Toon posts:

VMWARE problemen bij win98 install

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorig jaar heb ik probleemloos win98se met vmware 4.xx geïnstalleerd. Nu heb ik het weer geprobeerd met dezelfde versie windows en vmware + nog 'ns met de meest recente versie vmware, 5.5.1 en telkens krijg ik al bij het laden van m'n 98se bootdisk de melding fat of fat32 schijf aanwezig is en of dat ik een bootable partitie moet aanmaken. Maak ik met fdisk een bootable partitie, dan nog blijft de fat/fat32 error het probleem.

Ik heb overigens wel degelijk een fysieke fat32 schijf, en zou volgens de vmware FAQ dit niet weer te hoeven aanmaken in vmware bij een OS installatie. Dat soort dingen geef je al aan bij het aanmaken van een nieuwe OS ... Een 4 gig partitie wordt dan 'gesplit' in 2x 2 gig en de fysieke fat32 filesystem wordt normaal gesproken gewoon herkend bij het installeren van 98se.

Ik snap er momenteel geen reet van, zeker omdat het destijds probleemloos ging met dezelfde computer en dezelfde harddisk. Het enige wat veranderd is aan m'n pc is dat ik er een extra harddisk bij gehangen heb, maar dat zou niets uit mogen maken lijkt me. Ook op die nieuwe harddisk heb ik hetzelfde probleem als ik de virtual OS win98se daarop probeer te installeren... Ook de melding dat ik misschien NTFS ipv fat heb slaat nergens op. Ik heb maar 1 partitie op NTFS staan vanwege een bestand dat groter is dan 4 gb en daar staat noch VMWARE als de virtuele 98se op geïnstalleerd.

De host is overigens winxp sp2 en ik gebruik in VMWARE verder de default instellingen qua geheugen etc.

Ik kan wel wat suggesties gebruiken want zo ervaren ben ik niet met VMWARE en ondanks dat ik alle stappen in de VMWARE help bij installeren aangehouden heb, lijkt het net of ik iets heel simpels vergeet...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry; blijkbaar hoef je inderdaad geen fat/fat32 aan te maken maar wel degelijk partities en formatteren.
Het werkt nu.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mooi dat het is opgelost, maar dit heeft helemaal niks met Non-Windows Operating Systems te maken lijkt me :)
Dicht en -> windowsdinges.

Dit topic is gesloten.