Lag stoten met Linksys Wireless-G

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rjn87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01-2025
Hallo mensen,

Ik heb een Linksys Wireless-G usb-accesspoint. Wanneer ik aan het gamen ben en ik speel bijvoorbeeld Call of Duty 2, dan heb ik om de 2 minuten een lagstoot van ongeveer 2 tot 3 seconden. Verder draait het wel op goede snelheid.

Het gaat om een Windows XP Service Pack 2 pc, 512 mb ram. AMD Athlon +3000. Er word verbinding gemaakt met een Speedtouch wireless router.

Wat ook opvallend is, is dat ik geen draadloze verbinding kan maken via de wizards in windows zelf, maar dat dit via de bijgeleverde software wel wil (dit is een programma van Linksys waar je naar een wireless verbinding kan zoeken en ook de wep-beveiliging kan instellen.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen. :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

inXs

known as inXs

Al een ander kanaal geprobeerd in je router?

superB

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Klopt, is als je WPA met TKIP hebt ingeschakeld.
Om de 2 minuten wordt dan vanzelf een nieuwe key aangemaakt, en terwijl je pc de nieuwe beveiliging bijstelt is er even geen verbinding.
Als je een vaste key instelt zal het wel gaan, maar het is wel iets minder veilig.

Mocht je WLAN nu ooit gekraakt worden, dan kunnen ze er maximaal 2 minuten in. Aangezien het meestal wel langer duurt dan 2 minuten om zoiets te kraken, is je WLAN practisch onkraakbaar.
Stel je een vaste key in dan zal dit niet meer het geval zijn.

WPA blijft zeer moeilijk om te kraken hoor btw ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Wat voor wireless kaart heb je in je pc (drivers geupdate)? Andere beveiligings instellingen misschien?

• Rjn87
bedankt voor de reacties tot nu toe!!

Ik ga kijken of ik met deze informatie mijn probleem kan oplossen. :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Rjn87 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:56:
bedankt voor de reacties tot nu toe!!

Ik ga kijken of ik met deze informatie mijn probleem kan oplossen. :)
Als je er niet uitkomt, zet dan voor de grap je beveiliging eens helemaal uit :)
Klinkt dom, maar hoogstwaarschijnlijk is alles dan weer snel.
Daarna gewoon steeds een andere beveiligingsmanier kiezen (WPA, WPA-AES, WPA2 enz.) en kijken of het snel blijft. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Rjn87
ik kom der net achter dat ik een WEP beveiliging heb en deze laat toch niet elke 2 minuten een nieuwe key?

dit zijn m'n instellingen:

netwerkvertificatie: open
gegevenscodering: WEP
sleutelindex: 1
De netwerksleutel word NIET automatisch toegewezen

Zijn dit de juiste instellingen??
Pagina: 1