Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mp3-speler op adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
ik wil graag een adapter voor me mp3 speler maken, omdat ik geen radio heb gebruik ik mijn pc boxen en mijn mp3-speler. Ik vind dit nogal zonde van de batterijen dus dacht, ik maar er een adapter voor. nu heb ik al zo'n multie adapter mer 12, 7,5, 5 en 3 volt. je raad het al, een pm3-speler werkt op 1,5. ik dacht dan gebruik ik een weerstandje of een lampje dat hij de stroom deeld of zo iets, maar ik zou niet weten hoe ik de stroom moet verdelen(nee ik heb geen verstand van weerstanden :( ) moet ik nu op 3 volt een lampje van 1,5V en me mp3-speler of een weerstandje?

het is een: selar, MPA 110

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

werkt dat ding niet als je alleen stroom op de usb poort zet?
Daar zijn kant en klare adapters voor te krijgen.

Een spanningsdeler zou ik niet maken voor zoiets gevoeligs als een mp3 speler, ik zou een lm317 pakken en die afregelen op 1,5 volt. Kost wat meer dan een weerstandje, maar wel veilig.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09

Onbekend

...

Weet je zeker dat hij op 1,5 volt werkt ? Niet op 2x 1,5 = 3 volt ?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ook onbekend schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:56:
Weet je zeker dat hij op 1,5 volt werkt ? Niet op 2x 1,5 = 3 volt ?
Die stickjes hebben over het algemeen één mini-penlite, geen 2 batterijen..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou een weerstandje gebruiken hiervoor.
Want als het lampje het niet meer doet, krijgt je MP3 speler 3 volt en dat is niet de bedoeling lijkt me... :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 18:03

n00bs

Het is weer Zomer!

pm3-speler adapter
Meeste MP3 spelers werken op 3V, kijk eens wat er in de handleiding staat

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Weerstand is onverstandig, de ingangsimpedantie van je MP3 speler verandert (stukken met veel bass vreten meer stroom). Gebruik een spanningsregulator, zoals de LM317. Die kan je via de USB poort voeden, en je hebt nog 2 extra weerstanden nodig.

Afbeeldingslocatie: http://circuitsonline.nl/circuits/sch/000097.GIF
Je Vin DC komt dus uit je USB poort, je kan de twee elco's weglaten en eventueel D1 ook. R1 moet 240 Ohm zijn, en R2 is afhankelijk van wat je voor uitgangs spanning wilt hebben. De formules staan op http://circuitsonline.nl/circuits/view/97 samen met de rest van het verhaal. De Vout hang je dan aan je MP3 speler.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 13:12

JCG

PA1JCG

GJ-tje schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:33:
Want als het lampje het niet meer doet, krijgt je MP3 speler 3 volt en dat is niet de bedoeling lijkt me... :)
maar als je mp3 speler meer stroom gebruikt verandert de spanning ook. Niet handig dus. Misschien 2 diode in serie met je mp3-speler dan heb je nog maar 1,6 volt*, ik gok dat je mp3-speler dat wel aan kan. plus je bent gelijk beveilig tegen ompolen ;).

* ik dacht dat er 0,7 volt over een diode valt dus, 2 * 0,7 is 1,4. Niet mij schoppen als ik dit fout heb, tijd geleden dat ik dit gehad heb
Als het lampje kapot gaat heeft je mp3-speler helemaal geen spanning meer ;).

[ Voor 21% gewijzigd door JCG op 30-04-2006 23:59 ]

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 13:12

JCG

PA1JCG

The Widow Maker schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:39:
Weerstand is onverstandig, de ingangsimpedantie van je MP3 speler verandert (stukken met veel bass vreten meer stroom). Gebruik een spanningsregulator, zoals de LM317. Die kan je via de USB poort voeden, en je hebt nog 2 extra weerstanden nodig.

