Beste waterblok voor 7600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik wil een waterblok voor mijn 7600GT kopen, maar ik kan nergens een "op maat gemaakte" vinden.
dus dacht ik, ik doe deze:

http://www.gistron.com/pr...96d68939cbb322cc00a7b4ead
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/i.php?type=i&file=1135077295.jpg

op een 7600GT
Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/00/10/10/69/clip_image004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/00/10/10/69/clip_image002.jpg

en dan een paar RAM heatsinkjes op het geheugen. en dan misschien nog een heel stil fannetje erboven hangen. of weet iemand een betere optie voor +/- €40?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

www.aquacomputer.de heeft mooie blokjes voor een hele mooie prijs, en zeker beter dan deze, al is het alleen maar vanwege het bevestigingsmechanisme al. Fannetje is niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door HeepH op 30-04-2006 17:59 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Extreme smell
Er is in principe niks mis met het bevestigingsmechanisme, ik heb nu een CPU blok van Thermaltake:Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2127-2145.gif
en die werkt ook met een beetje hetzelfde mechanisme, en dat zit ook gewoon muurvast.

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

nou om eerlijk te zijn ziet het er behoorlijk zwak uit,maar als je er zelf goede ervaringen mee hebt moet je het vooral doen, ik zeg alleen : kijk verder dan thermaltake, want ik ben er geen fan van (beetje al show, no go merk,imho)

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
thermaltake waterkoeling is hetzelfde als "mijn eerste computer" rotzooi, je kunt beter voor een merk als swiftech gaan :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Extreme smell
om eerlijk te zijn vind ik thermaltake helemaal niet zo slecht. niet omdat ik er fan van ben ofzo. ik zou ook eerder voor zalman of coolermaster kiezen. Maar ik heb nu de Bigwater SE, en die houd mijn CPU rond de 33 graden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar de blokken van Alphacool. Heb er zelf 1 op mijn 6800LE zitten.

Het is het blok op het volgende plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/243/picture002lewc6si.th.jpg

Dit blok is oa te krijgen bij freezinghardware.nl

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:06:
Kijk ook eens naar de blokken van Alphacool. Heb er zelf 1 op mijn 6800LE zitten.

Het is het blok op het volgende plaatje.

[afbeelding]

Dit blok is oa te krijgen bij freezinghardware.nl
Koelt dat ding beter dan een Zalman cooler bijv op je videokaart ??

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:08:
[...]

Koelt dat ding beter dan een Zalman cooler bijv op je videokaart ??
Zalman lucht of Zalman water :?

Hij koelt bij mij icm met een single 120mm rad waar ook de CPU mee gekoelt is prima. Dit is wel met de fan op 6 volt ipv 12 voor stilte.

Als ik een triple 120mm rad zou hebben zou ie zeker 15 graden koeler zijn, hij zit nu stressed rond de 50 graden.

Opzich kan je niet zomaar zeggen van die koelt wel of niet beter want iedere wc setup is anders kwa wat er nog meer gekoelt is, de pomp en de rad hoe groot die is en met welke fans op welk voltage.

Ik heb mijn wc setup voor de stilte, zet ik de fan op 12 volt gaan de temps na een tijdje met een paar graden naar beneden.

De 6800LE werd met stockkoeler dik 80 graden stressed en nu met wc dus 50 stressed.

Verwijderd

ahah oke bedankt voor de uitleg want ik snapte het ff niet ;) >:)
maarja ik bedoelde dus de Zalman V700 Cu bijv. tegen een zo'n waterblok .
Maar ik snap het nu !!

Dankje ..

• PilatuS
  • Niet online
Tjsa het hangt van erg veel dingen af zoals je airlow en de stand waarop de VF700 staat.

Over het algemeen kan je er van uitgaan dat water beter koelt dan lucht met minder lawaai.

Pak je met een enkele 80mm rad CPU/GPU/NB dan zijn de temps om te huilen. :P (Als het niet doorfikt)

• Extreme smell
Ik weet niet waar ik de koelte vandaan haal. Ik laat mijn CPU zo'n 3 uur per uur stressed draaien, en aan het eind van zo'n sessie is de temp 33 a 34 graden (!) En dat toch met een Thermaltake Bigwater SE.

