Toon posts:

Uitgaande mail door na verandering weergave naam

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw wilde graag een @islief-account, deze is dus aangevraagd. De binnenkomende mail wordt doorgestuurd naar een @zonnet-account.
Deze account wilde ik aanpassen zodat ontvangers het @islief adres zagen: weergave naam dus veranderd in naam@islief.nl. Sindsdien kun je wel mail versturen naar het @islief en @zonnet account, maar niet verzenden vanaf deze mail.

De instellingen lijken goed: pop3.zonnet.nl voor inkomend en smtp.zonnet.nl voor uitgaand. Ik heb de weergave naam weer veranderd naar de oude, maar dit helpt dus niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn:
Sindsdien kun je wel mail versturen naar het @islief en @zonnet account, maar niet verzenden vanaf deze mail.
Je verzendt sowieso niet "vanaf een mail", bij verzenden van de mail (via een mailprogramma) gebruik je een SMTP server, waarbij het meestal niet uitmaakt wat je als afzender instelt.

Als je nou eens gewoon het account in je mailprogramma weghaalt en opnieuw een account aanmaakt, waar je alles laat zoals het was, behalve het afzenderadres: Daar maak je naam@islief.nl van.

Als het dan nog niet lukt, zet hier dan niet neer "lukt niet", maar geef gespecificeerd wat niet lukt, anders kunnen wij je niet helpen. Programma's geven een foutmelding meestal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de account al verwijderd en opnieuw aangemaakt, dit helpt dus niet.
Wat niet lukt:

Nieuw bericht - van naam@zonnet.nl - aan: naam@hetnet.nl - Verzenden

geeft de volgende foutmelding

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop3.zonnet.nl (1)', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

• azuidhof
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
heb je wel inbel/ADSL bij Zonnet, want als dat nl. niet zo is, is de kans groot dat je geen mail kunt versturen. Had ik in het verleden ook problemen mee. De provider checkt je IP-adres en als dat niet van Zon is komt ie niet naar buiten

[ Voor 3% gewijzigd door azuidhof op 30-04-2006 20:29 ]

Mijn .NET blog!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

mag je via die smtp server wel versturen onder een andere naam? hoe zit het dan met autenticatie?

sig

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb ADSL van hetnet, maar totdat ik de weeggave naam veranderde deed mijn zonnet-account het prima via Outlook express.

• franssie
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

azuidhof schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:27:
ben je wel ingebeld bij Zonnet, want als dat nl. niet zo is, is de kans groot dat je geen mail kunt versturen. Had ik in het verleden ook problemen mee. De provider checkt je IP-adres en als dat niet van Zon is komt ie niet naar buiten
voor SMTP moet je inderdaad de server van je provider hebben, voor ontvangen maakt het niet uit.
- inloggen via webmail lukt wel?
- eens beveiligde toegang geprobeerd (SSL)? geen idee waarom maar de pop server van zonnet.nl
vraagt daar soms weer om. Kan best zijn dat je na twee maanden het weer uit moet zetten (ervaring bij mijn ouders). misschien dat het bij SMTP dezelfde kuren vertoont?

Of neem een andere email provider?

wat is je ISP eigenlijk? :: Ok, dat mailde je dus tegelijkertijd ;) Waarom zonnet versturen van mail toestond zal de vraag blijven maar het mag eigenlijk niet kunnen - hetnet gebruiken dus.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 01-05-2006 13:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:30:
Nee, ik heb ADSL van hetnet, maar totdat ik de weeggave naam veranderde deed mijn zonnet-account het prima via Outlook express.
dus.. .smtp van Het Net gebruiken.... pop kun je altijd ontvangen...
Het relayen van smtp naar een andere provider wordt meestal niet ondersteund; is wellicht toevallig net veranderd.

• JvS
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, ik denk dat daar het probleem zit. Van hetnet mag je alle namen invullen als afzender, maar je moet inderdaad wel smtp.hetnet.nl invullen en niet smtp.zonnet(tele2).nl, als je niet via hun een internetverbinidng hebt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1