[afbeelding]
Je Vin DC komt dus uit je USB poort, je kan de twee elco's weglaten en eventueel D1 ook. R1 moet 240 Ohm zijn, en R2 is afhankelijk van wat je voor uitgangs spanning wilt hebben. De formules staan op http://circuitsonline.nl/circuits/view/97 samen met de rest van het verhaal. De Vout hang je dan aan je MP3 speler.
Ik zou de consensators niet weg laten, die spanningregelaar wil nogal graag oscileren.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
JCG schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:53:
[...]
* ik dacht dat er 0,7 volt over een diode valt dus, 2 * 0,7 is 1,4. Niet mij schoppen als ik dit fout heb, tijd geleden dat ik dit gehad heb
Klopt, echter is het afhankelijk van het type diode en zelfs van de temperatuur.

Afbeeldingslocatie: http://circuitsonline.nl/circuits/sch/000097.GIF
Dit is idd de mooiste oplossing. Test iig je voeding eerst ZONDER mp3 speler en meet of de spanning goed is, voordat je hem aansluit.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Als het lampje het niet meer doet loopt er geen stroom meer door de schakeling. Dus de speler krijgt hooguit een potentiaal van 3V.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

JCG schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:53:

Moet je wel opletten dat je standaard diodes neemt en geen schottky's. Zien er hetzelfde uit, maar hebben maar 0,2v spanningsval.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

De enige goede oplossing is een spanningsregelaar. Weerstanden geven een spanning afhankelijk van de stroom. Een lampje heeft niet automatisch een bepaalde spanning over zich, maar is gewoon een kortsluiting totdat hij heet genoeg is om z'n weerstand te verhogen, wat bij de stromen van zo'n spelertje waarschijnlijk niet eens gebeurt. Diodes hebben ook geen vaste spanningsval, is afhankelijk van de stroom (kijk maar naar de forward characteristics in een willekeurig datasheet).

www.madwizard.org

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is het niet gemakkelijker om zoals "real_FireFly" zei van een usb kabeltje te mollen en op een 5V voeding te solderen en dit op de stick aan te sluiten?

Tenzij natuurlijk er geen geluid uit je usb-stick komt als die op de pc is aangesloten.

Ik heb hier een kabeltje liggen dat net andersom doet, 5V uit een usb poort halen dat je als adapter kunt gebruiken.
Misschien bestaan er wel kant en klare dingen die je kan gebruiken. Anders gewoon ergens een oude usb kabel mollen, kost je zelfs niks :Y) .

Verwijderd

kluyze schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:56:
Misschien bestaan er wel kant en klare dingen die je kan gebruiken. Anders gewoon ergens een oude usb kabel mollen, kost je zelfs niks :Y) .
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/usblader.jpg
:Y)
Ze bestaan dus wel kant en klaar (deze zat bij een gps ontvanger), ik weet alleen niet waar ze los te koop zijn. Ze worden vaak "usb travel chargers" genoemd.

• Xghost
  • Laatst online: 21-11 15:13
*kickje*

Ik zag pas op de site van Plentyparts zo'n ding staan. Moet je maar even op de site kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Xghost op 02-05-2006 21:36 ]

• ThinkPad
  • Laatst online: 23:11
Borgoth schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:14:
ik wil graag een adapter voor me mp3 speler maken, omdat ik geen radio heb gebruik ik mijn pc boxen en mijn mp3-speler. Ik vind dit nogal zonde van de batterijen dus dacht, ik maar er een adapter voor. nu heb ik al zo'n multie adapter mer 12, 7,5, 5 en 3 volt. je raad het al, een pm3-speler werkt op 1,5. ik dacht dan gebruik ik een weerstandje of een lampje dat hij de stroom deeld of zo iets, maar ik zou niet weten hoe ik de stroom moet verdelen(nee ik heb geen verstand van weerstanden :( ) moet ik nu op 3 volt een lampje van 1,5V en me mp3-speler of een weerstandje?

het is een: selar, MPA 110
Laad je MP3 speler eigenlijk wel op via de usb poort?

