Jullie mening over een IBM pc of een Lenovo voor gaming.

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125018

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Had eerst een heel plan samengesteld om zelf onderdelen te bestellen en thuis in elkaar te zetten maar ik zie daar nu toch maar vanaf ivm de verhalen die ik van vrienden heb gehoord. Ik wil nu eigenlijk gewoon een kant en klare pc kopen waarmee ik meteen lekker kan internetten en gamen.

Nu zat ik te kijken naar Dell en Compaq enz maar heb denk ik toch liever een degelijk merk zoals IBM aangezien ik daar vroeger erg tevreden over was en ik van Dell nogal wat slechte verhalen hoor.

Enige wat me niet bevalt is het prijskaartje van IBM. Nu had ik begrepen dat IBM een aparte lijn had genaamd Lenovo met wat goedkopere pc's voor thuis ipv het meer zakelijke gebeuren van IBM.

Heb op verschillende webwinkels gekeken die ik vond op deze website: http://www.pc.ibm.com/nl/findreseller.html

Vroeg me af hoe jullie over Lenovo denken en welke pc jullie mij aan zouden raden.

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Als je op de site van Lenovo even de specs opzoekt, kunnen de mensen hier wat zeggen over de geschiktheid voor Gamen. Internetten kan elke nieuwe pc. Dus vooral voor Gamen zijn de specs belangrijk. Zoek dus ff een Thinkcentre pc of zo uit waarvan je zelf denkt, ja dat is wel iets. Zet dan de specificaties in dit topic. Dan kunnen de mensen er een oordeel over geven.

Zoals je het nu hier neerzet, lijkt het een beetje of je de mensen voor je wilt laten zoeken. Dat is niet de bedoeling. Men gaat het er hier wel van uit, dat je jezelf ook een beetje inzet om jezelf te helpen. Je moet dus de mensen een beetje helpen, om jou te helpen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hoezo is HP/Compaq niet een "degelijk merk"? Lijkt me een aantrekkelijke optie juist, zeker omdat je zegt dat je geen gedoe wil. Je hebt met HP/Compaq een goede kans dat je die bij een winkel in de buurt kan krijgen/servicen, da's altijd nog minder gedoe dan met online gekochte bakken.

Voor IBM/Lenovo geldt dat ze sterk op bedrijven gericht zijn, misschien dat het met de Lenovo-gemerkte machines niet zo is, maar ik heb ze iig nog niet zomaar in de winkel gezien.

Welke pc? Moet je toch eerst een budget noemen, en zou mooi zijn als je er zelf een paar voorstelt, dan is het een beetje duidelijker wat voor iets je zoekt. "Lekker gamen" kan je namelijk op heel veel niveaus doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik weet niet hoe oud je bent en onder welke steen je vandaan komt gekropen, maar de tijd dat IBM de degelijke standaard was en dat andere merken PC "clones" maakten is lang vervlogen. Bovendien doet IBM al heel lang niet echt serieus meer iets in PC's. De thuis-PC/laptop divisie van IBM is dan ook overgenomen door het Chinese Lenovo. Wat dat betreft maakt het geen zak uit welk merk je koopt. Een Dell of HP doet er echt niks voor onder.

En als je perse goeie component wil hebben dan kun je zelf iets in elkaar zetten. Dan weet je precies wat er in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 30-04-2006 19:03 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had deze pc in gedachte:

http://www.bluelink.nl/ne.../art_PPCE2NU?opendocument

Ik heb thuis nog een Nvidia Geforce 6800 liggen die er eventueel in kan.

Mijn budget ligt zo rond de 1300 euro max.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125018 op 30-04-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik weet niet onder welke steen jij woont maar IBM (Lenovo nu) geldt nog steeds als een topmerk en staat voor kwaliteit (en hoge prijzen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
Anoniem: 125018 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:22:

Misschien kan je met behulp van de best buy guide die op de frontpage staat zelf een systeem samen stellen en deze laten bouwen door een online zaak als bijv. Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:27:
[...]

