Toon posts:

gmijn fans hebben een 4 pins stekker en mijn mobo niet

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn behuizing 3 standaard fans met een 4 pins stekker zelfde als het stroomstekkertje op een (P)ATA hardeschijf.

Alleen op mijn mobo zitten drie andere kleine aansluitingen
moet ik nu nieuwe fans kopen of niet\??

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4 pins stekker aan voeding van pc hangen, waarschijnlijk zit er naast die 4 pins ook nog een 3 pins (met maar een , geel, draadje eraan) stekker, die kun je wel op moederbord aansluiten

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:41:
4 pins stekker aan voeding van pc hangen, waarschijnlijk zit er naast die 4 pins ook nog een 3 pins (met maar een , geel, draadje eraan) stekker, die kun je wel op moederbord aansluiten
nee dat zit er nou juist niet anders had ik het niet gevraagd :?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Sluit je fans dan direct aan je voeding aan.. probleem opgelost.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 16:35
Je hoeft je geen zorgen te maken. Gewoon zoals bartgrefte al zegt die 4 pins stekker aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
LoWang schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:54:
Je hoeft je geen zorgen te maken. Gewoon zoals bartgrefte al zegt die 4 pins stekker aansluiten.
ja maar dan draaien ze toch continu 100%??

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
op je mobo ook hoor :)

Heeft ook een computer!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Gezien je voorgaande topics vraag ik me af of je uberhaupt wel eens een pc van binnen hebt gezien voordat je deze nieuwe ging bouwen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
maar daar zit toch fa controller op

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:05:
[...]

maar daar zit toch fan controller op
Standaard niet, en je geeft ook helemaal geen specs dus daar kunnen we ook vrij weinig mee :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:04:
Gezien je voorgaande topics vraag ik me af of je uberhaupt wel eens een pc van binnen hebt gezien voordat je deze nieuwe ging bouwen? 8)7
als je niks zinnig te melden hebt zeg dan niks en ja meer gebouwwd als jij

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:07:
[...]

Standaard niet, en je geeft ook helemaal geen specs dus daar kunnen we ook vrij weinig mee :)
http://www.intel.com/products/motherboard/d975xbx/index.htm

Verwijderd

offtopic:
Is dat plaatje op de intel site nou een render, foto of gephotoshopte foto? op geen enkele chip staat info over merk/type

[edit]
Jah doh... dat snap ik ook wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:14:
offtopic:
Is dat plaatje op de intel site nou een render, foto of gephotoshopte foto? op geen enkele chip staat info over merk/type
dit is mijn mobo D975Xbx

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 14:55

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:07:
[...]

als je niks zinnig te melden hebt zeg dan niks en ja meer gebouwwd als jij
En dat kan jij zo van iemand anders zeggen zonder dat je hem kent? 8)7 . Maar het antwoord, nee je hoeft geen nieuwe fans te kopen, deze kunnen gewoon op je voeding

Verwijderd

Topicstarter
royco_100 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:27:
[...]

En dat kan jij zo van iemand anders zeggen zonder dat je hem kent? 8)7 . Maar het antwoord, nee je hoeft geen nieuwe fans te kopen, deze kunnen gewoon op je voeding
oke bedankt voor de info hier heb ik iets aan

Verwijderd

royco_100 schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:27:
[...]

En je kunt een regelbare fancontroller van bv. coolermaster kopen als je ze graag harder en zachter wil zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:30:
[...]

En je kunt een regelbare fancontroller van bv. coolermaster kopen als je ze graag harder en zachter wil zetten.
ja maar dan kan ik beter nieuwe fans kopen want dat zit al standaard op mijn mobo

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Als iemand zegt "meer als jij", dan begint er bij mij iets te kriebelen. Ik denk dan meteen dat deze persoon qua intelligentie en welwillendheid een beetje tekortschiet om een fatsoenlijke vraag te stellen, de search te gerbuiken, laat staan een eigen pc in elkaar zetten.

Als jij zogenaamd zeker weet dat er een "fancontroller" op jouw mamaplankje zit, maar dan tegelijk niet eens weet hoe een standaard-molex stekker werkt...tja, niet heel geloofwaardig.