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Waar soldeer je die gemolde usb kabel dan aan de voeding ? rood en zwart uit de molex ?
en hoe zet je de voeding dan aan ? => groene en één van de zwarte draden vn de ATX connector kortsluiten en starten maar !
Tenzij je met een AT voeding werkt, daar zit de aan/uit knop nog op de voeding ipv het mobo

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Lol, anders lezen jullie z'n verhaal even goed :D

Hij wil hem niet opladen via USB, maar een spanning van 1.5 volt aan de connectors van zn batterijtje hangen, zodat hij geen batterij erin hoeft te doen :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Solomon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:45:

Hij wil hem niet opladen via USB, maar een spanning van 1.5 volt aan de connectors van zn batterijtje hangen, zodat hij geen batterij erin hoeft te doen :)
erm, 3/4 van dit topic gaat ook over een spanningsregelaar maken ervoor...
Zo'n usb lader is alleen een veel makkelijker alternatief, als die mp3 speler dat kan natuurlijk.

• kluyze
  • Niet online
Solomon schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:45:

Of je nu 1.5V op de batterij aansluitingen zet of 5V op de usb, maakt toch niets uit. Op usb oogt waarschijnlijk nog mooier dan een kabel uit je batterij klepje.
Ward Vr schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:41:
Waar soldeer je die gemolde usb kabel dan aan de voeding ? rood en zwart uit de molex ?
en hoe zet je de voeding dan aan ? => groene en één van de zwarte draden vn de ATX connector kortsluiten en starten maar !
Tenzij je met een AT voeding werkt, daar zit de aan/uit knop nog op de voeding ipv het mobo
Je hoeft toch geen pc voeding te gebruiken hiervoor. Elke 5V gestabiliseerde voeding zal wel volstaan. Als die voeding 500mA kan leveren is die uitermate geschikt. (usb kan ook maar 500mA dus zelfs minder zou ook kunnen, maar dan moet je eens kijken bij de spec's van je usb, of op een pc als die usb er insteekt.)

Eventueel maak je zelf een printje met een 7805 (kan tot 1A, met juiste koeling) en een C-tje van ongeveer 0+33µF en 0.1µF/+35V dan kan je elke adapter van 7-35V op je printje hangen en zo via een usb-aansluiting op je stick.

Of je gebruikt gewoon je universele 5V adapter natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 03-05-2006 20:03 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Er zijn maar heeel weinig mp3 spelers waar een batterijtje in zit (zoals de TS heeft), en waarbij het batterijtje tegelijk oplaadbaar is via de USB aansluiting, sterker nog, ik ken geen mp3 speler die deze optie heeft. De mp3 spelers die via USB oplaadbaar zijn hebben een interne accu, maar de TS begint zelf al over het vervangen van het 1.5 V batterijtje voor een adapter, dus hij heeft geen accu.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• kluyze
  • Niet online
Kan zijn, maar de batterij moet ook niet opladen, de stick moet gewoon aan staan en spelen. Dit zou wel kunnen via de stroomtoevoer van de usb. Moet de TS maar eens testen, of hij geluid kan spelen als de stick in een usb poort zit zonder/met batterij.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
ok ik denk dat een usb kabel mollen het beste is. keb er tog nog wat liggen :). mar op welke moet ik me transvormator aansluiten? anders moll ik dalijk alsnog me mp3-speler.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• kluyze
  • Niet online
Heb je getest of je mp3-speler kan spelen op alleen de spanning van de usb? Zo ja probeer dan eens deze links over de pinout van een usb.

1, 2

Vind je deze niet duidelijk kan je het nog altijd met Google proberen.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik weet niet of die 5V echt precies 5V moet zijn, maar als dat wel zo is pas dan op met standaard adapters die je op 5V kunt zetten. Tenzij het een gestabiliseerde adapter is komt daar dan waarschijnlijk een hogere spanning uit en een spanning afhankelijk van de belasting. Als je precies 5V nodig hebt moet je er een regelaar tussen zetten of een gestabiliseerde adapter nemen.

www.madwizard.org

Pagina: 1