Ook deze keer heb ik weer getracht een goed multimediasysteem te fabriceren. Het multimediasysteem is eigenlijk de 'huis-tuiin-en-keuken-pc' binnen de BBG, en bedoeld voor gebruik binnen een gezin of zo, waarbij dus allerlei taken verricht moeten worden, varierend van interneten en office-werk tot het spelen van een spel en ook het bewerken van foto's en eventueel een video moet tot de mogelijkheden behoren. Het budget is hierbij uiteraard de beperkende factor met 1200 euro.
Ten opzichte van vorige keer heb ik niet zoveel veranderd, omdat volgens mij de AMD X2 3800+ nog wel een goede prijs/prestatie biedt. Wel heb ik de videokaart vervangen en een iets grotere harddisk in het systeem gestopt.
Ten opzichte van vorige keer heb ik niet zoveel veranderd, omdat volgens mij de AMD X2 3800+ nog wel een goede prijs/prestatie biedt. Wel heb ik de videokaart vervangen en een iets grotere harddisk in het systeem gestopt.
![]() | ||||||
![]() | Product | Prijs | ![]() | |||
![]() | ||||||
![]() | Processor | ![]() | AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) | ![]() | € 286,81 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Moederbord | ![]() | Asrock 939Dual-SATA2 | ![]() | € 54,40 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Koeler | ![]() | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | ![]() | € 14,65 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geheugen | ![]() | 2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston) | ![]() | € 75,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Videokaart | ![]() | Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/256M | ![]() | € 124,95 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | TV-kaart | ![]() | Hauppauge WinTV PVR-150MCE | ![]() | € 55,05 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geluidskaart | ![]() | Realtek 850 8-kanaals | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Netwerkcontroller | ![]() | Realtek RTL8201CL 10/100Mbit/s | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Hardeschijf | ![]() | Maxtor MaXLine III, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | ![]() | € 105,92 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Optische drive | ![]() | NEC ND-4550 (zwart) | ![]() | € 36,25 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Diskettestation | ![]() | ALPS Diskette Drive (Zwart) | ![]() | € 5,75 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Flash-lezer | ![]() | Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) | ![]() | € 13,47 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Draagbare opslag | ![]() | Geheugenstick 256MB USB 2.0 | ![]() | € 11,50 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Behuizing | ![]() | Arctic Cooling Silentium T3 (ATX, 350W, Zwart/Zilver) | ![]() | € 79,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Beeldscherm | ![]() | BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI) | ![]() | € 255,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Toetsenbord en muis | ![]() | Logitech Cordless Internet Pro | ![]() | € 24,95 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Luidsprekers | ![]() | Creative Inspire T6060 | ![]() | € 58,88 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | ![]() | Totaalprijs bij opstellen BBG | ![]() | € 1.201,58 | ![]() | |
![]() |