. Deze kunnen met een druk op de knop een band over zetten. Dit is vooral handig als je geen fatsoenlijke video-recorder heb.

Via de pc klooien raad ik je echt af. Of je moet echt die-hard zijn en geen geld over hebben voor een nieuwe dvd-recorder.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat je zegt dan moet je een DVD recorder hebben. Want een gewone DVD speler brandt natuurlijk niet. En is het dan ook mogelijk om je video op de PC aan te sluiten? Want daar heb ik wel gewoon een DVD brander in zitten!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:46

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan je video-recorder op je pc aansluiten dmv een tv-kaart. Deze zijn niet al te duur. Heb er zelf ooit eens een voor 50,- gekocht. Dit om dus ook video om te zetten naar dvd.

Maar ben er mee gestopt en heb een dvd-brander gekocht. Het kost gewoon zoveel tijd om het goed te doen. En een beetje fatsoenlijke codec om dit te doen is bijna niet te vinden. Er zijn er gewoonweg te veel met allemaal hun voor- en nadelen.

Er gaat gewoon te veel tijd in zitten om het via de pc te doen. Dus als je buged het toelaat koop dan zo'n 2-in-1 dvd/vhs-recorder. Dat is heel relaxt als je heel veel banden moet omzetten. Erg makkelijk in gebruik.
Als het maar een paar banden zijn zou ik gewoon een dvd-recorder kopen en daar tijdelijk even je video-recorder op aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!