• PilatuS
  • Niet online
Extreme smell schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:56:
Ik weet niet waar ik de koelte vandaan haal. Ik laat mijn CPU zo'n 3 uur per uur stressed draaien, en aan het eind van zo'n sessie is de temp 33 a 34 graden (!) En dat toch met een Thermaltake Bigwater SE.
Dat kan door verschillende dingen komen.

Je koelt alleen je CPU en verder niets.

De fan staat op 12 volt te blazen.

De uitgelezen temp klopt niet.

Of je hebt een CPU die weinig warmte produceerd zoals een Celeron of Mobile CPU.

• Extreme smell
Ik laat mijn 120mm fan helemaal niet op 12volt draaien, juist dat hij zo snel mogelijk maar toch geruisloos draait. Ik heb een AMD Athlon 64 3000+ en misschien dat het idd aan de verkeerde temp ligt. Ik heb een Asus K8N4E-Deluxe, en ik gebruik het bijgeleverde tooltje PC-Probe om temps te checken en ik heb ook speedfan gebruikt en die geeft dezelfde temp aan. Ik zal nog eens kijken als ik weer achter mijn pc zit, of ik het zelf eigenlijk wel goed heb afgelezen.

Verwijderd

34 is heel netjes hoor, mijn AMD 3200 word stressed maar 43 met de boxed koeler op 1200 RPM. Als ik dat ding op 3000 rpm laat blazen dan word hij niet warmer dan 48 graden. Die vencie coretjes zijn gewoon lekker fris :)

• Extreme smell
Ik ben eigenwijs geweest en heb het Thermaltakeblokje besteld :P
Ik heb het blokje vandaag binnen gekregen en ik heb eens naar de bevestigingsklem gekeken, werkelijk onbuigbaar, dus gewoon de boutjes goed aandraaien en er zit een dikke laag koper op, dus die zal wel koelen. morgen alleen ff bij mycom een setje Zalman sinkjes voor het geheugen halen. Ik meld wel wat meer over de temps als ik hem morgen heb geinstalleerd

• Extreme smell
Ik heb mijn pc een kwartier aan staan en mijn graka is 52 graden, stijgend. heel heet zal hij dekn ik niet worden, maar mijn pc is nu wel akelig stil :P en het bevestigingsklemmetje is ook niks mis mee.
En de temp van mijn cpu is nu 39 graden, ik denk dat hij de watertemp aangaf omdat ik de pomp op cpu1 had aangesloten, maar nu heb ik alleen een ledje aangesloten van het koelblok van de cpu op cpu1. weer niet cker dus :S

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 16:59

Garrett

Watercooler

Extreme smell schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:47:
Ik heb mijn pc een kwartier aan staan en mijn graka is 52 graden, stijgend. heel heet zal hij dekn ik niet worden, maar mijn pc is nu wel akelig stil :P en het bevestigingsklemmetje is ook niks mis mee.
En de temp van mijn cpu is nu 39 graden, ik denk dat hij de watertemp aangaf omdat ik de pomp op cpu1 had aangesloten, maar nu heb ik alleen een ledje aangesloten van het koelblok van de cpu op cpu1. weer niet cker dus :S
Als je nog zo'n waterblokje zoekt kan ik je wel helpen... ik heb er 3 die weg mogen en alledrie passen ze op je kaart :)
(kan je nog kiezen ook :D )
voeg me ff toe op msn anders ;)

I love watercooling

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Extreme smell schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:26:
Ik ben eigenwijs geweest en heb het Thermaltakeblokje besteld :P
Ik heb het blokje vandaag binnen gekregen en ik heb eens naar de bevestigingsklem gekeken, werkelijk onbuigbaar, dus gewoon de boutjes goed aandraaien en er zit een dikke laag koper op, dus die zal wel koelen. morgen alleen ff bij mycom een setje Zalman sinkjes voor het geheugen halen. Ik meld wel wat meer over de temps als ik hem morgen heb geinstalleerd
Met een dikke laag koper ben je er nog niet ;) Je kunt het beste een dunne laag koper hebben en daarop ribben.

