[GF8600GE] Fan stopt regelmatig .. geen stroom meer ?

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb zo'n Asus V9999 GF6800GE AGP kaartje.

Nu heb ik het volgende probleem. Regelmatig stopt mijn fan op de vga-kaart er gewoon mee .. met alle gevolgen van dien voor de temp.

Het lijkt erop dat hij dan helemaal geen stroom meer krijgt, want het blauwe led'je wat er voor de show zit, schijnt dan ook niet meer.

Hoe kan dit ? Wat is er dan kapot ? De stekkertjes zitten er allemaal goed in.

Maar ik voorzie nou al een drama als ik dat ding moet RMA'en (heb hem < 1 jr). Want als je bij Asus iets terugstuurt kun je het volgens mij net zo goed in de prullenbak gooien.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
BoXie schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:12:
Hallo,

Ik heb zo'n Asus V9999 GF6800GE AGP kaartje.

Nu heb ik het volgende probleem. Regelmatig stopt mijn fan op de vga-kaart er gewoon mee .. met alle gevolgen van dien voor de temp.

Het lijkt erop dat hij dan helemaal geen stroom meer krijgt, want het blauwe led'je wat er voor de show zit, schijnt dan ook niet meer.

Hoe kan dit ? Wat is er dan kapot ? De stekkertjes zitten er allemaal goed in.

Maar ik voorzie nou al een drama als ik dat ding moet RMA'en (heb hem < 1 jr). Want als je bij Asus iets terugstuurt kun je het volgens mij net zo goed in de prullenbak gooien.
Als jij dsat een beter idee vind, om het g elijk in de prullenbak te deponeren, ga je gang! HEb jij al ervaring daarmee dan?

Maar ik denk dat je gewoon moet kijken of de fout niet ergens software matig ligt. JE geeft al aan dat de fan van de kaart regelmatig stopt. Dat betekend dat deze wel draait ;) en dus denk ik niet dat die stuk is. Als je bij die kaart minder voltage naar de fan laat lopen dan gaan de leds ook laangzamer branden. Anders moet je even de kaart in een andere computer testen.

• BoXie
De fan stopt inderdaad regelmatig .. maar mechanisch gezien is hij niet kapot. Ik denk alleen dat hij gewoon soms geen stroom meer krijgt (de fan unit dan ) .
Lastig probleem, want voor hetzelfde geld zit het hem in het moederbord ofzo.

Als ik dan via (het overigens verschrikkelijk brakke) Smartdoctor de fan-speed probeer te wijzigen, gaat ie niet ineens draaien ofzo.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BoXie schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:38:
De fan stopt inderdaad regelmatig .. maar mechanisch gezien is hij niet kapot. Ik denk alleen dat hij gewoon soms geen stroom meer krijgt (de fan unit dan ) .
Lastig probleem, want voor hetzelfde geld zit het hem in het moederbord ofzo.

Als ik dan via (het overigens verschrikkelijk brakke) Smartdoctor de fan-speed probeer te wijzigen, gaat ie niet ineens draaien ofzo.
inprinciepe draait de fan pas op een andere speed als de driver geladen is, als je je pc in de bios laat staan krijgt hij er dan ook last van?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
Ik heb dit ook gehad, Maar ik was er gelukkig op tijd achter, en heb hem toen terug gebracht. Kreeg gewoon een nieuwe. Ik weet niet hoelang je die kaart al hebt, maar het valt natuurlijk te proberen ;)

Hallo met Tim

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
RMA gevaletje :>

Ik zou hem tijdenlijk even niet meer gebruiken. Dalijk brand je kaart door en zit je met nog meer problemen :o

[ Voor 5% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-04-2006 19:44 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33
als je er toevallig eentje hebt liggen, kun je hem ook aansluiten op een fancontroller. Waarschijnlijk blijft ie het dan wel gelijk doen. Die dingen zijn niet zo duur meer (25 euro voor zown 6 fan ding van zalmann)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
heb je smartdoctor ?

Die had d8 ik zon functie ....

wil je het zeker weten uninstal hem gewoon even ;)

• BoXie
Bedankt mensen !

Update : Ik heb het idee dat als hij het even doet .. en ik dan snel de speed op 100% zet (teringherrie) dat hij het dan BLIJFT doen .. maar zodra ik de speed lager zet , of lager laat gaan naar gelang bepaalde temperaturen .. dan gaat het mis .. en stopt hij regelmatig voor enkele minuten .. en loopt de temp op naar 80 graden ofzo.

Ik heb hem nu een maand of 9 a 10 .. ik denk dat ik van de garantie gebruik ga maken .. maar ik vrees nu al voor wekenlang geen videokaart. Maar ik zal ze es bellen (Powerline).

Overigens heb ik Smartdoctor , de Asus enhanced driver .. en driver al es opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 31% gewijzigd door BoXie op 30-04-2006 19:55 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
maar gewoon geen smartdoctor gebruiken dus gewoon van je pc afgooien probeer dat is :)

• BoXie
Ja heb ik nu net toevallig gedaan .. hij lijkt stabiel lopen nu .. maar geeft wel een berg lawaai (teveel ) .
Ik ga nu kijken of ik met een andere tool de fanspeed kan aanpassen.

Of misschien een oudere Smartdoctor (Dumb-ass-doctor).

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Vervelend probleem, overweeg wel of het misschien niet slimmer is om er gewoon bijv. een Zalman(vf700) op te zetten ipv garantie teregelen. Dit scheelt je weer een hoope gedoe qua garantie, gezien ze niet verplicht zijn je direct een nieuwe te geven. Als je onzeker bent over het inbouwen, ga dan alsnog naar Powerline en dwing deze hem erop te zetten ;)

Graka en mobo fans blijven een drama, na al die jaren zit er nog steeds gigantische troep bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Carel op 01-05-2006 10:48 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BoXie schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:08:
Ja heb ik nu net toevallig gedaan .. hij lijkt stabiel lopen nu .. maar geeft wel een berg lawaai (teveel ) .
Ik ga nu kijken of ik met een andere tool de fanspeed kan aanpassen.

Of misschien een oudere Smartdoctor (Dumb-ass-doctor).
Probeer eens Rivatuner, werkt als een zonnetje hier :)

• BoXie
Rivatuner ondersteund mijn kaart niet kwam ik achter (V9999) in ieder geval niet de fan-sensor.

Denk dat ik inderdaad voor een Zalman fannetje ga .. in de hoop dat dan het probleem opgelost is. Want als ik van de garantie gebruik moet maken kost me dat bijna evenveel aan verzendkosten en wachttijd.

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Ik heb ook een V9999GE. Ik gebruik gewoon SpeedFan en dat werkt heel goed ;)

Ik heb zo ingesteld:

SpeedFan -> Configure -> Speed (F75375S, Pwm1.): Min value: 20% en Max. value: 100%
en dan automatic fan speed inschakelen en klaar is kees.

Hope for the best, prepare for the worst...

• BoXie
Tanx .. ga ik nu proberen.
Pagina: 1