Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lpt repeater?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25
heey,

ik moet tussen mijn pc die in een kast staat weggebouwd en mijn parralelle scanner een afstand van ong 10 meter overbruggen.
Nu denk ik dat ik dat niet kan halen als ik de lpt kabel verleng ivm met te veel signaalverlies.
Zijn er een soort van versterkertjes in de handel? of zou ik mischien wel kunnen halen met kabels van hoge kwaliteit ofsow?

Nu het volgende probleem: aan die scanner kan ik een laserprinter doorlussen zodat ik rechtstreeks kan kopieren zonder tussenkomt van een PC
Maar nu moet ik door een muur heen met die kabel hoe kan ik dat op gaan lossen?
Nu had ik zelf al 2 opties of ik boor een heel groot gat voor de lpt stekker :+ of ik soldeer hem los.
Maar hier moet ik ook een afstand van ong 10 meter overbruggen dus ook eigenlijk weer teveel voor een lpt kabel.

Wie heeft er tips voor mij :)

Of zeggen jullie gooi die hele toestand in de kliko want het is net zo goedkoop om een all in 1 aan te schaffen ;)

Ik wil graag mn laserprinterbehouden dan is het probleem (owjah die printer heeft geen lan aansluiting)

[ Voor 12% gewijzigd door casemodder op 30-04-2006 16:03 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
Tjah, een all-in-one hoeft niet duur te zijn natuurlijk... Denk dat je voor 80-100 euro wel een mooi model hebt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

10 meter printerkabel kán werken. Zo heb ik ook ooit m'n scanner aangesloten gehad.
20 meter word wel wat te gek denk ik, maar hiervoor geld: probeer het eens.

Je kan het ook op een andere manier doen:
Je wilt je printer behouden. Koop een printservertje (UTP in, LPT uit) zo kan je je printer onderdeel maken van je computernetwerk.
Voor je scanner gaat dat niet op. Koop een nieuwe USB scanner (tegenwoordig te krijgen bij een pak boter) en sluit die met USB aan. Voordeel is dat je niet van die grote gaten hoeft te boren.
Maar; bij USB kabels geld ook een lengte beperking. Volgens mij is die 5 meter. Met een USB hub (die je inzet als repeater) kan je weer 5 meter.

Misschien is het makkelijker om een computer aan de andere kant van de muur neer te zetten, daar je printer en scanner op aansluiten. Die computer zet je zonder monitor neer en ga je met UltraVNC remote bedienen (voor het scannen).

Alles kan stuk.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Als je nog ergens een antiek PCtje hebt liggen, gebruik dat als printserver. Ik vrees idd dat 10m teveel is, parallel is gewoon TTL-niveau en is niet voorzien om storingen weg te werken, maar kheb er geen ervaring mee. Is het een optie om die printer iets dichter te zetten :+
Als je een printer koopt, géén lexmark. Die zijn het goedkoopst in aankoop, maar 1 keer verse inkt kopen kost meer dan de printer, en ze zuipen inkt. Canon en HP zijn (imho) de beste, Canon is iets goedkoper (vooral in gebruik), maar HP zou in principe wat beter kwaliteit moeten hebben, omdat die met elke inktvulling een nieuwe printkop geven (wat je natuurlijk ook betaalt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• casemodder
okej dat lijkt me duidelijk,

dan nog ff 1 vraagje :P zo'n asb naar lpt convertor werkt dat? of ook maar bij bepaalde modellen

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

remco_k schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:09:
Maar; bij USB kabels geld ook een lengte beperking. Volgens mij is die 5 meter. Met een USB hub (die je inzet als repeater) kan je weer 5 meter.
afaik is een USB hub geen repeater en zal je signaal dus niet versterkt (opnieuw opgebouwd) worden :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Erkens schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:25:
[...]

afaik is een USB hub geen repeater en zal je signaal dus niet versterkt (opnieuw opgebouwd) worden :)
Waarom dit er bij sommige modellen dan een adapter bij? Voor het ledje? :)

Alles kan stuk.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
remco_k schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:08:
[...]

Waarom dit er bij sommige modellen dan een adapter bij? Voor het ledje? :)
Er zijn USB apparaten die veel stroom trekken. Als je via een USB hub 3 USB stickies hebt draaien en 1 USB scanner (die meestal veel stroom trekken) zal het geen probleem zijn, maar wat gebeurt er als je vier van die scanners aan de hub hangt. Daarom zit die adapter erbij :) . Als het goed is, leveren die adapters ongeveer 500mA x het aantal USB poorten op de hub.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Erkens schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:25:
[...]

Volgens mij weet jij het flink verkeerd, als het geen repeater zou zijn dan was het wel een usb splitkabel en geen hub.
De signalen worden wel ergens in zo'n ding gebufferd.

Lpt moet je met een paar logische buffers wel een eindje kunnen verlengen denk ik.
Het wordt alleen wat lastiger als de control pins als ingang en uitgang gebruikt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door bobo1on1 op 30-04-2006 22:39 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

rdejongjr

Gnome

k heb hier nog wel een lpt versterker liggen, gratis af te halen in veenendaal

rdejongjr@gmail.com

Kan wel werken denk ik, heb nog een lange kabel liggen, zal het vanavond eens testen, met en zonder versterker*

*geen printer in huis om te testen, als je in de buurt van veenendaal woont kun je het proberen

[ Voor 20% gewijzigd door rdejongjr op 30-04-2006 23:37 ]

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 12:39
Ik had vroeger ook een kabel van 20meter tussen mijn pc en printer hangen, ging prima, nergens last van. Dus ik zou gewoon een kabel regelen ipv versterker shizzle.

• casemodder
rdejongjr schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:17:
k heb hier nog wel een lpt versterker liggen, gratis af te halen in veenendaal

rdejongjr@gmail.com

Kan wel werken denk ik, heb nog een lange kabel liggen, zal het vanavond eens testen, met en zonder versterker*

*geen printer in huis om te testen, als je in de buurt van veenendaal woont kun je het proberen
Toppie van die versterker maar veenendaal is voor mij niet echt in de buurt ;( woon zelf in waalwijk

Als het wat dichterbij was geweest had ik er zeker gebruik van gemaakt ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Er bestaan parallel naar serieel converters, oude dingen waartussen je een telefoonlijntje kunt spannen en die werken redelijk, maar als je die niet kunt vinden dan is er ook nog de:

Ethernet naar parallel converter of Ethernet naar USB converter. Vb. de Airport Express heeft een USB aansluiting, ik heb er onlangs nog gezien die gewoon een printservertje (met IPP) opzetten en het is maar een klein ding. Anders bestaan er ook de HP JetDirect poortjes, ik heb die ook al gezien met 2 of 4 parallele poorten aan.

Direct parallel zal waarschijnlijk niet goed werken vanwege de lengte. Je kunt ook je eigen versterkertje maken met een reeks transistoren en optocouplers. Je kunt van beide zijden de 5V nemen om de optocouplers en transistoren aan te sturen, is wel een beetje soldeer- en zoekwerk, maar het kan in theorie wel.

Er bestaan tegenwoordig ook printers die een gewone ethernetpoort hebben (meestal lasers) die je voor z/w al tegen de 200$ kunt verkrijgen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1