Misschien kan je met behulp van de best buy guide die op de frontpage staat zelf een systeem samen stellen en deze laten bouwen door een online zaak als bijv. Alternate?
Heb ik ook overwogen om hem zelf te assembleren. Had dit bij mijn vorige pc ook gedaan alleen had daar nog wat problemen mee. Vrienden van me die nu hetzelfde doen zijn om de haverklap aan het kloten met hun pc dan werkt dat maar half en is dat opgelost doet dat het weer niet enz enz. Daarom heb ik besloten om gewoon voor een kant en klare pc te gaan.

En dan heb ik het liefst een IBM/Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:34
Anoniem: 125018 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:22:

Let er wel op dat deze PC alleen een AGP slot heeft, en geen PCIe

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dat ding waar je een link van geeft zou ik niet kopen: lijkt me dat je toch op zijn minst een PCI-Express moederbord wil anno 2006, tenzij je perse je oude AGP kaart nog wil gebruiken. Ook staat erbij dat je maar een jaar garantie hebt; dan vind ik dat wel een heel dure pc, gezien de magere specs.

Zelf bouwen geeft problemen als je er niet goed genoeg over hebt nagedacht welke componenten je kiest, anders niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 125018 schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:31:
[...]

Heb ik ook overwogen om hem zelf te assembleren. Had dit bij mijn vorige pc ook gedaan alleen had daar nog wat problemen mee. Vrienden van me die nu hetzelfde doen zijn om de haverklap aan het kloten met hun pc dan werkt dat maar half en is dat opgelost doet dat het weer niet enz enz. Daarom heb ik besloten om gewoon voor een kant en klare pc te gaan.

Net of daar nooit problemen zijn? Ik heb nog nooit problemen gehad met zelfbouw systemen, en ook om me heen zie ik grotendeels goede ervaringen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

[...]

Wat voor vrienden heb jij dan? Om mij heen ben ik degene met de kut pc ( een medion ) de rest heeft allemaal zelf gebouwd en NOOIT problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:40
Met wat vooronderzoek (componenten die al dan niet met elkaar samen willen werken), is het heel goed mogelijk om zelf een pc samen te stellen waar je echt geen problemen mee hoeft te hebben. Ik heb computers van Dell en van HP gezien die pas na een custom herinstallatie van windows goed wilden werken (ivm drivers / usb support).

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 06:23

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

[...]

Wanneer je jezelf goed informeert en gaat voor bewezen stabiele combo's is er niets mis met zelfbouw. Ikzelf heb wat tegen Compaq/HP/IBM en Dell. Het probleem is dat er vaak geen A-keuze hardware inzit (harde schijf met 2MB cache i.p.v. 8MB, 3ns geheugen i.p.v. 2ns, zwakke voeding (250W is echt te weinig voor de energieslurpers deze dagen) etc.), hierdoor worden de prijzen 'laag' gehouden.

Zelf ben ik erg te spreken over de SIS chipsets op het AMD platform. Op Intel platform schijnen ze het ook prima te doen! Gebruik zelf al een jaar of 5 SiS en is superstabiel. Voorheen met VIA had ik veel BSOD's door IRQ conflicten etc.

Even snel in de pricewatch gekeken en dan niet de goedkoopste onderdelen uitgezocht:

1GB PC3200 DDR, CL2 (Corsair CMX1024-3200) € 102,00
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 107,00
Hitachi Deskstar 7K250, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 68,00
Intel Pentium 4 640 (S775, 3.2GHz, 800MHz, 2MB Boxed) € 200,00
MSI 649 Neo-V, 649 (mATX, PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA) € 55,00
NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 38,00

(Er mist nu nog keyboard + muis, videokaar heb je zelf al ;) )

Ik kom dan rond de € 570,00 uit. Eventueel zou je een tweede of grotere harde schijf erin kunnen zetten. Tevens zou je natuurlijk voor een goedkopere kast kunnen gaan. Lenovo heeft er wat software bijzitten, maar of je die echt nodig hebt?

edit:

P.s. een AMD kan natuurlijk ook ;) Zou ik zelf voor kiezen, maar ja ik ben dan ook die-hard AMD-er :p

[ Voor 5% gewijzigd door Hermanvh op 30-04-2006 19:47 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02

Turkish

zhé germans

Gorill0r, lees voortaan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door voordat je een dergelijk topic start :)

Magere topicstart/dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.