[Mercury] Via PHP een e-mail versturen wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mijn probleem is als volgt:

Ik wil graag een mail versturen via php. Ik heb de mail functie aangeroepen. Zodra ik de .php file via mijn server open krijg ik een foutmelding.

Wat gebruik ik:

Ik gebruik XAMPP 1.5.1 als server, voor windows :+. Als mail server heb ik mercury geinstalleerd, maar het werkt nog niet. Misschien ben ik iets vergeten te installeren.

Ik krijg de volgende foutmelding als ik het script aanroep:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 We do not relay non-local mail, sorry. in H:\Xampp 1.5.1\xampp\htdocs\mail\maillist.php on line 7

Warning: include_once(header.inc) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in H:\Xampp 1.5.1\xampp\htdocs\mail\maillist.php on line 13

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'header.inc' for inclusion (include_path='.;H:\Xampp 1.5.1\xampp\php\pear\') in H:\Xampp 1.5.1\xampp\htdocs\mail\maillist.php on line 13
E-mailtest

Het e-mailbericht kon niet worden verzonden.

Warning: include_once(footer.inc) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in H:\Xampp 1.5.1\xampp\htdocs\mail\maillist.php on line 16

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'footer.inc' for inclusion (include_path='.;H:\Xampp 1.5.1\xampp\php\pear\') in H:\Xampp 1.5.1\xampp\htdocs\mail\maillist.php on line 16
Ik heb al lang gezocht maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Ik zou iets in mijn php.ini moeten veranderen (wordt daar php.ini mee bedoeld of php5.ini). Dit staat er nu:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Win32 only.
;sendmail_from = erik_altena@localhost

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path = "H:\Xampp 1.5.1\xampp\sendmail\sendmail.exe -t"

; Force the addition of the specified parameters to be passed as extra parameters
; to the sendmail binary. These parameters will always replace the value of
; the 5th parameter to mail(), even in safe mode.
;mail.force_extra_parameters =
Weet iemand een oplossing? Ik heb lang gezocht maar heb nergens een oplossing kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 30-04-2006 17:46 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

We do not relay non-local mail, sorry.
Says it all he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Daar is toch wel een oplossing voor?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ongetwijfeld, maar waar zou dat in zitten? Dit is duidelijk een bericht van je mailserver. Dus het mailtje wordt door PHP gewoon goed verstuurd :).

Het wijzigen van je php.ini en dergelijk is niet nodig. De oplossing zal zitten in de configuratie van je mailserver.

hier kan je vinden hoe je relaying uit kan zetten, ongetwijfeld kan je dan ook bedenken hoe je het aan moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
maar het lijkt mij dat je dat nie wilt aanzetten...

Je moet trouwens even een local user aanmaken (= een user) die je voor je php mail script als afzender zelf gaat gebruiken. Via wat headers kun je dan makkelijk de naam van de echte verstuurder in de mail plakken