[TV] Zelf antenne maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi all!

Ik heb hier op mijn kamer een leuk klein TVtje staan, met daar aan een DVD spelertje (met DivX! O+ )
Nu zou ik ook wel graag wat normale TV willen ontvangen hier, maar mijn pa wil niet hebben dat ik een stuk coax naar boven toe doortrek. :(

Een tijdje geleden heb ik hier een Sega Megadrive gehad, en als ik die aansloot en de RF switch op kabel passthough deed, dan kreeg ik enigzins TV receptie. Niet alle kanalen waren perfect, maar een aantal waren goed te kijken (waar onder NL1 2 en 3).
Die MD heb ik weer weg gedaan (had em besteld, zou een 2de generatie zijn, maar dat wassie dus niet, en ik wil perse een 2de generatie model hebben dus terug gestuurd), dus nu heb ik geen antenne ontvangst meer.

Kan ik van wat basic spulletjes ook zelf een antenne maken? Ik heb een coax stekker liggen die past, en ook wel wat bijpassende kabel.
Zou ik iets kunnen doen met oude uitschuif antennes van radio's? Of misschien net als met WiFi een soort biquad maken? Vereiste is dat het een beetje klein blijft zodat het op de TV kan staan.

Ohjah: ik heb gegoogled, en kwam alleen bouwkits tegen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 23:15
een draadje op het middelste pinnetje van die kabelaansluiting maken zou al moeten werken ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50
McKaamos schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:43:
Hoi all!

Ik heb hier op mijn kamer een leuk klein TVtje staan, met daar aan een DVD spelertje (met DivX! O+ )
Nu zou ik ook wel graag wat normale TV willen ontvangen hier, maar mijn pa wil niet hebben dat ik een stuk coax naar boven toe doortrek. :(

Een tijdje geleden heb ik hier een Sega Megadrive gehad, en als ik die aansloot en de RF switch op kabel passthough deed, dan kreeg ik enigzins TV receptie. Niet alle kanalen waren perfect, maar een aantal waren goed te kijken (waar onder NL1 2 en 3).
Die MD heb ik weer weg gedaan (had em besteld, zou een 2de generatie zijn, maar dat wassie dus niet, en ik wil perse een 2de generatie model hebben dus terug gestuurd), dus nu heb ik geen antenne ontvangst meer.

Kan ik van wat basic spulletjes ook zelf een antenne maken? Ik heb een coax stekker liggen die past, en ook wel wat bijpassende kabel.
Zou ik iets kunnen doen met oude uitschuif antennes van radio's? Of misschien net als met WiFi een soort biquad maken? Vereiste is dat het een beetje klein blijft zodat het op de TV kan staan.

Ohjah: ik heb gegoogled, en kwam alleen bouwkits tegen.
Je kan dan sowieso alleen NED 1, 2, 3 ontvangen :(

Als je gewoon dat stuk coax kabel een beetje uitrolt door je kamer, krijg je dan geen beeld?

Weet iemand misschien ook hoe je makkelijk een 27MC antenne kan maken??, heb gister op de rommelmarkt een werkend 27MC bakkie gehaald voor €5 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 30-04-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 16:11

Jimbolino

troep.com

kies er hier een uit zou ik zeggen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Television_antenna

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Frank, ook TVoost kan ik hier krijgen, en nog een of een paar andere, maar het was al ff geleden (paar maand) dus weet niet meer precies welke kanalen dat waren.

Jimbolino: thanks, daar ga ik ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-10 12:01
Erg lang zul je er niet van kunnen genieten: analoge uitzendingen worden binnen afzienbare tijd gestaakt.

sneep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 21:37
een kleine campingantenne (2 eur @ rommelmarkt oid) is al meer dan voldoende.

Je hebt idd alleen NL 1-2-3, en in jouw geval TV Oost (en mogelijk TV Flevoland). Maar goed, beter iets dan niets..

al is TVoost gewoon via internet ruisvrij te ontvangen en zijn NL 1-2-3 gewoon via uitzendinggemist in 90% vd gevallen te bekijken

Denk dat je met www.uitzendinggemist.nl en www.kanalenkiezer.nl icm TVout een stuk beter klaar bent. Wat artifacts ivm de lage bitrate is minder ergerlijk dan ruis en gekloot met antennes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
sneep: Dat weet ik, maar er wordt hier binnenkort UTP naar boven gelegd, en mijn oom had het er over dat TV signalen ook prima over UTP willen.
Laat dat UTP systeem hier nou helemaal modulair gemaakt worden, waardoor ik met een simpele doorplug op het patchpaneel hier ook kabelTV kan krijgen ;)
Maargoed, tot die tijd wil ik wel wat TV kunnen kijken (Blik op de Weg roelt enzo :P ) dus dan maar even analoog.

DJSmiley: Rommelmarkt? Naar buiten? Ben je gek?! Mijn tere nerd huidje in de buitenlucht? Met al die uitlaatgassen en dat UV licht? No way! :+
Via internet kan natuurlijk, maar ik heb geen zin om een PC of laptop daar voor op te offeren, en mijn vaste PC heeft geen TV Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 23-10 22:37
de wat duurdere huis-tuin-en keuken video zenders kun je meestal direct aansluiten op de coax doos, dus dan kun je draadlloos tv kijken, setje kost rond de 100 euro

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
shure-fan schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:23:
de wat duurdere huis-tuin-en keuken video zenders kun je meestal direct aansluiten op de coax doos, dus dan kun je draadlloos tv kijken, setje kost rond de 100 euro
Ik wacht wel tot de UTP ligt. 100 euro is me iets teveel eigenlijk
Op dit moment heb ik aardige ontvangst op mijn TV iig.
Daar doe ik het voorlopig wel mee tot de UTP doorgetrokken is.

Pagina: 1