[XP] userdata weg na herstart

Pagina: 1
Acties:

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe ik dit moet uitleggen maar het zit als volgt.
Mijn vader's pc draaide Windows XP. Op een gegeven moment kwamen er om zijn cursus groene strepen, dit trok toen naar het hele scherm en vervolgens sloot hij de pc voor de zekerheid maar af. Hierna mij erbij gehaald en na opnieuw starten gaf windows een vreemd probleem. Ok, kan gebeuren dat iets crasht dus de harde schijf eruit gehaald en aan mijn pc gehangen om te de data eraf te halen. Hij wilde namelijk graag zijn email bewaren en zijn foto's.

Het vreemde is echter dat al zijn persoonlijke data weg is. Er is helemaal niks van terug te vinden. Wel zijn alle programma's nog steeds intact. Vervolgens kreeg ik van iemand de tip om het programma GetDataBack for NTFS te proberen om zo te kijken wat er nog op de harde schijf stond en mogelijk verwijdert was. Ook hier geen data mee kunnen recoveren.

Iemand anders nog tips? Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks van. Het gaat overigens om een HP computer maar het is volstrekt uitgesloten dat de recovery module gedraaid heeft.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

en vervolgens sloot hij de pc voor de zekerheid maar af
Netjes afgesloten of de stekker eruit getrokken?

Verder kan het gebeuren bij crashes of andere vaagheden, dat de MFT corrupted raakt. Meestal (dikke klemtoon op dit woord) wil een simpele "chkdsk c: /f/x/v" wel de zaak fixen. Zo niet, geeft chkdsk in ieder geval aan waarom niet.

日本!🎌

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:29:
[...]

Netjes afgesloten of de stekker eruit getrokken?

Verder kan het gebeuren bij crashes of andere vaagheden, dat de MFT corrupted raakt. Meestal (dikke klemtoon op dit woord) wil een simpele "chkdsk c: /f/x/v" wel de zaak fixen. Zo niet, geeft chkdsk in ieder geval aan waarom niet.
er komen geen rare errors terug, maar de data zie ik ook nog steeds niet :{

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Komen er überhaupt nog meldingen terug? Hoe groot is de partitie, maakt die deel uit van een fysieke schijf met meerdere partities? Is het een Basic disk of Dynamic Disk?
An explanation of the new /C and /I Switches that are available to use with Chkdsk.exe

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:34:
Komen er überhaupt nog meldingen terug? Hoe groot is de partitie, maakt die deel uit van een fysieke schijf met meerdere partities? Is het een Basic disk of Dynamic Disk?
An explanation of the new /C and /I Switches that are available to use with Chkdsk.exe
Dit kwam er terug van de chkdsk:
C:\Documents and Settings\Paxlie>chkdsk d:
The type of the file system is NTFS.
Volume label is HP_PAVILION.

WARNING! F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
File verification completed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
Index verification completed.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
Security descriptor verification completed.

70829639 KB total disk space.
27383952 KB in 66489 files.
19576 KB in 3928 indexes.
0 KB in bad sectors.
153871 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
43272240 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
17707409 total allocation units on disk.
10818060 allocation units available on disk.

C:\Documents and Settings\Paxlie>
Verder heeft de schijf zelf 2 partities waarvan eentje een recovery module is. Wat je precies bedoelt met Basic of Dynamic disk weet ik helaas niet....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat je data niet gewoon niet toegankelijk is doordat je hem probeert te benaderen vanaf een andere PC? Op het moment dat je geen toegang hebt tot die gegevens zal een 'Search' die data ook niet weergeven :)

Probeer eens naar de "C:\Documents and Settings" te gaan en probeer dan eens de folder van je vaders' account te openen. Lukt dat wel? Zo nee - kijk eens in de Windows Clients FAQ hierover :)

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
elevator schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:07:
Weet je zeker dat je data niet gewoon niet toegankelijk is doordat je hem probeert te benaderen vanaf een andere PC? Op het moment dat je geen toegang hebt tot die gegevens zal een 'Search' die data ook niet weergeven :)

Probeer eens naar de "C:\Documents and Settings" te gaan en probeer dan eens de folder van je vaders' account te openen. Lukt dat wel? Zo nee - kijk eens in de Windows Clients FAQ hierover :)
Zijn pc start helemaal niet meer op, vandaar dat ik de HD in mijn pc heb gehangen om zo eerst de data eruit te vissen. Ondanks dat er vrijwel niks gewijzigd is wel de hele user inclusief alle data verdwenen. In Documents and Settings wordt de hele gebruiker niet meer genoemd. Ook niet na gebruik van die recovery tool die de ntfs tabel inleest.

De instellingen van verkenner zijn overigens zo dat hij alles laat zien met betrekking tot de folders. Mocht iets dus hidden zijn dan kan ik dat zien. Ik had verwacht dat ik de map dus zou moeten overnemen omdat ik dus niet de juiste user ben, maar daar moet ik dus wel eerst de map voor zien :)

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
Als niemand nog tips heeft om de data mogelijk nog te redden dan ga ik vanavond alles maar opnieuw installeren, het is niet anders :{

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Controleer ook eens of er gebruikersnamen als "Owner" of een andere vrij generieke naam bestaan, er is een kans dat dat eigenlijk de officiele gebruikersnaam is waarmee de computer geinstalleerd is, bijvoorbeeld via de fabrieksinstallatie van een compleet gekochte PC, zoals HP, Dell, etc..... Je kunt na installatie de username wel wijzigen, maar je profile folder blijft de orginele naam behouden.

[ Voor 16% gewijzigd door maartena op 02-05-2006 18:30 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Topicstarter
maartena schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:29:
Controleer ook eens of er gebruikersnamen als "Owner" of een andere vrij generieke naam bestaan, er is een kans dat dat eigenlijk de officiele gebruikersnaam is waarmee de computer geinstalleerd is, bijvoorbeeld via de fabrieksinstallatie van een compleet gekochte PC, zoals HP, Dell, etc..... Je kunt na installatie de username wel wijzigen, maar je profile folder blijft de orginele naam behouden.
Ik heb alle usermappen gecontroleerd. Helaas geen data van de user die ik zocht ;(
Naja, dan maar een reinstall :{

Pagina: 1