Het antwoord is trouwens al 4 keer voorbijgekomen, voordat je de 4e voor een "eindelijk fatsoenlijk antwoord" bedankte, ga zo door, je maakt vrienden!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:48:
[...]

ja maar dan kan ik beter nieuwe fans kopen want dat zit al standaard op mijn mobo
Waarom vraag je het dan :?

Heeft ook een computer!

• Moooo
  • Laatst online: 04-02 15:15
Toch wel grappig dat nog niemand heeft gemeld dat met het verwisselen van een paar draadjes v/d molex lagere voltages gebruikt kunnen worden...

Verwijderd

moooo schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:04:
Toch wel grappig dat nog niemand heeft gemeld dat met het verwisselen van een paar draadjes v/d molex lagere voltages gebruikt kunnen worden...
Als ik het goed begrijp wil hij de fans vanuit windows of automagisch harder en zachter zetten. Dus niet 1 stand.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:56:
ja maar dan draaien ze toch continu 100%??
Als het goed is wel ja, anders staan ze stil natuurlijk ;) Als je fan niet 100% draait dan blokeerd er ergens iets namelijk :)

• Moooo
  • Laatst online: 04-02 15:15
1. Via mamaplank (nieuwe fans)
2. Fancontroller (kan je meerdere nieuwe fans voor kopen)
3. Direct aan voeding

Automatisch via temperatuur:
optie 1en 2, mits 2 tempsensoren heeft (en extra euries kost)

Handmatig verstelbaar tijdens de rit:
optie 1 en 2

Statisch (niet verstelbaar tijdens de rit):
optie 1, 2 en 3 (van stekker draadjes verwisselen voor 5v en 7v, standaard 12v)

Dit zijn zo'n beetje alle oplossingen die ik op het moment kan bedenken. Wat de TS wil weet ik niet en ik vind het knap als iemand het wel weet.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm er bestaan ook convertors om 4 pins molex op die 3/2 pins connectors van mobo's aan te sluiten.
Even zoeken?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
mccAin schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:57:
Als iemand zegt "meer als jij", dan begint er bij mij iets te kriebelen. Ik denk dan meteen dat deze persoon qua intelligentie en welwillendheid een beetje tekortschiet om een fatsoenlijke vraag te stellen, de search te gerbuiken, laat staan een eigen pc in elkaar zetten.

Als jij zogenaamd zeker weet dat er een "fancontroller" op jouw mamaplankje zit, maar dan tegelijk niet eens weet hoe een standaard-molex stekker werkt...tja, niet heel geloofwaardig.

Het antwoord is trouwens al 4 keer voorbijgekomen, voordat je de 4e voor een "eindelijk fatsoenlijk antwoord" bedankte, ga zo door, je maakt vrienden!
nou kriebel maar een eind weg mijn vraag is gewoon wat kan ik beter doen ja als je dat niet bevalt zeg dan ook niks
op mijn mobo zit intel Precision Cooling Technologie fan speed control dus mijn vraag is moet ik nieuwe fans kopen of niet en een fan is goedkoper als een aparte regelaar wat al standaard op mijn mobo zit :(

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:25:
[...]

nou kriebel maar een eind weg mijn vraag is gewoon wat kan ik beter doen ja als je dat niet bevalt zeg dan ook niks
op mijn mobo zit intel Precision Cooling Technologie fan speed control dus mijn vraag is moet ik nieuwe fans kopen of niet en een fan is goedkoper als een aparte regelaar wat al standaard op mijn mobo zit :(
Hier, je geeft het antwoord zelf al, als je ze op je moederbordje aan wilt sluiten moet je dus gwoon andere fans kopen. Ik snap je probleem echt niet zo.
offtopic:
Ik snap mccAin erg goed, tis btw goedkoper dan. Misschien een kleine tip: leer Nederlands en schiet niet meteen in de verdediging als je ergens op wordt aangesproken

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... toch is dit best wel een vraagje wat je met een beetje zoeken zelf op kan lossen... Verder is het zo dat je nou niet bepaald veel inzet toont.. heb je bijvoorbeeld zelf al gekeken of je toevallig verloop kabeltjes kan krijgen bij een winkel? Heb je hier op GoT al even de search gebruikt enz...

Dit is dus zo gemakkelijk zelf op te zoeken en je bent dermate 'vriendelijk' tegen de mede forum gebruikers dat ik dit topic maar op slot doe....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.