Toon posts:

ieder uur modem resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel naar probleem. mijn internet doet het voor een uur en daarna stopt het er gewoon mee.
Als ik mijn modem dan weer reset en mijn pc opnieuw opstart is alles weer goed.
ik heb mijn firewal en mijn virus scanner uit gezet maar dat haalt niets uit,verder heb ik nog gescand op spyware en virusen maar er werd niets gevonden.
ik heb nog even gegoogled maar daar vond ik ook niets.wie o wie heeft er mischien een idee waar het aan kan liggen?

mijn specs:
amd 3000+
asus k8v-x
powercolor x800pro
120 maxtor diamondmax 10 hdd
2gb kingston ram

mijn internet:
zeelandnet breedband extra :(
2,5 Mb/512 kb/s
com21 modem

ps ik weet dat het een kl*te provider is maar omdat hij het steeds na reseten en restarten weer doet denk ik dat het toch aan mijn pc ligt.

wie o wie kan mij helpen?
greetz Clean

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij mij viel ook af en toe het internet uit, dan resette ik ook altijd even de router en het modem. Bij ons komt dit omdat wij in huis dynamische ip-adressen gebruiken. Om een of andere reden kan er dan een 'IP-adressen conflict' ontstaan, en dan valt het internet uit. Nu heb ik statische ip-adressen op de 5 computers in ons huis ingesteld en nu werkt het goed (zonder uitval). Misschien helpt het bij jou ook als je een statisch ip-adres aanmaakt?

Verwijderd

Topicstarter
monnick schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:50:
Misschien helpt het bij jou ook als je een statisch ip-adres aanmaakt?
Ik heb geen router alleen een modem. heeft dat dan wel zin?

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nee, denk helaas niet dat dat dan zin heeft. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of je computer, of je modem heeft een probleem. Nu moet je alleen nog vaststellen welke. :O

Draai eens "ipconfig /all" als het werkt (vanaf de command prompt)
En als het niet meer werkt not eens. ZIjn er verschillen?

AL het niet meer werkt: reset alleen de modem,
draai op de pc dan "ipconfig /renew"
doet hij het dan weer?

Andere : reset de modem NIET en draai alleen "ipconfig /renew" op de pc. Doet hij het dan?
EN wat kun je nog pingen als hij het niet meer doet?

ofwel: doorloop het begin van de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] en vertel ons wat het precies niet meer doet.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 30-04-2006 21:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Klinkt als een brakke modem die niet veel connecties kan hebben. Zal zeggen gebruik geen enkel download programma meer en wacht 2 dagen, vaak is het probleem dan opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de snelle reply's.ip config werkte perfect ik kon alles zien en mijn internet is ook gewoon goed en snel het enige rare is dat hij rond kwart voor elk hele uur gewoon zijn verbindin verliest dan heb ik 10 minuten geen internet en daarna doet hij het weer(zeer irritant).In mijn logboek krijg ik eerst een waarschuwing:

(Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 00112FAA76DA. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.)

en dan een fout:
(Uw computer heeft de lease verloren van het IP-adres 192.168.100.10 op de netwerkkaart met netwerkadres 00112FAA76DA.)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-04 14:59
De voedingen bij Com21 modems zijn vaak niet al te best. Ik zou eens nameten of ie niet stuk is. (dwz. klopt de spanning wel?)
Dat had ik ook eens toen ik nog Com21 had. Mijn verbinding was toen ERG instabiel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Probeer je lease-tijd eens te verhogen in de DHCP-server in het modem.
Hoe? Geen idee... Ik heb al enige tijd geen kabel-internet, en dus geen Com21-modem meer.
Kijk eens in het boekje van het modem ( of de PDF ).

Of nog beter... Stel een statisch ip-adres in.
Dan heb je geen last van DHCP lease-tijden.

Succes!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt alsof je COm21 een beetje brak is. Ik had er vroeger hier van Casema ook zo 1 staan, en die had een beetje de zelfde kuren. Die heb ik om laten ruilen voor een surfboard, en sindsdien was het problem over.Wellicht kun je Zeelandnet even bellen en hem om laten ruilen. Zou me niks verbazen als zij tegenwoordig ook gewoon SurfBoards van Motorola uitleveren namelijk :)
De foutmelding die je krijgt duidt idd op een DHCP-server die niet helemaal lekker is.
@Whisper: Een statisch IP kan op zich wel, echter dan moet de provider dat ondersteunen. Aangezien dat niet het geval is (anders zou ie wel een IP zelf in hebben moeten kloppen) denk ik niet dat het handig is. Dan moet je namelijk bij iedere reset handmatig je IP aan gaan lopen passen, en dat schiet dus helemaal niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 30-04-2006 23:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ip ingevoerd en hij deed het weer perfect niks geen probleem kon weer lekker gamen totdat het kwart 22:45 werd toen hield hij er weer gewoon mee op :| maar nu staat er ook niet meer een foutmelding in mijn log.
raaaaarrrrr ik denk dat ik morgen die heren bij zeelandnet maar eens ga vertellen hoe ik over dit soort zaken denk })
in ieder geval bedankt voor de tips.

Verwijderd

FatalError schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:19:
De voedingen bij Com21 modems zijn vaak niet al te best. Ik zou eens nameten of ie niet stuk is. (dwz. klopt de spanning wel?)
Dat had ik ook eens toen ik nog Com21 had. Mijn verbinding was toen ERG instabiel.
omg dan is het de pc voeding niet is het de voeding van de modem wel 8)7

Nee. Die voedingen zijn echtwel goed hoor :) Die worden getest & leveren de juiste spanningen. Tuurlijk kan jij er een rotmodel tussenhebben gehad maar dat zegt niet dat het dan maar voor alle modempjes geldt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen bedankt voor alle reacties.
Ik heb net even met de heren van zeelandnet gebeld en het bleek een storing te zijn die nu weer opgelost is.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 11:16
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 07:14:
[...]

omg dan is het de pc voeding niet is het de voeding van de modem wel 8)7

Nee. Die voedingen zijn echtwel goed hoor :) Die worden getest & leveren de juiste spanningen. Tuurlijk kan jij er een rotmodel tussenhebben gehad maar dat zegt niet dat het dan maar voor alle modempjes geldt.
Wij hebben hier in huis ook nog zon com21 geval staan (doet het perfect icm kabel@ut }) ), maar toen we wel een keer problemen hadden was de voeding het eerste dat de monteur verving... (met de opmerking:"die gaan te vaak stuk, controleren we niet eens meer".
Dus die voedingen die bij die com21 modems horen zijn niet echt betrouwbaar (volgens deze @home monteur)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1