Ik heb zelfgemaakte blokken met een bodem varierend per blok van 0,5-1,0mm en daarop zijn dan de ribben aanwezig. Het klem mechanisme ziet er niet heel sterk uit, maarja zien en voelen is een wereld van verschil.
Toch raad ik je aan wel een fan over je videokaart te laten blazen, omdat er nu geen fan meer op zit die toch nog voor een luchtstroom over je PCB zorgde. Voor de rest wil ik plaatjes zien :)

Verwijderd

Er is niks mis met de thermaltake blokjes. De nieuwe serie is zelfs net zo goed als de swiftech blokjes. Mede doordat ze geen plexi troep meer gebruiken, maar volledig koperen blokjes. Wat toch weer 1/4 extra aan koel oppervlak opleverd. http://www.thermaltake.co...ade/cl-w0088/cl-w0088.asp

• The Godsha
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:52:
Er is niks mis met de thermaltake blokjes. De nieuwe serie is zelfs net zo goed als de swiftech blokjes. Mede doordat ze geen plexi troep meer gebruiken, maar volledig koperen blokjes. Wat toch weer 1/4 extra aan koel oppervlak opleverd. http://www.thermaltake.co...ade/cl-w0088/cl-w0088.asp
Er mag dan niet veel mis zijn met die Thermal Take koelblokken, maar techniek kan ik het niet noemen. Ik laat mijn oog dus vallen op:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Liguid/Upgrade/cl-w0038/+cl-w0038_image/01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/2005/images/watercooling/cl-w0010/03.jpg
Hier zie ik dus alleen maar een "maze". Door een maze krijg je niet het desgewenste grote koeloppervlak. En dat tegenwoordig de blokken van volledig koper zijn dat hoeft niet te betekenen dat er gelijk 1/4 deel extra koeloppervlak aanwezig is, misschien is het alleen maar een dekseltje. Veel techniek zit er dus niet achter en prestatie vind ik ook maar onder de maat.
Maargoed, waterkoeling heeft wel een "pats" factor tov luchtkoeling en het is vrij stil.

Toch zou ik wel eens willen zien hoe goed dat videokaart blokje het doet op een X1900XTX :+

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:52:
Jou mening dat dit netzo goed is als swiftech heeft weinig inhoud als je denkt dat een koperen top koelcapaciteit met zich mee brengt :/

• Extreme smell
Jou mening dat dit netzo goed is als swiftech heeft weinig inhoud als je denkt dat een koperen top koelcapaciteit met zich mee brengt :/
Dat is gewoon een feit. Koper geleid warmte heel erg goed. Beter dan gewoon metaal zelfs.

• The Godsha
Extreme smell schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Dat is gewoon een feit. Koper geleid warmte heel erg goed. Beter dan gewoon metaal zelfs.
Wahaha, wat zegt Vandread dan? Vandread weet nog beter dan jij dat koper heel goed warmte geleid. Maar als het een feit is mag jij mij een linkie geven met de benodigde informatie. Je maakt mij niet wijs dat een waterblok met een Maze+koperen deksel (Thermaltake in dit geval), het wint van een waterblok met ribben en een kleinere maze, van bijvoorbeeld in dit geval: Swiftech.
Wie zegt dat de top ervoor dient om koeloppervlak te vergroten? Waarom hebben zoveel WC bedrijven dan lexaan en/of plexiglas achtige tops?
En dan erbij de CPU zit aan de onderkant en daar moet deze zijn warmte kwijt en daar heeft de top niets tot nauwelijks invloed op.

[ Voor 19% gewijzigd door The Godsha op 13-05-2006 19:38 ]

• Vandread
Zeg maar gerust: geen invloed :)

Wat een moppie he :>

[ Voor 29% gewijzigd door Vandread op 13-05-2006 20:21 ]

• Extreme smell
waar zie jij dan een koperen top? ik zie gewoon plastic.
en jullie zijn wel erg hypocriet. jullie moeten niks van thermaltake hebben omdat jullie het niet gebruiken.

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Nee wij moeten niks van thermaltake hebben omdat er betere spullen op de markt zijn.Ik heb sowieso niks tegen thermaltake (de aquarius 2 is voor zijn geld, en inclusief de mankementen, best een leuk setje).

Denk alleen dat er gewoon leukere/betere dingen zijn om een 7600gt mee te koelen, voor hetzelfde bedrag...

