Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 08:02
Ik vind eigenlijk weinig info over het starten van een bedrijf voor studenten!
Is er mss ergens meer info te vinden? Ben wel woonachtig in België!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Omdat dit ong. hetzelfde is als je geen student bent?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Vast wel bij de belgische Kamer van Koophandel

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op GoT Sven_Vdb.

Je topicstart is wel erg karig, lees dit eens door van wat wij van een topicstart verwachten. Ik pas gelijk de titel even aan zodat duidelijk is dat het België betreft.

• Sven_Vdb
Ja,ik ben dus opzoek naar informatie om als student een internetbedrijfje op te starten omdat ik nu enkele website's beheer!En deze zou ik dan willen beheren als een bedrijf.En daar zoek ik dus info over,wat ik moet doen enzo,.. !

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 11:32

samo

yo/wassup

Bel eens met de vlaamse infolijn, kijk eens rond op belgium.be... En neem eens contact op met de belangenorganisatie van ondernemenrs waar ik de naam even van vergeten ben

[ Voor 3% gewijzigd door samo op 30-04-2006 16:08 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Denk dat de NKVK een aardige start is. Loop anders eens binnen bij een vestiging van de Kamer van Koophandel bij jou in de buurt en leg de situatie uit?
Zo ben ik ook begonnen (nou ja, eigenlijk heb ik eerst heel veel informatie op internet gezocht...) toen ik een bedrijf gestart heb.

United we stand, and divided we fall

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sven_Vdb schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:04:
Ja,ik ben dus opzoek naar informatie om als student een internetbedrijfje op te starten omdat ik nu enkele website's beheer!En deze zou ik dan willen beheren als een bedrijf.En daar zoek ik dus info over,wat ik moet doen enzo,.. !
Of je student bent of niet maakt niets uit voor het al dan niet oprichten van een bedrijf :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sven_Vdb
dacht dat het nie echt mocht als je student bent,valt de kinderbijslag enzo dan niet weg ??

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Misschien wel enigszins gorgi_19. Als ik het goed heb dien je daar namelijk een middenstandsdiploma te hebben, net als 'vroeger' ook in Nederland. Als student kun je dat niet zomaar halen, omdat je eerst iets van Bachelor moet hebben voor je dat mag doen... Althans, dat laatste is mij gezegd door een Vlaamse vriend.
Zelf woon ik in Nederland, dus ben niet 100% zeker van bovenstaande informatie.
Sven_Vdb schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:13:
dacht dat het nie echt mocht als je student bent,valt de kinderbijslag enzo dan niet weg ??
Dat is pas bij een bepaalde grens voor zover ik weet, misschien eens even informeren bij de mensen die je dat geld storten?

[ Voor 31% gewijzigd door blizt op 30-04-2006 16:15 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
blizt schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:14:
Misschien wel enigszins gorgi_19. Als ik het goed heb dien je daar namelijk een middenstandsdiploma te hebben, net als 'vroeger' ook in Nederland. Als student kun je dat niet zomaar halen, omdat je eerst iets van Bachelor moet hebben voor je dat mag doen... Althans, dat laatste is mij gezegd door een Vlaamse vriend.
Zelf woon ik in Nederland, dus ben niet 100% zeker van bovenstaande informatie.
[...]
Ik ben al afgestudeerd als bachelor (=graduaat), en wij hebben idd het vak "bedrijfsbeheer" gehad om te mogen zelfstandige worden, maar je kan dat evengoed in avondschool volgen. Wat je daarna moet doen, i don't know, ik zie et niet zitten om al die rompslomp erbij te nemen, dus ga ik lekker voor iemand werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 30-04-2006 16:20 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Ik weet wat bachelor is hoor, was niet zeker of je dat nodig had of dat het ook met lager kon.
Hoe dan ook, je hebt dus een diploma bedrijfsbeheer nodig, wat je 'los' kunt halen of krijgt na $willekeurige-opleiding-op-HBO-niveau afgeronden te hebben? Dat lijkt me iets voor de TS om verder mee te kunnen.

• Sven_Vdb
ik doe nu wel nog de richting ICT (bachelor) krijg da dus pas in derde jaar
dus zal ik nog effe met men site's in het zwart moeten werken zeker :P

Verwijderd

waarom ben je anders Belg...

Gewoon in het zwart doen, heb je er al die miserie van een boekhouding niet bij ed.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Of misschien moet je dan gewoon maar wachten je bedrijf te starten? Heb je nog genoeg tijd om voor te bereiden en kun je dan rustig starten.
Als je het slim aanpakt en niet al te groot bent valt "die miserie van een boekhouding" namelijk best wel mee. Ben je wel te groot neem je maar 'n boekhouder.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Ik ben ook student, Belg en heb eigen zaak. In Belgie is het vrij simpel, je gaat naar het ondernemingsloket (Acerta/Unizo) en daar begint je reis.

Wat je nodig hebt is 70 euro & een attest bedrijfsbeheer. Er is een speciale regelgeving voor kleine zelfstandigen, dit heeft zelfstandige in bijberoep, en dan gelden er speciale (mildere) regels wat betreft sociale zekerheid. Als student ben je zelfstandige in *hoofdberoep*, maar de regels voor het bijberoep gelden. Van zodra je stopt met studeren gelden de regels van zelfstandige in hoofdberoep.

Dit houdt onder andere in dat je een 350 euro per maand aan RSZ moet betalen en je kan NIET meer gaan doppen als je van school komt. Verder mag je een 4000 euro belastingsvrij per jaar verdienen.

Veel succes ermee!
Pagina: 1