Toon posts:

Stekker aan oude boxen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een set oude boxen staan, die wou ik eerst aansluiten maar je moet de gestripte uiteinden tussen twee hendeltjes doen (heb nog een oude platen speler die ook zo werkt).

De kabels aan de boxen zijn twee-aderig, ik heb nog een kabel met een stereo jack die ook twee-aderig is, kan ik die gewoon doorsnijden en aan de kabel van de boxen solderen of niet?

(zeg maar als dit vaag overkomt :X, ik kan geen foto's maken, alleen vage webcam foto's)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Stereo jack is toch meestal voor koptelefoon uitgang op mp3 spelers, discmans etc.?

Ik ben er niet echt thuis in, maar volgens mij is dat een heel zwak signaal.

Maargoed, je kan ze wel gewoon aansluiten en dan tot de conlcusie komen dat het geluid niet echt hard is :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
hangt van kabel af.
is het een signaal kabel,dan is de interne weersteand te hoog ,en krijg je vermogen/kwaliteits verlies.
het werkt trouwens wel gewoon
als het een speaker kabel is dan kan dat prima,
let wel op de polarisatie + - ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Boss: da's mini-jack. Ik neem tenminste even aan dat hier een serieuze (6mm) jack bedoeld wordt. Die worden voor zo ongeveer alles gebruikt, hoewel ze ontworpen zijn voor telefonie :P

Maar dan geldt idd: als 't een beetje dikke kabel is kan dat prima. Als 't kabel is echter die ontworpen is voor hoofdtelefoons e.d., zou ik even een paar stukjes kabel bij de lokale gamma halen. (Sowieso trouwens, kost geen drol.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik dacht in eerste instantie dat je zo'n antieke speaker-aanluitplug bedoelde. Met een 'pinnnetje' en een bredere strip. Aansluiten op een normale lijnuitgang zal inderdaad niet werken.