• Vandread
Extreme smell schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:46:
waar zie jij dan een koperen top? ik zie gewoon plastic.
en jullie zijn wel erg hypocriet. jullie moeten niks van thermaltake hebben omdat jullie het niet gebruiken.
Als het om zoiets critisch is als waterkoeling geef ik liever wat meer uit ;) Net als een goede voeding, ik geef daar ook liever wat meer voor uit ipv dat een qtec voeding zich opblaast en me halve setup ten onder meeneemt.

En klik eens op die link van sethchaos, daar hebben we het over mbt de koperen top.

• The Godsha
Heephstan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:10:
Nee wij moeten niks van thermaltake hebben omdat er betere spullen op de markt zijn.Ik heb sowieso niks tegen thermaltake (de aquarius 2 is voor zijn geld, en inclusief de mankementen, best een leuk setje).

Denk alleen dat er gewoon leukere/betere dingen zijn om een 7600gt mee te koelen, voor hetzelfde bedrag...
Precies. Ik vind de waterblokken van Thermal Take echt flut spul. Koelt het niet goed genoeg? Oh dan maar een extra radiateur erbij!
Ik vind daarentegen de kasten er wel weer leuk uitzien, en ze brengen ook best wel andere spullen uit die wel leuk zijn. Maar ik hoef (als ze zo door blijven gaan) nooit water blokken van Thermal Take.

• Extreme smell
Ik heb absoluut niks tegen thermaltake, ik gebruik de Bigwater SE en ik heb er totaal geen problemen mee, en het koelblokje voor mijn 7600GT koelt ook perfect: ongeveer 49 graden na het gamen. en nu, heeft hij 2 uur een paar video's geconverteerd, een temp van 40 graden. Dus ik snap niet wat er mis mee is ;)

• Extreme smell
The Godsha schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:58:
[...]

Precies. Ik vind de waterblokken van Thermal Take echt flut spul. Koelt het niet goed genoeg? Oh dan maar een extra radiateur erbij!
Ik vind daarentegen de kasten er wel weer leuk uitzien, en ze brengen ook best wel andere spullen uit die wel leuk zijn. Maar ik hoef (als ze zo door blijven gaan) nooit water blokken van Thermal Take.
ooit uitgeprobeerd dan?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49
Extreme smell schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Geloof me, wat jij stelt is géén feit, bovendien kan 't niet beter warmte geleiden dan "gewoon metaal" aangezien dat niet bestaat, 'metaal' is de naam voor een lading scheikundige elementen, enkele algemeen bekende metaalsoorten zijn: ijzer, aluminium, koper, chroom, nikkel, lood, zink, tin, goud en zilver. Zie Wikipedia ;)

• Extreme smell
Sorry ik weet wat je bedoelt maar mijn benaming was fout. ik bedoelde een ander soort metaal dan koper ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30universal2.jpg

http://www.webshop-innova...11/501424943d09a6215.html
Koper met een laag er over voor betere warmteoverdracht en bescherming van het koper ivm andere metalen in je setup.
Ik heb hem voor mn mobo en de grote broer voor mn cpu en ik moet zeggen: ze werken zeer goed!
Het is een kruising tussen een flowblok en een turbulentie blok...
Voor meer info: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI[/rml]

• The Godsha
Ik wist dat je daarom ging vragen ;) Nou goed opletten misschien leer je er nog wat van?
http://www.xbitlabs.com/a...splay/16watercooling.html
Als je hiermee klaar bent dan zul je het vast wel begrijpen.
Deze review is wel een stuk geloof waardiger dan de temperaturen die jij opgeeft. Hier worden alle blokken/sets getest onder dezelfde omstandig heden en ze krijgen het allemaal even zwaar te voorduren. Sommige mensen geloven vaak teveel van hun temperatuursensoren:
Predje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:33:
Ik werk ook vaak op mijn kamer en dat is ook op zolder.
Het werd hier met gemak 40 graden in de zomer, dat was gewoon niet te doen.

GOUDEN TIP: koop een airco :) ik was 280,- kwijt bij EPC in Eindhoven voor zo`n mobile airco.
Klein handig ding en effeciente niveau van A dus goed kwaliteit.

