winamp 5.094 pro en mp3 cd maken hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
misschien een hele domme vraag maar ik kan het nergens vinden. Het lijkt wel alsof iedereen alleen maar audio's cd's wil maken.

ok ik heb winamp 5.094 pro en gebruik de media library. Ik wil mijn top rated nummers (stuk of 650) op mp3's branden. Ok simpel zou je denken gewoon naar de cd-r slepen en branden. Maar het probleem is dat de CD-R hem naar audio cd format wil converteren. dit wil ik dus niet want dan kan je maar 10 nummers ofzo kwijt terwijl ik er 200 per cd wil gebruiken.

Hoe los ik dit op? ik heb al naar plugin's gezocht maar deze zijn allemaal voor wav ofzo mp3 pro ed. terwijl ik simpelweg een cdtje wil fikken met de mp3's erop,.

via een omweg lukt het ook niet (playlist importeren in nero kan neit). wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero --> burn DATA cd. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zit ie wel met het probleem dat ie uit z'n enorme mp3 verzameling nog even die specifike 650 bestanden moet vissen ;)

Verder is het denk ik wel zo dat je een ander programma zult moeten gebruiken. Winamp kan blijkbbaar gewoon alleen maar audio cd's branden.
Wellicht kan je met een of ander scriptje ofzo aan de hand van een winamp playlist wel de juiste bestanden bij elkaar in een mapje stoppen? Moet je wel kunnen scripten, of iemand kennen die dat kan :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
data cd is natuurlijk geen optie. Ik blijf het erg vreemd vinden dat ik niet eens een playlist simpel op een cdr kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft meer te maken met winamp dan met windows: Tikje naar CSA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

tennisbal schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:21:
data cd is natuurlijk geen optie. Ik blijf het erg vreemd vinden dat ik niet eens een playlist simpel op een cdr kan branden.
Hoezo, een data cd is geen optie? Als je je mp3's als mp3's op een cd wilt hebben dan is dat je enige optie.
Je moet alleen een handige manier vinden om die specifieke 650 bestanden bij elkaar te zetten, want als je die met de hand moet opzoeken en aan een data cd moet toevoegen dan is dat een beetje veel werk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Orion84 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:40:
[...]

Hoezo, een data cd is geen optie? Als je je mp3's als mp3's op een cd wilt hebben dan is dat je enige optie.
Je moet alleen een handige manier vinden om die specifieke 650 bestanden bij elkaar te zetten, want als je die met de hand moet opzoeken en aan een data cd moet toevoegen dan is dat een beetje veel werk.
bedoelde ik ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een playlist is een tekst file. Met mkisofs.exe kan je vanaf de commandline een iso maken en zo via de parameters de hele lijst geven.

mkisofs.exe a.mp3 b.mp3 > bla.iso

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
je kan overigens ook in winamp je playlist opslaan (als .m3u dus) en deze playlist selecteren by track selection in nero waarna nero alle bijbehorende mp3tjes zoekt.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

n1els schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:32:
je kan overigens ook in winamp je playlist opslaan (als .m3u dus) en deze playlist selecteren by track selection in nero waarna nero alle bijbehorende mp3tjes zoekt.
Ook bij het branden van een data cd? Ik kan die optie hier sowieso niet vinden, maar zie wel dat ik tijdens het compileren van een audio cd gewoon een m3u playlist naar de cd kan slepen waarna nero alle mp3's inleest. Bij een data cd werkt dat niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

je opent de pls of m3u met excel, zet voor elke regel 'copy' of 'move'
opslaan als .bat file en je hebt je script

(ok misschien iets meer stappen dan ik nu heb beschreven, maar op deze manier heb ik al 100en bestanden gesorteerd, verplaatst en renamed.)
lang leve excel

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Jimbolino schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:50:
je opent de pls of m3u met excel, zet voor elke regel 'copy' of 'move'
opslaan als .bat file en je hebt je script

(ok misschien iets meer stappen dan ik nu heb beschreven, maar op deze manier heb ik al 100en bestanden gesorteerd, verplaatst en renamed.)
lang leve excel
das wel een goeie, heb je btw excel niet bij nodig (kladblok is genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

tennisbal schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:16:
[...]

das wel een goeie, heb je btw excel niet bij nodig (kladblok is genoeg)
In excel is zoiets wat makkelijker te automatiseren. Je hebt echt geen zin om 650 keer iets aan het begin van een regel toe te voegen, ook al kost dat enkel copy/paste en wat pijltjes en home toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Orion84 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:45:
[...]

In excel is zoiets wat makkelijker te automatiseren. Je hebt echt geen zin om 650 keer iets aan het begin van een regel toe te voegen, ook al kost dat enkel copy/paste en wat pijltjes en home toetsen.
gewoon vervang E:\ door copy E:\ of mis ik dan wat? :) maar offtopic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tennisbal op 02-05-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

je moet:
copy "erg lange - file name.mp3" e:\cd1

je moet dus zorgen voor:
- de bestandsnaam (met quotes eromheen ivm spaties)
- dan een spatie
- dan de bestemming (map zonder spaties, is quotes niet nodig)

met excel vind ik het het makkelijkste, maar met kladblok moet het ook wel kunnen door bijvoorbeeld de volgende vervang acties te doen:
E:\ -> copy "E:\
.mp3 -> .mp3" e:\cd1

Ik doe het dus altijd in excel, en kopieer het naar een txtbestand (moet je nog wel even alle tabs door spaties vervangen of wissen)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 17:57
Wat doen jullie toch moeilijk!

Al sinds de komst van mp3spelers heb je een plugin voor Winamp: Export Playlist!
Simpelweg je playlist openen in Winamp, rechtermuisklik>Export Playlist (naar een mapje bijv) :D

kun je zo Nero>DataCD klaar!

zoek maar eens ff op de Winamp/Plugins site naar export playlist.

edit:
Zelf gebruik ik deze:
http://www.bcheck.net/apps/#gen_yar
ook wel Playlist Copier genoemd. Volgens mij werkte versie 1.03 goed, van de nieuwere weet ik het niet.
Via google vind je deze ook door te zoeken naar "gen_yar".

maar er zijn meer:
Playlist-Unpacker
Drag n drop from Playlist Editor

playlist unpacker is misschien ook wel een goeie.

[ Voor 49% gewijzigd door Jazco2nd op 03-05-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Jazco2nd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:22:
Wat doen jullie toch moeilijk!

Al sinds de komst van mp3spelers heb je een plugin voor Winamp: Export Playlist!
Simpelweg je playlist openen in Winamp, rechtermuisklik>Export Playlist (naar een mapje bijv) :D

kun je zo Nero>DataCD klaar!

zoek maar eens ff op de Winamp/Plugins site naar export playlist.

edit:
Zelf gebruik ik deze:
http://www.bcheck.net/apps/#gen_yar
ook wel Playlist Copier genoemd. Volgens mij werkte versie 1.03 goed, van de nieuwere weet ik het niet.
Via google vind je deze ook door te zoeken naar "gen_yar".

maar er zijn meer:
Playlist-Unpacker
Drag n drop from Playlist Editor

playlist unpacker is misschien ook wel een goeie.
plugin werkt perfect thanks!
Pagina: 1