Als het echt warm is laat ik hem flink blazen en als m`n kamer dan op temp is gaat hij op de laagste stand, nu is het hier 20 graden (kan kouder, maar dan vind ik het weer te cool).

Weinig geluid en weinig energie verbruik (relatief dan).

Oja en gooi WC in je PC, heb ik ook en m`n PC is idle 19, stress 22 (Oblivion)

Nadeel, kost allemaal wel geld.. maar ik had het nergens anders liever aan uitgegeven.
Dit is dus een voorbeeld, zijn kamertemperatuur is 20 graden en zijn CPU is idle 19 graden 8)7 Onder zijn kamertemperatuur dus. Nou en als jij niet kunt geloven dat oppervlakte vergroting dmv het aanbrengen van ribben effectiever is dan een simpele maze, mja dan weet ik het ook niet meer ;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toch komt TT niet slecht uit die review. Die symphony bezet wel de 2e plaats! Stil en goed (en duur).
Deze heeft wel een volledig koperen blok. Dus niet van die dingen met plexie.

Verder ben ik het wel met je eens hoor. Die blokken met plexie scheuren gewoon na een jaar. Bijna iedereen die ik ken die zo'n set heeft is dat toch echt gebeurd (8/10).

Wel koelt het goed hoor. Het zijn geen X-flowblokjes maar daar is de prijs ook niet naar ;) Het is opzich een goede budgetoplossing (hoewel ik het nooit zou kopen) maar koop wel een ander blok.

• Extreme smell
Dit is dus een voorbeeld, zijn kamertemperatuur is 20 graden en zijn CPU is idle 19 graden Onder zijn kamertemperatuur dus. Nou en als jij niet kunt geloven dat oppervlakte vergroting dmv het aanbrengen van ribben effectiever is dan een simpele maze, mja dan weet ik het ook niet meer
Ik zeg ook niet dat dat zo is, ik ben het er ook volledig mee eens; het water in een blok met ribben bereikt de volledige oppervlakte en een met een maze maar een klein deel. Maar hoe wil je dan dat ik mijn temperaturen wil geloven, mijn BIOS geeft dus ongeveer 35-44 graden CPU aan en forceware geeft ongeveer 55 graden stressed aan.

• The Godsha
Extreme smell schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:27:
[...]

Ik zeg ook niet dat dat zo is, ik ben het er ook volledig mee eens; het water in een blok met ribben bereikt de volledige oppervlakte en een met een maze maar een klein deel. Maar hoe wil je dan dat ik mijn temperaturen wil geloven, mijn BIOS geeft dus ongeveer 35-44 graden CPU aan en forceware geeft ongeveer 55 graden stressed aan.
K weet het niet, ik ben een beetje in een zeikstemming vandaag :+ Maarja als het zijn werk doet is het goed.

• Extreme smell
precies :P en voor mijn gevoel doet hij dat goed

Verwijderd

Je kan je RAM ook met water koelen.

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=230&code=021

Er zijn wel betere Graphicscard waterblokken, die ook meteen je geheugen koelen, maar dan ben je al snel 80 euro lichter... >:)

Verwijderd

Misschien wil je ook eens kijken naar Swiftech. De blokjes van dit merk staan bekend om de goede prestaties. Het nieuwste model is de MCW60.

edit: website toegevoegd: www.swiftech.com

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 16:00 ]

• The Godsha
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:52:
Je kan je RAM ook met water koelen.

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=230&code=021

Er zijn wel betere Graphicscard waterblokken, die ook meteen je geheugen koelen, maar dan ben je al snel 80 euro lichter... >:)
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:00:
Misschien wil je ook eens kijken naar Swiftech. De blokjes van dit merk staan bekend om de goede prestaties. Het nieuwste model is de MCW60.

edit: website toegevoegd: www.swiftech.com
Misschien even vragen of hij nu na een jaar er eindelijk al eens over uit is? Het is namelijk een jaar geleden dat hij dit posten |:(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik had gehoopt dat het topic wel weer af zou zakken, maar helaas. Dan zullen we deze keer maar eens een handje helpen.
Topic is inmiddels al een jaar oud en de topicstarter zal inmiddels wel voorzien zijn. Verder zijn er ook speciale topics voor waterkoelingsvragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.